ALLA UPDATES KOMMER LIGGA PÅ SIDAN 1, NÄR DET BLIR FULLT FORTSÄTTER DET PÅ SIDAN 2 OSV.
Tänkte dra igång ett nytt projekt, och eftersom vi har projektarbete i skolan på 100 timmar så passa det ju lämpligt. Därför har jag valt en 240 som tidigare varit gubbägd, välservad osv. men nu är det bara en pilsner! Tänkte börja skruva med den imorgon, har redan tjuvstartat lite, men imorgon drar det igång "på riktigt"!
Planer:
Fixa elfelet (prio 1!)
Rostlaga lite
Bättringslack
Fixa vänster reflektor+strålkastarglas
Invändig och utvändig rekond
Höja en aning
Slänga på en ljuddämpare (ev. 2" raka rör med en dämpare)
Riva toningen
Putsa upp kromet ()
m.m.
Ni får en bild på utgångsobjektet!
5/4 -12.. Arbetstid: 4h
Kommer update här nu då!
Började med att dra bort toningen
Därefter tänkte jag titta lite närmare på elfelet, inga positionsljus, blinkers, regbelysning, instrumentbelysning och inget ljus i höger bakljus! Det gick två kablar in i säkringen, så jag testade att dra ut en. Hade inga 8A-säkringar kvar så fick åka till mekonomen och köpa.
Kom hem och satte i säkringen, ställde ljusreglaget på P och säkringen brann inte! Det hade den alltid gjort förut. Blinkersen, instrumentbelysning och regbelysning funkar inte, däremot så började baklampan och positionsljusen att lysa.
Fick skrapa upp lite kontaktyta på höger bakljus eftersom lampan längst ut inte lös, men den började lysa så man får väl vara glad
6/4 -12.. Arbetstid 2h
Började med att riva ut lite inredning och kolla så att alla kablar var hela osv.
Allt såg bra ut, så jag slängde ut allt skräp ur skuffen och skulle kolla över lite kablar där.
Fann två kablar som jag tejpade, stack ut två kardeler.
Hittade också första svetsjobbet, bakre höger hjulhus.
Vänstra hade klarat sig, men det ska slipas upp och fräschas till... Fullt med ytrost och lera.
Nu blir det många onödiga bilder, men det är bara för att jag vill göra ett bra projektarbete!
25/4 -12.. Arbetstid 3h
EXTREMT DÅLIG BILD! Var en sväng på Biltema i Karlstad idag, köpte lite sandpapper, grundfärg och fälgfärg, så nu ska mina 740 turbofälgar bli fina igen!
29/4 -12.. Arbetstid 2h
Tjenare, har målat 2 fälgar idag!
Såhär såg dom ut först! Inte så charmigt kanske..
Tvättar
Slipat, maskerat, primat
Klaaaart! (skitiga däck)
Nu behöver jag bara 3-4 centrumkåpor, någon som har för en liten peng?
27/6 -12.. Arbetstid 2h
Uuuh, längesen de var update nu!
Var iaf på skroten idag och köpte strålkastare!
Strålkastaren som var på innan! Dreeeet...
Bättre de
Helhetsbild
Fälgarna som ska på imorgon förmodligen... 2 dock olackerade, får ta de lite senare, får ju körkort nästa vecka så vill köra bil på en gång
Imorgon blir de Karlstad och köpa multimeter Det var slut på Mekonomen i stan så..
28/6 -12.. Arbetstid: 7h
Tjenare, idag var jag till Karlstad och köpte en multimeter!
Kom på att jag hade ett sportluftfilter liggandes, så jag började montera bort luftburken. Sedan gick det en slang från luftburken in till insprutet tror jag, samt till förgasaren. Gjorde ett nytt hål där jag tryckter ner slangen i. Vart lite problem då slangen är såpass tjock, och jag ville inte göra ett för stort hål, utan ville hålla det tätt och tight. Efter lite kämpande så gick det.
