3283
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

2 037 Inlägg
26 februari 2016
Crxkoffe skrev:
Låg bakom en knasig förare idag.. Var på e22an när man kör ut på motorvägen. Men iallafall lastbilen låg i högra filen och bilen framför mej bara svänger ut från avfarten. Jag kan garantera att det var inte ens en halvmeter i marginal. Jag tänkte nu jävla smäller det. Idioten kör ut mitt framför lastbilen som inte ens ser honom. Hur tänker man där? Man har ju väjningsplikt när man ska ut på motorvägen?! Vissa ska fasen inte ha körkort hehe

En gång när jag körde 120 i vänsterfilen på motorväg så svänger det ut en farligt nära framför mig och han var inte ens uppe i 80. Troligen körde han direkt från accelerationsfältet tvärs över högra fältet till vänstra. Då var det att stå på bromsen och som tur var så kom man ner i samma fart någon meter ifrån baken på hans bil. Såg ju inte heller hans bil direkt före han var lite över i min fil när vägen svängde lite åt höger och jag höll på att passera en bil.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
26 februari 2016
Irriterar mig på nästan samtliga skåpbilförare. De kör som oftast som idioter. Ligger en cm bakom, trots att man håller 110 på motorvägen. Sen visslar de förbi i 140.
Vakna 10 min tidigare iså slipper ni stressa så djäkla mycket! smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 510 Inlägg
26 februari 2016
FordRSC skrev:
Irriterar mig på nästan samtliga skåpbilförare. De kör som oftast som idioter. Ligger en cm bakom, trots att man håller 110 på motorvägen. Sen visslar de förbi i 140.

Så här menar du? wink

https://i.ytimg.com/vi/uyFT-Dwd8bc/hqdefault.jpg

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
26 februari 2016
trubbelturbo skrev:
FordRSC skrev:

Så här menar du? wink

https://i.ytimg.com/vi/uyFT-Dwd8bc/hqdefault.jpg

Haha, jo exakt! tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

5 198 Inlägg
27 februari 2016
it_mutt skrev:
Detta ogillar jag ordentligt;

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/223 … 434ebe.jpg

Höger fil har kö, folk plöjer i vänsterfilen för att pressa sig in längre fram. Respektlöst mot de som redan "står i kö" och det gör ju i sin tur knappast att "högerkön" minskar något fortare.

visst kan man stå på bägge sidor, men då så långt åt höger/vänster man kan så att rtj kan ta sej fram,, men  att blockera vägen är BIG NO

6 632 Inlägg
27 februari 2016
Ogillar nästan alla i Flemingsberg Centrums parkeringshus, kör mot enkelriktat och tutar som fan om man stannar för höger regeln innan parkeringshuset tongue

De/Dem

7 394 Inlägg
27 februari 2016
Malheus skrev:
Ogillar nästan alla i Flemingsberg Centrums parkeringshus, kör mot enkelriktat och tutar som fan om man stannar för höger regeln innan parkeringshuset tongue

hahaha blattar wink  då kanske du sett polarens fina Bruna coupe wink  inte i parkeringshuset,, men på vägarna wink

Avstängd
10 388 Inlägg
27 februari 2016
tkd_rille skrev:
it_mutt skrev:
Detta ogillar jag ordentligt;

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/223 … 434ebe.jpg

Höger fil har kö, folk plöjer i vänsterfilen för att pressa sig in längre fram. Respektlöst mot de som redan "står i kö" och det gör ju i sin tur knappast att "högerkön" minskar något fortare.

De respektlösa i de flesta fall när de sker en sådan situation, mest vid vägarbeten då på motorvägar. Är att folk håller inte avståndet så att man kan köra i kedjelås.

Mitt exempel är mest då E22 vid Hurva när den byggdes om. Ingen, absolut inge höll avstånd. Så de som kom i vänsterfilen kunde ju inte på något smidigt vis förflytta sig till höger utan att kön måste stanna.

Sen är de ju såklart de idioterna som ska köra ända fram till de blir 1 fil.

Men om alla hade hållt avstånd och anpassat hastigheterna och haft lite framförhållning så hade de gått mycket snabbare smile
.

Just precis så ja. Problemet kommer alltså, just där, när folk ska hela vägen fram till där det är stopp, en pressar sig in i "öppna filen", och då passar bakomvarande på, och bakomvarande, och bakomvarande och...

Har inget emot blixtlåsprincipen alls, utan när folk låser den ena filen helt och hållet så den står still.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

40 Inlägg
15 mars 2016
https://www.youtube.com/user/Xellyish/ här lägger jag upp videos på vad jag stör mig på i trafiken..

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
7 juli 2016
Kul att möta nån på fel sida vägen.....

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

3 373 Inlägg
8 juli 2016
Trådstartare
Nötter!! Varit med om folk genar på skymd sikt. Ofta håller dom på med mobilen!

Avstängd
10 388 Inlägg
8 juli 2016
Low skrev:

Underbart.

En annan underbar känsla är när man kör på någon mindre väg där det "precis" får plats två bilar, och mötande bil vägrar hålla ut "åt sitt håll"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 751 Inlägg
8 juli 2016
Jag råkade göra en ogenomtänkt omkörning av en lastbil när jag lånade morsans bil. Skulle inte säga att den var olaglig, men vid fel tidpunkt. Sikten fram var väldigt bra men jag glömde bort att jag körde en vild Renault med 90 dieselhästar. ca 100-150 m fram kommer en sån där firma bil som har hur mycket plats som helst på sin sida, men han valde att köra rakt mot mig vilket resulterade att jag nästan åkte in i sidan på lastbilen jag körde om. Det handlade om centimeter. Var så jävla sur efter detta. Killen riskerar bokstavligen sitt liv och mitt för att bevisa att jag minsann hade fel. Efterblivet.

