3609
Sök

940 ltt pysventil

Volvomekaniker
299 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
Hur koplar jag in denna pysventilen fick ingen monteringsanvisning ?

http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?ArtId=BT-01

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
16 september 2006
T korset kopplar du in vid turbon å pysventilen sätter du där du vill ha den.
sen ä de bara te å skruva uta helvete big_smile

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
18 september 2006
T korset kopplar du på slangen mellan Turbon och wastegaten det går bara en kort slang på typ 10-15 cm mellan dessa (klipp den mitt itu)... sedan drar du in en slang i kupén å sätter pysventilen där...

Volvomekaniker
299 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
Xoff skrev:
T korset kopplar du på slangen mellan Turbon och wastegaten det går bara en kort slang på typ 10-15 cm mellan dessa (klipp den mitt itu)... sedan drar du in en slang i kupén å sätter pysventilen där...

på vilken anslutning det är två på pysventilen  men bara en slang in?

var ska man koppla den andra anslutningen?
Senast redigerat av Rille_745 (19 september 2006)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
19 september 2006
den andra slangen borde bara vara rakt ut i luften nån stans, kan vara bekvämt att dra den ut ur bilen annars lär det vissla lite i slangen när turbon laddar... allt går ju ut på att det ska pysa ut tjuvluft...

det borde stå in å ut anslutning på ventilen, in blir slangen från turbon, ut blir som sagt ut nån stans...
Senast redigerat av Xoff (19 september 2006)

Volvomekaniker
299 Inlägg
20 september 2006
Trådstartare
okej tack!!

Xoff skrev:
den andra slangen borde bara vara rakt ut i luften nån stans, kan vara bekvämt att dra den ut ur bilen annars lär det vissla lite i slangen när turbon laddar... allt går ju ut på att det ska pysa ut tjuvluft...

det borde stå in å ut anslutning på ventilen, in blir slangen från turbon, ut blir som sagt ut nån stans...

Calibra Turboo
34 Inlägg
21 september 2006
slangen behöver inte gå via wg´n å turbon utan kan mycket väl gå från wg´n till insuget eller något annat trycksatt, men det är iaf på slangen som går till wg´n du ska koppla in den på!

Köp en opel bli belåten och låt dom andra se den bakre reggplåten ;)

95 Inlägg
5 oktober 2010
roppin skrev:
slangen behöver inte gå via wg´n å turbon utan kan mycket väl gå från wg´n till insuget eller något annat trycksatt, men det är iaf på slangen som går till wg´n du ska koppla in den på!

onödigt att behöva plugga orginaluttaget till wgn på turbon:P?

Sök