Resultatet. Blev bra tycker jag
Dags att slänga sig på nästa grej, nämligen jordfelet! Jag blir verkligen inte klok. Som jag skrivit tidigare så brinner alltid säkring nummer 16 när båda kablarna går in i den säkringen. Jag har dock dragit ut en kabel, så den brinner inte. Men, såvitt jag kan se så går inte blinkersen på säkring nummer 16, varför fungerar då inte blinkerserna? Positionsljuset fungerar prima, och baklamporna fungerar. Instrumentljuset fungerar inte heller, men indikationslamporna (parking brake, helljus-lampan osv) fungerar.
Satte in båda kablarna i säkring 16, startade bilen med läge 0 på ljusreglaget. Vred sedan om till läget i mitten (parkeringsljus, positionsljus...) säkringen brann som förväntat, men bilen DOG???
På vänster framblinkers hade dom gjort tattardragning.
Vänstersidan, som det SKA se ut.
Är så jävla trött så jag orkade inte få på fälgarna. En förhandsvisning hur det kommer se ut iaf.
Sen får ni en bonusbild på mina betyg!
VG i Engelska A, Matte A, alla fordon och transportämnen förutom ett som jag inte kommer ihåg vad det var
G i Svenska A, Engelska B, gympa(vilket är helt otroligt då jag inte har varit med på badhuset som var obligatoriskt för att få betyg, slappat som fan på lektionerna osv)
IG i Samhällskunskap
30/6 -12.. Arbetstid: 7h
Hello 240-lovers (), idag var det marknad i Morokulien (riksgränsen mot Norge, 10 mil ToR), så åkte dit för att se ifall det fanns något man kunde köpa till bilen. (Bild så läraren ser att jag har varit där)
Som jag skrev igår så hade dom ju tattardragit kabeln till blinkersen. Fick tag på en ny blinkers, men har kvar mitt gamla blinkersglas då det var i bättre skick (bytte bara insatsen, bild på glaset som jag INTE har)
Kom hem och skulle koppla in det, men fick inte lös dom där runda grejerna som lamporna sitter fast i, så fick skala av alla kablar och skarva dom :'(
Var en sväng på Rusta också, skulle köpa H4-lampor med vitt sken, men det fanns ju inte, så fick köpa en vanlig istället.
Köpte spolarvätska också
Rev ut instrumenthuset och ljusomställaren också, skulle titta så alla kablar var hela innanför, och det var dom ju. Dock så hade instrumentljusen gått sönder. Ska även köpa ny ljusomställare
Rev ut lite mer inredning, satte in kablar i dimmern som någon hade dragit ut. Osäker på om dimmern fungerar
Sen har jag en fråga! Någon som har ett elschema dom kan scanna in? Vill ha elen vid alla instrument, hastighetsmätare osv. Sen ett schema där man kan se vart dom olika säkringskablarna går?
EDIT: Hittade kopplingschema! http://www.volvoracing.se/Volvo%20Info/ … 075-80.pdf
Nu ska jag bara klippa och klistra lite, hmmm.... Om någon känner sig manad får ni gärna hjälpa till att lista ut till vilka grejer säkring 16 går! Om jag ska vara ärlig tror jag det är dimmern som är boven i dramat när det gäller elfelet. Den hade dom bytt förut, och den går ju till instrumentbelysningen. Hur kan säkringen brinna av det då? Kan det vara kortslutning eller något i den?
Nu har man körkort då, bilden förklarar hur jag känner hur det var förut
En bild jag tog förut
Bilen är förövrigt till salu, en kompis som ska köpa den för 6 Bjud över det, och de är bara att komma och hämta Vinterdäck ingår
16/7 -12.. Arbetstid: 10h
Igår höll jag på 10 timmar allt som allt med bilen! Började 7 på morgonen och blev klar vid 17
Höll på med jordfelet bra jävla länge till att börja med, rev ut all inredning
Kollade under mattorna, men fann ingen kabel... Lika bra att dammsuga mattorna när inredningen ändå var ute!
