2530
Sök

Tagen av fart kamera, neka eller bita ihop och betala?

GARAGET V.D.
900 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
som rubriken..

blev tagen för 3 veckor sen, 70 km på 60 väg. fick ett brev från polisen igår det var en bild på mig tagen av fartkameran och en bild från körkortet (4 år gammal bild)

hade keps och glasögon (ej solglasögon) bilden var inte så jätte suddig.

sen står det att jag har begått ett brott och bla bla bla... vill du antingen :
1. erkänna ( du kommer att få ett betalningskort inom kort)
2. neka brottet

vad händer om jag nekar? kan jag mista körkortet om jag förlorar? eller e det bara att betala samma summa sen även om det blir rättegång?
tacksam för all tips och hjälp jag kan få!

MVH

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

fälg fantast
1 086 Inlägg
24 april 2012
betala och se glad ut, hadde bilden vart suddig hadde du haft möjlighet att slingra dig ur möjligtvis.
nekar du så kommer du ändå till slut få betala (erfarenhet)

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Fri fart för ett fritt folk!
14 149 Inlägg
24 april 2012
neka helt klart...du behöver inte oroa dig för att det ska bli värre
dessutom har du möjlighet att ändra dig innan det går till rätten

jag klarade mig ifrån en fortkörning fast man såg att det var jag vid en fartkamera..varför vete tusan
körde 75 på 60sträcka

Kör fort så hinner inget hända...

2 201 Inlägg
24 april 2012
Varför neka när man vet att man gjort fel

335 Inlägg
24 april 2012
Varför inte bara erkänna om du gjort fel? Varför slösa skattepengar på detta (om du nu väljer att dra det till rätten?)
Jag begriper det inte, en sak om du är tveksam eller totalt oskyldig, men nu tycker ju tom du att du gjort fel? Varför inte bara betala?

Vars fan är världen på väg egentligen?

3 384 Inlägg
24 april 2012
peter_1976 skrev:

För att folk tror att dom aldrig gör något fel, dom har alltid rätt. neutral

Fri fart för ett fritt folk!
14 149 Inlägg
24 april 2012
peter_1976 skrev:

för att man har rätt till det så klart...man ska väll inte låta en polis agera både polis,åklagare och domare..

Kör fort så hinner inget hända...

Avstängd
10 388 Inlägg
24 april 2012
OH vad lack jag blir på sånt!

"Neka för att du kan"...ja, för att slösa resurser, i form av både mantimmar och pengar, det är bra. Så kan vi gnälla när de höjer någon skatt osv....jävla idioti!

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

335 Inlägg
24 april 2012
Growe skrev:
peter_1976 skrev:

för att man har rätt till det så klart...man ska väll inte låta en polis agera både polis,åklagare och domare..

Nu var de ju en kamera...   

MEEN har sett dina tidigare posts och förstått att du gillar att köra fort och inte är så brydd när det gäller lagar.. så är väl ett rätt väntat svar.. wink

Finns bättre saker att lägga skattepengar på än idioter som alltid ska utnyttja systemen, gör man fel, stå för fan för det då!! Varför ska jag betala för det?

Sen, det absolut läskigaste.. du kör skolbuss ..
Senast redigerat av tobbe456 (24 april 2012)

3 384 Inlägg
24 april 2012
Growe skrev:
peter_1976 skrev:

? Det var väll en sån där stople med en kamra på? roll

3 384 Inlägg
24 april 2012
"Growe "
Svart bälte i fortkörning. Säger ju allt. cool

335 Inlägg
24 april 2012
Japp, utrycker sig som en traktorraggare, men enl profilen...  något äldre wink

GARAGET V.D.
900 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
tobbe456 skrev:
Varför inte bara erkänna om du gjort fel? Varför slösa skattepengar på detta (om du nu väljer att dra det till rätten?)
Jag begriper det inte, en sak om du är tveksam eller totalt oskyldig, men nu tycker ju tom du att du gjort fel? Varför inte bara betala?

