3086
Sök

Besikta med ok liggandes i bilen :)

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
2 april 2012
men kostar ju inget å mjuka up gamla oket. bara göra de så äru ju helt säker inte svårare

//fartiZ

460 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:
GasGlad1337 skrev:
Daahornbo skrev:

Ja jag har fixat på vänster så den tvåan kommer förmodligen försvinna men är då rädd att jag får att jag får en ny tvåa på ojämn bromsverkan var redan 2.4 2.0 sist så är ju ojämnt redan smile

då mjukar du upp andra oket.

Tar ju sån tid :d

tid? en kvart högst! va det inte du som hade ont om pengar? inte fan går man och köper nytt ok i onödan då :p

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
2 april 2012
bara tänka till å göra billiga lösningar om man inte har cash, så mjuka up de e de billigaste å enklaste

//fartiZ

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
farthindret skrev:
bara tänka till å göra billiga lösningar om man inte har cash, så mjuka up de e de billigaste å enklaste

damaskerna är slut på de oket så köpte ett nytt för renoveringssats hjälper ju inte ett skit hade de på vänster sida och de blev ju anliggande smile

Volvo 4 Life

Xenoholic
2 559 Inlägg
2 april 2012
SoL skrev:
ta med biltema katalogen istället och säg att "jaaa jag har ju tänkt att köpa det då, men har inte hunnit...#"

lol  lol  lol  lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:
farthindret skrev:

damaskerna är slut på de oket så köpte ett nytt för renoveringssats hjälper ju inte ett skit hade de på vänster sida och de blev ju anliggande smile

men de går ju å mjuka upp de så de funkar igenom bes sen fåru väl byta oket när du har pengar?

//fartiZ

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
farthindret skrev:
Daahornbo skrev:
farthindret skrev:

men de går ju å mjuka upp de så de funkar igenom bes sen fåru väl byta oket när du har pengar?

Har ju nytt ok men inga nya bromsrör förns om några veckor smile

Volvo 4 Life

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
2 april 2012
vf byta bromsrören e dom dåliga? e ju bara släppa nipplarna ur oket

//fartiZ

Herr
1 722 Inlägg
2 april 2012
Blir bara bättre o bättre detta=)

Byta bromsrör är ju kanske inte det roligaste..

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
LocKtar skrev:

Testade skruva på nipplarna och de började runda direkt smile

Volvo 4 Life

Xenoholic
2 559 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:
LocKtar skrev:

Använd en svetstång, finns inget bättre verktyg tror jag big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Aerocombi skrev:
Daahornbo skrev:
LocKtar skrev:

har ingen hemma bara polygrip och rörtång och jag villl ju kunna skruva tebax de me smile

Volvo 4 Life

24 Inlägg
2 april 2012
Daahornbo skrev:
Aerocombi skrev:
Daahornbo skrev:

har ingen hemma bara polygrip och rörtång och jag villl ju kunna skruva tebax de me smile

Rörtång funkar tongue sen plockar du juh bara bort oket. tryck ut kolvarna sen gör du rent kolvarna med ett fint sandpapper. sen smörja in kolvarna i bromsvätska eller silieglide wink

235 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Andeee skrev:
Daahornbo skrev:
Aerocombi skrev:

Rörtång funkar tongue sen plockar du juh bara bort oket. tryck ut kolvarna sen gör du rent kolvarna med ett fint sandpapper. sen smörja in kolvarna i bromsvätska eller silieglide wink

har nytt ok smile men om de inte går ksn jsg ju inte åka te elmia smile

Volvo 4 Life

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
2 april 2012
åk obessat ner istället om de e så, eller låna mor eller fars bil?

//fartiZ

270 Inlägg
2 april 2012
Men om det nu inte är något fel på det högra oket så låter du ju det såklart vara som det är.Varför skulle det bli ojämna bromsar för? Använd dom gamla beläggen så samma plats som innan så blir det nog bra(om det nu är något kvar av dom).

klabbarpan
3 041 Inlägg
3 april 2012
Du får inte ojämna bromsar. Kör och besiktiga bilen. Börjar undra om detta är buffel och båg. Skulle det nu vara så att du är så osäker, sparka liv i latmasken och mjuka upp det andra oket och smörj allt. Om masken väljer att fortsätta vila försök lyfta baken till en kompis bil och åk med han ist.

577 Inlägg
3 april 2012
Någon som vet hur mycket de behöver skilja för att de ska klassas som ojämnt? 2.0 och 2.4 är la inte så farligt. Bara det inte är allt för mycket på vänster sida så tycker jag iaf att det ska va lungt.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
3 april 2012
risodlarn skrev:
Någon som vet hur mycket de behöver skilja för att de ska klassas som ojämnt? 2.0 och 2.4 är la inte så farligt. Bara det inte är allt för mycket på vänster sida så tycker jag iaf att det ska va lungt.

har hört 30% någon gång, men kan inte svära på det!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

klabbarpan
3 041 Inlägg
3 april 2012
Är en viss procent i diff det får skilja, typ 30 procent eller nått. Är inte helt hundra dock..

Sök