FÖRE:
Såg nu att jag hade glömt tagit efter-bild, men det blev 1000ggr bättre iaf!
Sen, mina vänner, fann jag två kablar bak i kabelhärvan som går till bakljusen som låg och skavde mot varandra För ta bild på det senare. Nu har jag blinkers iaf!
Sedan drog jag ljud, fick in alla kablarna under lister så dom syns inte alls. "Bygget" är nog det fulaste jag har sett, men det är bättre än två 4" som det sitter i original.
Kom på att jag hade några dioder över, så jag och en kompis slängde ihop en regplåtsbelysning. Var ett jävla krångel, och skiten lyser bara ibland. Inte speciellt seriöst heller, ska göra en mer riktig idag var det tänkt, bara man får tag på en lödpenna
Skulle egentligen tagit mer bilder, men jag var så jävla trött så jag tänkte inte på det! Kommer nog en update imorgon eller ikväll
25/7 -12.. Arbetstid: 8h
Igår var jag på Biltema och Kjell & Company och köpte lite grejer...
... nämligen 20 dioder, 20 meter kabel, toningsspray, en knapp och rostskyddsprimer!
Hade tänkt installera dioder lite har och var, tänkte styra alla med knappen. Knappen passade någorlunda iaf, bara finjustera lite.
Maskera
Blev helt okej
Provmonterade en diod också, ser ut som en ugn... Blir bra
26/7 -12.. Arbetstid: 3h
Tjenare, idag så installerade jag knappen
Kablarna som ska gå in
Knappen på plats, lyser gör den också Flyttade dom andra knapparna också så det ser bättre ut
Sedan så tonade jag blinkersglasen
Blev helt OK
Har även börjat slipa rost, men det var inget att ta kort på än sålänge iaf
28/7 -12.. Arbetstid: 1h
Fixade regplåtsbelysning nu inatt, inte riktigt nöjd än. Får se om jag finslipar lite imorgon! Är iaf 6st parallellkopplade dioder
9/8 -12.. Arbetstid: 3h
Slipat bort rosten
Och slängt på rostskyddsprimer
Tar andra sidan imorgon
17/8 -12.. Arbetstid: 2h
Inte lika rostigt som andra sidan
2/9 -12.. Arbetstid: 4h
Bytt fjädrar bak på bilen idag, åkte till Sölje och köpte dom (7 mil tur och retur)
Imorgon byter vi fram
'Nya' vs gamla
Sen slipade jag bort toningen på blinkers/positionsljusen
Besiktning imorgon, håller tummarna
2/9 -12.. Arbetstid: 2h
Besiktigade bilen igår, fick 5 tvåor och inga bra att veta.
Hann inte byta fjädrar fram, men tog ut fjäderbenet. Fick inte av skruven där uppe, för den var insänkt och man behövde något specialverktyg.
Ojämn bromsverkan fram
Parkerinsbroms, vänster, ur funktion
Registreringsbelysning, fel färg
Bullernivå för hög
Fjädringsväg fram, för kort
Skitfel, lätt ordnat
Jeepen
21/9 -12.. Arbetstid: 1h
Städat bilen inuti, det behövdes! Råkade ta bort bilden på hur det såg ut före, men det var kaos!
Damsugit
Lite skräp som låg där bak
23/9 -12.. Arbetstid: 6h
Var till Karlstad en tur igår, till biltema. Köpte belägg, backar, hylsa och en rörböj t ljuddämparen
Fått tag på garage också! Inte stort, men det är varmt och man får plats att skruva så de får duga
Idag bytte jag fjädrar fram. Jävla helvete att lossa på muttern som sitter högst upp för den är insänkt Gick till slut med våld och vilja.
