3039
Sök

Besikta med ok liggandes i bilen :)

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Hej har fått två på anliggande bromsvänster sida så skulle byta på båda sidor men fick bara loss det på vänster sida hmm Ska fixa andra sidan när jag kan dra nya bromsrör om några veckor men då kommer de bli körförbud sad Så nu kommer själva frågan: Tror ni att jag kan besikta med ett nytt ok liggandes i bilen om jag skulle få ojämn bromsverkan och säga att jag ska byta de om några veckor ?smile De är skara och skövde som gäller att besikta i smile

Volvo 4 Life

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
FLindgren skrev:
Ja det lät som en otroligt välplanerad plan iaf..

Hajemen måste ju tänka till så man kan åka till elmia med kapade fjädrar smile

Volvo 4 Life

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
2 april 2012
bara värma bultarna till oket smile så skare släppa smile du ska ju ändå byta oket så gör ju inget om oket blir varmt smile

//fartiZ

Forummoderator
26 351 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:
Hej har fått två på anliggande bromsvänster sida så skulle byta på båda sidor men fick bara loss det på vänster sida hmm Ska fixa andra sidan när jag kan dra nya bromsrör om några veckor men då kommer de bli körförbud sad Så nu kommer själva frågan: Tror ni att jag kan besikta med ett nytt ok liggandes i bilen om jag skulle få ojämn bromsverkan och säga att jag ska byta de om några veckor ?smile De är skara och skövde som gäller att besikta i smile

Men för guds skull, gör det inte. Du kommer bli utskrattad på Bilprovningen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Kokar ris
923 Inlägg
2 april 2012
...vafan tänker folk med egentligen?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
2 april 2012
ta med biltema katalogen istället och säg att "jaaa jag har ju tänkt att köpa det då, men har inte hunnit...#"

1 567 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:

Det funkar säker jättebra bästa tipset 2012 till alla som har problem eller har trimmat och skall bes... "Men jag har ju alla originalprylar eller nya grejer i bagaget serrö"

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Haha roliga alla är undrade ju om nån vart me om detta i skövde eller skara finns ju snälla besiktnings gubbar smile har ju inte tvåa på ojämn bromsverkan utan på anliggande smile

Volvo 4 Life

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
2 april 2012
bara mjuka up oket då, trycka ut kolvarna smörja trycka å göra de några gånger så skaru ju bli bra

//fartiZ

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Jag har bytt oket där jag hade anliggande och de går lätt smile de är ju på höger sida jag inte har bytt och tror jag kommer få ojämn bromsverkan om jag inte byter smile

Volvo 4 Life

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:
Jag har bytt oket där jag hade anliggande och de går lätt smile de är ju på höger sida jag inte har bytt och tror jag kommer få ojämn bromsverkan om jag inte byter smile

bara testa å åka in å besa och om du får 2a igen så äre ju bara byta

//fartiZ

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
farthindret skrev:
Daahornbo skrev:

Ont om pengar :d

Volvo 4 Life

460 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:

om det oket också går lätt och där inte finns någon luft ivägen blir det inte ojämnt!

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Muttley
2 april 2012
Snälla lämna in din bil på en verkstad. För om du tror de kommer att godkänna dig för att du har delarna i bilen så undrar jag om du är kapabel till att byta överhuvudtaget.  Om vi låter elaka här så får du fundera en gång till.

Men jag förstod inte heller din beskrivning till hundra procent. Du kunde fixa anliggande på vänster sida? Men ska lägga ditt högra bromsok i bagaget ifall att du får ojämnt ?   Låg de på höger då med ?

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Snälla lämna in din bil på en verkstad. För om du tror de kommer att godkänna dig för att du har delarna i bilen så undrar jag om du är kapabel till att byta överhuvudtaget.  Om vi låter elaka här så får du fundera en gång till.

Men jag förstod inte heller din beskrivning till hundra procent. Du kunde fixa anliggande på vänster sida? Men ska lägga ditt högra bromsok i bagaget ifall att du får ojämnt ?   Låg de på höger då med ?

Ja jag har fixat på vänster så den tvåan kommer förmodligen försvinna men är då rädd att jag får att jag får en ny tvåa på ojämn bromsverkan var redan 2.4 2.0 sist så är ju ojämnt redan smile

Volvo 4 Life

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:
farthindret skrev:
Daahornbo skrev:

om de är så ont om pengar att bes en bil eller laga den kanske man inte ska ha en bil ?

460 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:
tkd_rille skrev:

Ja jag har fixat på vänster så den tvåan kommer förmodligen försvinna men är då rädd att jag får att jag får en ny tvåa på ojämn bromsverkan var redan 2.4 2.0 sist så är ju ojämnt redan smile

då mjukar du upp andra oket.

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
MrEricsson skrev:
Daahornbo skrev:
farthindret skrev:

om de är så ont om pengar att bes en bil eller laga den kanske man inte ska ha en bil ?

Har ju lagt ner 1400 på att laga idag därför jag har ont om pengar smile

Volvo 4 Life

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
Daahornbo skrev:
tkd_rille skrev:

då mjukar du upp andra oket.

Tar ju sån tid :d

Volvo 4 Life

Sök