Detta projekt kommer handla om min tvåförtio som jag har planer på att renovera upp till ett mycket gott skick!
Bilen har stått avställd under en ganska lång tid, och bara inställd i ett trångt garage då jag inte har hittat något bättre, av en slump såg jag en annons här på forumet ang ett garage som skulle hyras ut...så ja slog till direkt...
Idag flyttade jag in bilen i det nya garaget!
Började dagen redan kl 12.00 idag med att köra dit lite div saker, verktyg och bråte... ska få dit två arbetsbänkar, hyllor och lite verktygstavlor också.
Bilen pallades upp och jag började titta lite på vad som behövdes göras. Det ända som egentligen måste göras är att byta främre avgassystem och katt, sen allt över det är bara bonus.
Men tanken är väl denna.....
*Plocka ner bakaxel med allt runt omkring, fjäderben, länkärmar, krängningshämmare...ja ni fattar
*Få allt blästrat och lackat de ja sa åvan
*Nya bussningar i hela bilen (Diiii blåååå)
*Nya stötdämpare runt om
*Nya bromsok, bromsskivor, bromsbelägg, backar, skjöldar...slangar...ja ni fattar...
*Något spökar i drivningen så kanske ny hardyskiva och nya drivknutar???
*Nytt avgassytem, katt och få blästrat och lackat grenrör med nya packningar...
Detta är bara ett "delmål". Nästa steg blir inredningen och där ska hända mycket kul
Men för att börja någonstans
Bilder!!
Så lämnades bilen för idag, körde ifrån garaget vid 00.00 tiden så nu får hon stå där till Måndag!
Over and out!