Original vs kapat
Höööööög
24/9 -12.. Arbetstid: 3h
Var tänkt att jag skulle byta belägg fram, men biltemas äckliga jävla skitsaker passar ju inte!!(som vanligt)
Första belägget på ena sidan krånglade, men med storslägga och lite vilja gled den in. Andra däremot. Kolvarna är så intryckta det går att bli, och belägget vill inte in ändå. Slog och slog och slog, slipade, slog och slog men skiten vill inte ändå!! Fastnar i detta läget. Ena kanten och kolven som tar i varandra
Nya tag imorgon, får slipa ner lite på belägget med en fil eller nått
27/9 -12.. Arbetstid: 5h
Fick bli en liten underredsbehandling idag!
Borsta bort det värsta med stålborste
Dålig bild på resultatet!
Andra sidan före
Efter
Beläggbyte därefter Fick slipa lite så dom passade
Dom ligger på och skivan blir skitvarm när man kört och det luktar bränt... Ett ord, BILTEMA!!!!
Kul med låssprintar som går av och kärvar
Fick inte på det andra belägget (var ca 3mm för brett), så smällde på ett av de gamla beläggen. Var ganska mkt kvar av dom, så det funkar nog
Imorgon blir det förmodligen handbromsbyte!
2/10 -12.. Arbetstid: 5h
Orkar inte skriva så mycket, har bara varit en massa krångel nu på sistone tycker jag! Rost och smuts som gör att grejerna kärvar fast osv. Handbromsbacksbyte (långt ord)
Av med trumman
Gamla vs Nya
På plats
Handbromsen tar inte ändå, fast den är så spänd det går. Wiren som gått av, så det kommer bli minst 1 till besiktning efter den här
Var till skroten och köpte regbelysning. En lampa var trasig
Åkte till OK och köpte en ny lampa. Skiten började inte lysa på en gång när jag satte dit den, självmordstankar för ALLT har krånglat med bilen idag. Drämde till den, så började den också lysa
5/10 -12..
Var inne och släckte 3 tvåor igår, har dock 2 kvar
Måste fixa handbromswire och sätta på ljuddämparen lite bättre
TOTALT: 80h
Tänkte dra igång ett nytt projekt, och eftersom vi har projektarbete i skolan på 100 timmar så passa det ju lämpligt. Därför har jag valt en 240 som tidigare varit gubbägd, välservad osv. men nu är det bara en pilsner! Tänkte börja skruva med den imorgon, har redan tjuvstartat lite, men imorgon drar det igång "på riktigt"!
Planer:
Fixa elfelet (prio 1!)
Rostlaga lite
Bättringslack
Fixa vänster reflektor+strålkastarglas
Invändig och utvändig rekond
Höja en aning
Slänga på en ljuddämpare (ev. 2" raka rör med en dämpare)
Riva toningen
Putsa upp kromet ()
m.m.
Ni får en bild på utgångsobjektet!
5/4 -12.. Arbetstid: 4h
Kommer update här nu då!
Började med att dra bort toningen
Därefter tänkte jag titta lite närmare på elfelet, inga positionsljus, blinkers, regbelysning, instrumentbelysning och inget ljus i höger bakljus! Det gick två kablar in i säkringen, så jag testade att dra ut en. Hade inga 8A-säkringar kvar så fick åka till mekonomen och köpa.
Kom hem och satte i säkringen, ställde ljusreglaget på P och säkringen brann inte! Det hade den alltid gjort förut. Blinkersen, instrumentbelysning och regbelysning funkar inte, däremot så började baklampan och positionsljusen att lysa.
Fick skrapa upp lite kontaktyta på höger bakljus eftersom lampan längst ut inte lös, men den började lysa så man får väl vara glad
6/4 -12.. Arbetstid 2h
Började med att riva ut lite inredning och kolla så att alla kablar var hela osv.
Allt såg bra ut, så jag slängde ut allt skräp ur skuffen och skulle kolla över lite kablar där.
Fann två kablar som jag tejpade, stack ut två kardeler.
Hittade också första svetsjobbet, bakre höger hjulhus.
