Nu har projektet stått stilla ett bra tag av olika anledningar, men jag skruvar bara när jag vill..inte för jag måste utan när jag tycker det är kul, så nu tänkte jag fortsätta och förhoppningsvis avsluta det jag har påbörjat så jag kan köra med bilen någon gång under sommaren 2014!
Sakerna har blivit lackerade och jag har tryckt i bussningarna, förbannat lätt var det att trycka i de nya bussningarna...behövde inte använda några verktyg mer än en gummiklubba
Nu blir det till att beställa div delar samt ordna lite nya skruvar, brickor och muttrar sen kan vi börja sätta tillbaka sakerna igen!
Min nyår spenderades i garaget och då hände detta.
Fick rivit ner den gamla dämpmattan som jag monterade 2009, förstår inte hur jag kunde göra detta så oseriöst, såg ut som fan. Dock satt det som fan också! Jävla slit att få bort, fast jag värmde upp mattan.
Fick också monterat dit ny dämpmatta, mycket pusslande för det ska täcka allt... men tillslut ska väl allt kunna täckas Får nog beställa en 60ark till innan allt är klart.
Projektet kan nog läggas ner nu. Står i en driva med flytande/brinnande sockermassa upp till mitten på bilen. Cadillacen räddades som tur var! Allt på hjul räddades....
Jag kan verkligen inte påstå jag tycker bra om Volvo. Men ändå otroligt trist att se när ett så fint exemplar går i graven. Kul att se att så mycket tid läggs ner på bilar, synd det inte höll denna gången.
Hoppas på nya tag och ännu en kanonfin bil. Kämpa på!