det känns så jävla orättvist när en jävel körde om mig innan kameran och han körde säkert 90~100 km och blev inte tagen av kamerahel*vele. och jag Trodde faktiskt att det var 70 km sträcka. jag hatar såna vägar med ändrade hastigheter varannan 100 Meter + propp fulla av fart kameror, det känns liksom att dem bara vill sätta ditt folk.
jag tycker att jag e oskyldig + att jag jobbar som sjutton för å få ihop 3000 kr så varför inte?

kika gärna på mina bilar

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 april 2012
Fick två föra året bet i det sura äpplet å betalade .Orka slösa skattepengar på min fortkörning när dom pengarna kanske kan göra något gott åt någon annan smile

GARAGET V.D.
900 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Growe skrev:
peter_1976 skrev:

du har en poäng där smile

kika gärna på mina bilar

Avstängd
10 388 Inlägg
24 april 2012
Conceited skrev:
tobbe456 skrev:

det känns så jävla orättvist när en jävel körde om mig innan kameran och han körde säkert 90~100 km och blev inte tagen av kamerahel*vele. och jag Trodde faktiskt att det var 70 km sträcka. jag hatar såna vägar med ändrade hastigheter varannan 100 Meter + propp fulla av fart kameror, det känns liksom att dem bara vill sätta ditt folk.
jag tycker att jag e oskyldig + att jag jobbar som sjutton för å få ihop 3000 kr så varför inte?

Du tycker du är oskyldig, men säger "sekunden tidigare" att du trodde det var 70-sträcka...

Ja, och nu får alla lägga lite av sina skattepengar på ditt tramsande ist.

Orättvist? Ja visst, kan jag väl köpa, men, shit happens...live with it.

Pim_Pim
24 april 2012
Jaduu, man får helt enkelt stå sitt kast.

GARAGET V.D.
900 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:

"Neka för att du kan"...ja, för att slösa resurser, i form av både mantimmar och pengar, det är bra. Så kan vi gnälla när de höjer någon skatt osv....jävla idioti!

tror inte att du behöver oroa dig över sånt.. de har MYCKET pengar.. 2011 fick de ihop 400 miljoner Bara på fart kamerorna. höja skatten gör de bara för att det finns så många som inte våga säga ifrån precis som dig

kika gärna på mina bilar

Avstängd
10 388 Inlägg
24 april 2012
Conceited skrev:
it_mutt skrev:

tror inte att du behöver oroa dig över sånt.. de har MYCKET pengar.. 2011 fick de ihop 400 miljoner Bara på fart kamerorna. höja skatten gör de bara för att det finns så många som inte våga säga ifrån precis som dig

Eller för att inte jag är en kärring utan gör rätt för mig...

"Han fick ju...buhu"...trams!

335 Inlägg
24 april 2012
Conceited skrev:
tobbe456 skrev:

Va de inte du som var sugen på att bli polis också? Läste det nånstans... 

Tja, jag hoppas ju innerligt att den drömmen inte slår in för dig iaf, för din inställning är ju helt åt helvete..   
Först skyldig, sen oskyldig, sen var det orättvist... BUHU ALLTSÅ! jag lider med dig..  verkligen.

Betala och se glad ut, hittar du på nått annat är du ju bara dum.
Enkla faktum! hade jag varit du hade jag aldrig startat den här tråden, du kommer göra ett gäng människor förbannade med ditt snack, MEN du kan ju välja att lyssna på de likasinnade som alltid lyckas ploppa upp från under en sten och komma med några riktigt lysande inlägg..

"Don't do the crime if you can't do the time" heter det väl så snyggt..

Edit, jämför dig med såna som fixar parkeringsskador på folks bilar och sen bara drar..  och hur mycket tycker man om dom? Tror jag ALLA kan relatera till..
Senast redigerat av tobbe456 (24 april 2012)

Sök