Tändspolarna bytte de tidigare gratis i samband med service, men kolla att det är fixat innan du köper den. På min var det "rätt" tändspolar från början och det är en sen 07 som är uttagen 08.
2,0T och 2,0Ts är samma motor på de sista årsmodellerna, enbart effekten som skiljer. Däremot har Ts annan utväxlning och varvar därför lite mer. Dock är 2,0T nästan galet högt växlad, 100km/h vid ganska exakt 2000 varv. Utrustningsmässigt så brukar 2,0Ts vara bättre även om man då är "påtvingad" s-line-chassit som vissa kan uppleva som lite väl hårt.
Erfarenheter hittills på runt 500 mil och ett halvår.
Fel och problem - inget värt att nämna. Min har dock gått straxt över 4000 mil så den är i stort sett som ny.
Tanka - 0,8 liter milen blandad körning med större delen på landsväg. RIktigt törstig om man kör korta sträckor men i övrigt förvånansvärt snål med tanke på storlek, effekt och quattro.
Köra - trevlig bekantskap. Inte nån gocart men stabil och säker på vägen och ganska kul, effekten kompenserar för det jag förlorade i kurvorna från A3an jag hade innan.
Utrymmen - baksätet är inte gjort för vuxna och bagaget är inte enormt. En A4 B8 är en bra mycket större bil invändigt. Fram sitter man kanonbra, speciellt i sportstolarna.
Totaluplevelse - Varför köpte jag inte en A4 från början?
Ta även en titt på Nordicaudi.com, det finns en hel del matnyttigt att läsa i forumet där.