Vänstra hade klarat sig, men det ska slipas upp och fräschas till... Fullt med ytrost och lera.
Nu blir det många onödiga bilder, men det är bara för att jag vill göra ett bra projektarbete!
25/4 -12.. Arbetstid 3h
EXTREMT DÅLIG BILD! Var en sväng på Biltema i Karlstad idag, köpte lite sandpapper, grundfärg och fälgfärg, så nu ska mina 740 turbofälgar bli fina igen!
29/4 -12.. Arbetstid 2h
Tjenare, har målat 2 fälgar idag!
Såhär såg dom ut först! Inte så charmigt kanske..
Tvättar
Slipat, maskerat, primat
Klaaaart! (skitiga däck)
Nu behöver jag bara 3-4 centrumkåpor, någon som har för en liten peng?
27/6 -12.. Arbetstid 2h
Uuuh, längesen de var update nu!
Var iaf på skroten idag och köpte strålkastare!
Strålkastaren som var på innan! Dreeeet...
Bättre de
Helhetsbild
Fälgarna som ska på imorgon förmodligen... 2 dock olackerade, får ta de lite senare, får ju körkort nästa vecka så vill köra bil på en gång
Imorgon blir de Karlstad och köpa multimeter Det var slut på Mekonomen i stan så..
28/6 -12.. Arbetstid: 7h
Tjenare, idag var jag till Karlstad och köpte en multimeter!
Kom på att jag hade ett sportluftfilter liggandes, så jag började montera bort luftburken. Sedan gick det en slang från luftburken in till insprutet tror jag, samt till förgasaren. Gjorde ett nytt hål där jag tryckter ner slangen i. Vart lite problem då slangen är såpass tjock, och jag ville inte göra ett för stort hål, utan ville hålla det tätt och tight. Efter lite kämpande så gick det.
Resultatet. Blev bra tycker jag
Dags att slänga sig på nästa grej, nämligen jordfelet! Jag blir verkligen inte klok. Som jag skrivit tidigare så brinner alltid säkring nummer 16 när båda kablarna går in i den säkringen. Jag har dock dragit ut en kabel, så den brinner inte. Men, såvitt jag kan se så går inte blinkersen på säkring nummer 16, varför fungerar då inte blinkerserna? Positionsljuset fungerar prima, och baklamporna fungerar. Instrumentljuset fungerar inte heller, men indikationslamporna (parking brake, helljus-lampan osv) fungerar.
Satte in båda kablarna i säkring 16, startade bilen med läge 0 på ljusreglaget. Vred sedan om till läget i mitten (parkeringsljus, positionsljus...) säkringen brann som förväntat, men bilen DOG???
På vänster framblinkers hade dom gjort tattardragning.
Vänstersidan, som det SKA se ut.
Är så jävla trött så jag orkade inte få på fälgarna. En förhandsvisning hur det kommer se ut iaf.
Sen får ni en bonusbild på mina betyg!
VG i Engelska A, Matte A, alla fordon och transportämnen förutom ett som jag inte kommer ihåg vad det var
G i Svenska A, Engelska B, gympa(vilket är helt otroligt då jag inte har varit med på badhuset som var obligatoriskt för att få betyg, slappat som fan på lektionerna osv)
IG i Samhällskunskap
30/6 -12.. Arbetstid: 7h
Hello 240-lovers (), idag var det marknad i Morokulien (riksgränsen mot Norge, 10 mil ToR), så åkte dit för att se ifall det fanns något man kunde köpa till bilen. (Bild så läraren ser att jag har varit där)
Som jag skrev igår så hade dom ju tattardragit kabeln till blinkersen. Fick tag på en ny blinkers, men har kvar mitt gamla blinkersglas då det var i bättre skick (bytte bara insatsen, bild på glaset som jag INTE har)
Kom hem och skulle koppla in det, men fick inte lös dom där runda grejerna som lamporna sitter fast i, så fick skala av alla kablar och skarva dom :'(
Var en sväng på Rusta också, skulle köpa H4-lampor med vitt sken, men det fanns ju inte, så fick köpa en vanlig istället.
