Jag var på A6 för några år sedan. Då var de kanon! Visst, de va lite köer och lite svineri. Men man var inte speciellt orolig över sin bil och man kunde parkera fint på A6 för att sedan gå runt och kika.
Var nere förr förra året tror jag det var. Då hade dom stängt av A6 och det gjorde inte saken bättre för fem öre. Alla drog ner till Biltema och den rakan ist. Var lika mycket svineri där som om A6 hade varit öppet ist.
I år sket jag fullständigt i Elmia kvällen. Visste ändå hur det skulle bli så jag drog ner tidigt Fredag förmiddag och kunde gå runt där nere utan att trängas med en massa folk och utan att bli irriterad på en massa fulla människor som inte kan bete sig. Enda jag vart lite frustrerad över var att jag inte fick ta med mig en oöppnad cola in på mässan. Men jag har full förståelse varför! så jag vart mer putt på mig själv som inte lämnade flaskan i bilen ist
Men det allra bästa var nog idag (Måndag), det var knappt nå folk alls! behövde inte trängas för fem öre! Kanon bra dag!
Men sen då till själva Elmia kvällen... Ett alternativ är att kanske flytta den? alltså att alla möts på fredag kväll, eller söndag kväll? Är inte helt säker på hur mycket svineri det är under dessa dagar egentligen.
Men annars att man gör en namninsamling där man vill ha mer hjälp och stöd av polis och ordningsvakter, avspärrningar och tillstånd osv osv och sedan skicka till både jkp kommun, jkp polis styrelse och kanske till A6 och ikea. Då kanske man skulle kunna få upp staket osv och även en trevlig träff utan bråk från både polisen och fulla människor.
Efterssom dessa "blöjjraggare" bara förstör och härjar så tänker inte polisen vara schyssta mot någon utan drar alla över en kant. Men om vi ordentliga visar att vi kan visa moget beteénde trots ombyggda fordon och annan syn på en bil så kanske polisen ser oss mer mellan fingrarna.
Vad tror ni om detta? För jag är sjuuuuuukt less på alla som bara förstör medans jag vill åka på en faktiskt väldigt trevlig träff!