Här skedde omkörningen, var dock inget arbete på vägen då.
https://www.google.se/maps/@56.0620422, … 312!8i6656
Senast redigerat av DasAuto (8 juli 2016)

Who Djaa bless no man curse

3 373 Inlägg
8 juli 2016
Trådstartare
it_mutt skrev:
Low skrev:

Underbart.

En annan underbar känsla är när man kör på någon mindre väg där det "precis" får plats två bilar, och mötande bil vägrar hålla ut "åt sitt håll"

Ja. Kan bli spännande:-D

Forummoderator
18 011 Inlägg
8 juli 2016
Jag tilldrog mig vissa arga blickar idag. Var tvungen att köra i 40-45 km/h på en starkt trafikerad 70-väg en mil hem... En sån kö. Sådana tjusiga omkörningar! Sådana blickar! Jaja. Det var ett allvarligt fel på bilen och kunde inte köra fortare om nu inte ambulans eller något hade varit bakom... Jag kom hem. Troligen skottpengar på mig nu då alla vet vems den bilen är :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
8 juli 2016
Hybridsmurfen skrev:
Jag tilldrog mig vissa arga blickar idag. Var tvungen att köra i 40-45 km/h på en starkt trafikerad 70-väg en mil hem... En sån kö. Sådana tjusiga omkörningar! Sådana blickar! Jaja. Det var ett allvarligt fel på bilen och kunde inte köra fortare om nu inte ambulans eller något hade varit bakom... Jag kom hem. Troligen skottpengar på mig nu då alla vet vems den bilen är :-)

Utifrån dina medtrafikanters syn på det hela förstår jag dom men vad ska man göra. Hade dom vetat om din situation så tror jag att iaf. några hade haft förståelse. Personligen blir jag inte irriterad iaf inte 99 fall av 100 när man hamnar bakom lite långsammare fordon. Hamnar jag bakom A-traktorer, vanliga traktorer och lastbilar blir jag aldrig irriterad för jag anser att alla har rätt att färdas på våra vägar. Slutligen, hoppas att det inte var ett alltför allvarligt fel på din bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
18 011 Inlägg
8 juli 2016
Vettemannen skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Utifrån dina medtrafikanters syn på det hela förstår jag dom men vad ska man göra. Hade dom vetat om din situation så tror jag att iaf. några hade haft förståelse. Personligen blir jag inte irriterad iaf inte 99 fall av 100 när man hamnar bakom lite långsammare fordon. Hamnar jag bakom A-traktorer, vanliga traktorer och lastbilar blir jag aldrig irriterad för jag anser att alla har rätt att färdas på våra vägar. Slutligen, hoppas att det inte var ett alltför allvarligt fel på din bil.

/Benny

Man tackar Benny. Men den är inte förkyld. Den har Mjältbrand... Blogg kommer om några timmar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

89 Inlägg
8 juli 2016
Taxichafförer i denna stad... Håller aldrig hastigheten (Har själv åkt med i 140km/h på en 50sträcka.) Samma chafför hade även kört på en cyklist ifall jag inte hade agerat...

Kan knappt inte visa mig ute med min gula golf i trafiken på grund av en som struntade i väjningsplikten... Han blev flyförbannad, stannade mitt i trafiken för att skälla ut mig för att jag ljustutade och tutade (Fick panikbromsa).
Efter händelsen så gör tidigare nämd chafför allt för att för att jävlas, lägger sig precis i röven på min bil, följer efter mig osv.

Gillar inte heller Närvertorps taxi i Katrineholm då någon av deras chafförer tycker att det är en bra ide och köra om i en skymd kurva på 90-väg. Var bara en hårsmån ifrån att fronta med bolagets fula bil...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
8 juli 2016
skön skrev:
Taxichafförer i denna stad... Håller aldrig hastigheten (Har själv åkt med i 140km/h på en 50sträcka.) Samma chafför hade även kört på en cyklist ifall jag inte hade agerat...

Kan knappt inte visa mig ute med min gula golf i trafiken på grund av en som struntade i väjningsplikten... Han blev flyförbannad, stannade mitt i trafiken för att skälla ut mig för att jag ljustutade och tutade (Fick panikbromsa).
Efter händelsen så gör tidigare nämd chafför allt för att för att jävlas, lägger sig precis i röven på min bil, följer efter mig osv.

Gillar inte heller Närvertorps taxi i Katrineholm då någon av deras chafförer tycker att det är en bra ide och köra om i en skymd kurva på 90-väg. Var bara en hårsmån ifrån att fronta med bolagets fula bil...

Håller med dig, i den här staden vet de flesta inte vad högerregeln och väjningsplikten är. Tyvärr så är det så. Man får vara beredd med foten vid bromsen många gånger om dagen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

89 Inlägg
8 juli 2016
Vettemannen skrev:
skön skrev:

Håller med dig, i den här staden vet de flesta inte vad högerregeln och väjningsplikten är. Tyvärr så är det så. Man får vara beredd med foten vid bromsen många gånger om dagen.

/Benny

Tyvärr är det så, nu för tiden blir man förvånad om någon kommer ihåg att tillämpa högerregeln och det gäller fler ställen än Etuna.

Sök