Köpte spolarvätska också
Rev ut instrumenthuset och ljusomställaren också, skulle titta så alla kablar var hela innanför, och det var dom ju. Dock så hade instrumentljusen gått sönder. Ska även köpa ny ljusomställare
Rev ut lite mer inredning, satte in kablar i dimmern som någon hade dragit ut. Osäker på om dimmern fungerar
Sen har jag en fråga! Någon som har ett elschema dom kan scanna in? Vill ha elen vid alla instrument, hastighetsmätare osv. Sen ett schema där man kan se vart dom olika säkringskablarna går?
EDIT: Hittade kopplingschema! http://www.volvoracing.se/Volvo%20Info/ … 075-80.pdf
Nu ska jag bara klippa och klistra lite, hmmm.... Om någon känner sig manad får ni gärna hjälpa till att lista ut till vilka grejer säkring 16 går! Om jag ska vara ärlig tror jag det är dimmern som är boven i dramat när det gäller elfelet. Den hade dom bytt förut, och den går ju till instrumentbelysningen. Hur kan säkringen brinna av det då? Kan det vara kortslutning eller något i den?
Nu har man körkort då, bilden förklarar hur jag känner hur det var förut
En bild jag tog förut
Bilen är förövrigt till salu, en kompis som ska köpa den för 6 Bjud över det, och de är bara att komma och hämta Vinterdäck ingår
16/7 -12.. Arbetstid: 10h
Igår höll jag på 10 timmar allt som allt med bilen! Började 7 på morgonen och blev klar vid 17
Höll på med jordfelet bra jävla länge till att börja med, rev ut all inredning
Kollade under mattorna, men fann ingen kabel... Lika bra att dammsuga mattorna när inredningen ändå var ute!
FÖRE:
Såg nu att jag hade glömt tagit efter-bild, men det blev 1000ggr bättre iaf!
Sen, mina vänner, fann jag två kablar bak i kabelhärvan som går till bakljusen som låg och skavde mot varandra För ta bild på det senare. Nu har jag blinkers iaf!
Sedan drog jag ljud, fick in alla kablarna under lister så dom syns inte alls. "Bygget" är nog det fulaste jag har sett, men det är bättre än två 4" som det sitter i original.
Kom på att jag hade några dioder över, så jag och en kompis slängde ihop en regplåtsbelysning. Var ett jävla krångel, och skiten lyser bara ibland. Inte speciellt seriöst heller, ska göra en mer riktig idag var det tänkt, bara man får tag på en lödpenna
Skulle egentligen tagit mer bilder, men jag var så jävla trött så jag tänkte inte på det! Kommer nog en update imorgon eller ikväll
25/7 -12.. Arbetstid: 8h
Igår var jag på Biltema och Kjell & Company och köpte lite grejer...
... nämligen 20 dioder, 20 meter kabel, toningsspray, en knapp och rostskyddsprimer!
Hade tänkt installera dioder lite har och var, tänkte styra alla med knappen. Knappen passade någorlunda iaf, bara finjustera lite.
Maskera
Blev helt okej
Provmonterade en diod också, ser ut som en ugn... Blir bra
26/7 -12.. Arbetstid: 3h
Tjenare, idag så installerade jag knappen
Kablarna som ska gå in
Knappen på plats, lyser gör den också Flyttade dom andra knapparna också så det ser bättre ut
Sedan så tonade jag blinkersglasen
Blev helt OK
Har även börjat slipa rost, men det var inget att ta kort på än sålänge iaf
28/7 -12.. Arbetstid: 1h
Fixade regplåtsbelysning nu inatt, inte riktigt nöjd än. Får se om jag finslipar lite imorgon! Är iaf 6st parallellkopplade dioder
9/8 -12.. Arbetstid: 3h
Slipat bort rosten
Och slängt på rostskyddsprimer
Tar andra sidan imorgon
17/8 -12.. Arbetstid: 2h
Inte lika rostigt som andra sidan
2/9 -12.. Arbetstid: 4h
Bytt fjädrar bak på bilen idag, åkte till Sölje och köpte dom (7 mil tur och retur)
Imorgon byter vi fram
'Nya' vs gamla
Sen slipade jag bort toningen på blinkers/positionsljusen
Besiktning imorgon, håller tummarna
2/9 -12.. Arbetstid: 2h
Besiktigade bilen igår, fick 5 tvåor och inga bra att veta.
