3195
Sök

3 tum saab 9-3 vector 04

52 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
hitta ett 3 tum avgassystem beg till en saab 9-3 ss undrar ger det nått då motorn är orginal? är det dåligt för bilen? passar det med min bak spolier som inte har något hål?

Pedal To The Metal
750 Inlägg
2 april 2012
Det ger viss respons, och goare ljud. Knappt nån märkbar effekt dock. Inte dåligt för bilen alls. Du låter den bara andas bättre.

Hurvida den passar. Du sa att den kom från en 9-3 SS och du har en 04. Alla 9-3 från och med 04 är SS (sport sedan) eller SC (sportcombi). Har du inget hål bak så måste du nog göra ett. De flesta sportsystem har ju ett "häftigare" slutrör.

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

52 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Okey tack för svaret smile

Pedal To The Metal
750 Inlägg
Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
2 april 2012
Du får även tänka på att det finns 2 olika storlekar på tank till 9-3. 58 och 62 liters. Avgasrören ser lite olika ut på dessa!

Pedal To The Metal
750 Inlägg
2 april 2012
dieselknackare skrev:
Du får även tänka på att det finns 2 olika storlekar på tank till 9-3. 58 och 62 liters. Avgasrören ser lite olika ut på dessa!

Heads up on this one!

AULARENSET
2 april 2012
om du verkligen vill utnyttja effektröret så rekomenderar jag en mappning!!!

Pedal To The Metal
750 Inlägg
2 april 2012
Känns det inte lite overkill att mappa den bara för avgaset. Jag menar om man har den som vardagbil. Är ju rättså mycket pengar för relativt lite effekt. Isåfall köp en PPC eller liknande. Mycket billigare!

AULARENSET
2 april 2012
Revotech skrev:
Känns det inte lite overkill att mappa den bara för avgaset. Jag menar om man har den som vardagbil. Är ju rättså mycket pengar för relativt lite effekt. Isåfall köp en PPC eller liknande. Mycket billigare!

vill man utnyttja ett dyrt system så känns priset för en mappning väldigt lite, han får ut en hel del effekt mer:)

Pedal To The Metal
750 Inlägg
2 april 2012
Jo men med tanke på frågan hurvida avgaset sliter mer på motorn så uppfattade jag att man var ute efter lite småtrim utan att öka slitaget alltför mycket. Göra en individuell mappning som ger mer än ex. PPC är ju lite risky buissness. Då det finns vissa som är ganska nöjda med att fingra lite väl mycket på tändning och knackreglering. Det finns ju en anledning att ett PPC trim inte ger mer. Det är ju av säkerhetsskäl till motorn.

Vem mappar så billigt så det är billigare än en PPC. Är ju intressant att veta iochmed att man behöver mappa lite bilar då och då tongue

52 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
ljudet jag var ute efter har 62 liter tanken tror jag

Pedal To The Metal
750 Inlägg
2 april 2012
Dåså tongue Viktigt att veta storleken på den bilen avgaset kommer ifrån

Sök