RoberthR skrev:
it_mutt skrev:
RoberthR skrev:
Alla har kört för fort nån gång på en 30-50 sträcka.
jag förstår din poäng varför någon annan ska stå för det, men min bil förstörs mindre av ett gupp än en lucka då min front fastnar och kränger sig och spricker beroende på hur hög fart jag har. Jag har kört i 40km/h över ett gupp där skylten låg i diket, fy helsike vad det small, dock så sprack inte fronten utan fick repor under istället. Så hellre gupp än luckor i marken.
Men om jag råkar nudda av misstag ska jag straffas så hårt att min bil ska gå sönder?
EDIT OT: Det känns som att i Sverige är det enda landet i världen där man inte får ha fina bilar,snabba bilar utan alla ska köra miljövänliga volvos och stå i kö till exakt allt.
Ja, nu tror jag inte det handlar om att en lucka öppnas om du håller låt säga 35 på 30-sträcka, utan man vill nog snarare komma åt de som fortsätter hålla ex.vis 50 på 30-sträckorna. Detta är givetvis bara spekulationer. Precis som det är rent spekulerade från min sida att jag tror att det är just 50- & 30-sträckorna som är prioriterade
Hur tänkte du där? I vilket/vilka länder, av de 240+ som finns, är det tillåtet att köra hur fort man vill?
Är väl ingen som satt sig på tvären mot att folk har fina bilar?
Och, fine, det går att koppla ihop det med att det finns bråkiga vägbulor osv, men varför finns dom där då? Jo för att folk inte håller hastigheten.
Men det är kanske bara jag som missar hur sverige är "mot" fina bilar iofs?
Rent allmänt; förstår inte varför folk generellt gnäller över att man försöker få folk att hålla den hastighet som råder. Den är oftast, inte alltid, med någon vettig tanke
Autobahn är ett exempel. Jag blev stoppad 2 gånger på en och samma dag för "rutin"kontroll och det enda dom gjorde var att fråga om bilen var importerad och hur mycket hästar den hade och detta är inte första gången, jag blir stoppad i princip varje gång jag är ute och kör vilket är frustrerande trots att jag håller hastigheten. Det känns som att man lägger större fokus att förstöra för fina bilar än att jaga det riktiga buset dvs grovt kriminella personer. Precis som aftonbladet skriver "jagar mer svenssons än buset" även i detta fall med en fallucka.
Edit igen: bara tillägga att bensinpriset är det högsta i världen snart, därav ett äckligt miljötänkande Sverige.
Svarar på ditt tidigare inlägg här också.
Den dagen du kör sönder fronten på en sån här lucka som sitter på en 100 väg... då tar jag fakturan, lovar och svär.
Sverige har väldigt snälla regler (straff), vi har extremt låga böter... prova köra 30km/h över hastighetsbegränsningen på autobahn så ska du få se på fan
Antar att din supra in är original i motorn? Den är då alltså olaglig, hade du bott i usa med din bil så hade polisen haft rätt att beslagta samt förstöra den vid minsta lilla struntsak som du gör fel i trafiken...
Sverige har INTE högre soppa priser än resten av Europa... inte när jag kollade sist (var 1 år sen jag var utomlands nu), senaste åren har det varit BILLIGARE att tanka i sverige än i exempelvis danmark och tyskland.
Satt och snackade soppa priser med en bekants farsa idag, då berättade han att 1975 då fick han 6,15 liter för en 10a (något om att det gick i exakt så mycket i hans moped eller nått sånt), frågade då vad han tjänade då (han har än idag samma jobb) han berättade att han fick ut strax under 2000 kr i månaden.
IDAG får du ganska exakt (till och med liiiiite mer) än 6,15 liter för en HUNDRING, dvs 10ggr mer kostar soppan...
Vad tjänar då polarens farsa idag? Drygt 22k fick han ut i lön idag PÅ SAMMA JOBB.
SLUTSATS: Soppan har blivit billigare....
(ska starta en tråd om att volvo tar 300k för en ny kombi, jävla svin kommer ihåg när dom kostade 50k)