Hann inte byta fjädrar fram, men tog ut fjäderbenet. Fick inte av skruven där uppe, för den var insänkt och man behövde något specialverktyg.
Ojämn bromsverkan fram
Parkerinsbroms, vänster, ur funktion
Registreringsbelysning, fel färg
Bullernivå för hög
Fjädringsväg fram, för kort
Skitfel, lätt ordnat
Jeepen
21/9 -12.. Arbetstid: 1h
Städat bilen inuti, det behövdes! Råkade ta bort bilden på hur det såg ut före, men det var kaos!
Damsugit
Lite skräp som låg där bak
23/9 -12.. Arbetstid: 6h
Var till Karlstad en tur igår, till biltema. Köpte belägg, backar, hylsa och en rörböj t ljuddämparen
Fått tag på garage också! Inte stort, men det är varmt och man får plats att skruva så de får duga
Idag bytte jag fjädrar fram. Jävla helvete att lossa på muttern som sitter högst upp för den är insänkt Gick till slut med våld och vilja.
Original vs kapat
Höööööög
24/9 -12.. Arbetstid: 3h
Var tänkt att jag skulle byta belägg fram, men biltemas äckliga jävla skitsaker passar ju inte!!(som vanligt)
Första belägget på ena sidan krånglade, men med storslägga och lite vilja gled den in. Andra däremot. Kolvarna är så intryckta det går att bli, och belägget vill inte in ändå. Slog och slog och slog, slipade, slog och slog men skiten vill inte ändå!! Fastnar i detta läget. Ena kanten och kolven som tar i varandra
Nya tag imorgon, får slipa ner lite på belägget med en fil eller nått
27/9 -12.. Arbetstid: 5h
Fick bli en liten underredsbehandling idag!
Borsta bort det värsta med stålborste
Dålig bild på resultatet!
Andra sidan före
Efter
Beläggbyte därefter Fick slipa lite så dom passade
Dom ligger på och skivan blir skitvarm när man kört och det luktar bränt... Ett ord, BILTEMA!!!!
Kul med låssprintar som går av och kärvar
Fick inte på det andra belägget (var ca 3mm för brett), så smällde på ett av de gamla beläggen. Var ganska mkt kvar av dom, så det funkar nog
Imorgon blir det förmodligen handbromsbyte!
2/10 -12.. Arbetstid: 5h
Orkar inte skriva så mycket, har bara varit en massa krångel nu på sistone tycker jag! Rost och smuts som gör att grejerna kärvar fast osv. Handbromsbacksbyte (långt ord)
Av med trumman
Gamla vs Nya
På plats
Handbromsen tar inte ändå, fast den är så spänd det går. Wiren som gått av, så det kommer bli minst 1 till besiktning efter den här
Var till skroten och köpte regbelysning. En lampa var trasig
Åkte till OK och köpte en ny lampa. Skiten började inte lysa på en gång när jag satte dit den, självmordstankar för ALLT har krånglat med bilen idag. Drämde till den, så började den också lysa
5/10 -12..
Var inne och släckte 3 tvåor igår, har dock 2 kvar
Måste fixa handbromswire och sätta på ljuddämparen lite bättre
TOTALT: 80h
Senast redigerat av christAfer (8 november 2012)
Ööööööööööööh.....
0
0
0
0