3443
Sök

Kommer jag bli av med kortet? Fartkamera.

11 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Hejsan, jag har sökt och googlat jätte mycket innan jag gjorde detta inlägg. Senaste inlägget här på garaget om fartkameror var 2005. Nu till historien.

Var ute ca halv 2 på natten och körde, det var inga bilar och rak väg. Jag körde i 85 på 50. Fartkameran blixtrade.
Till det positiva (för mej) jag hade ingen regskylt fram på bilen när kortet togs. Men mitt ansikte syndes. Vad har jag att vänta mej nu? smile

Kommer jag bli av med kortet?
Eller kommer jag bli fri för att jag inte har någon regskylt? kommer du kunna hitta mej?
Vart går gränsen? Har läst att gränsen går vid 40 kmh. Det tycker jag låter högt!

MVH Rikard

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
2 maj 2012
Ingen nummer plåt på bilen så kan du va lugn!

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

11 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Är det helt säkert? Jag täckte inte för ansiktet eller något sådant.

Fan är ju så rädd att bli av med kortet att jag inte kan sova, tänka eller göra något alls!! yikes

Forummoderator
26 339 Inlägg
2 maj 2012
Nej du blir inte av med kortet.
Men varför hade du ingen registreringsplåt på bilen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
2 maj 2012
Gränsen går vid 30. Kör du 80 på 50 väg så får man behålla det (generellt) Men kör du 81 på 50 så blir du av med körkortet.

Men vid 30 sträckor är det annat. Då räcker det med att köra 21 km/h för fort så blir man av med körkortet, har jag starkt för mig.

Och som SOLFILM skrev, du kan vara lugn. Ser dom inget reg. så kan dom inte veta vilken bil det är. Dom får inte gissa sig till vilken bil du kör. Bara att ignorera allt och köra på som vanligt, MEN HÅLL HASTIGHETEN! wink

Ont om hästkrafter är det gott om.

957 Inlägg
2 maj 2012
Har du tur så blir du inte av med den men  Vad ja ghar set på en klip hur de gör ner folk  har blivit fotade så kommer du tyvärr bli av med dit körkort för gränsen går vid max 30km/h över tillåtna hastigheten . Att du har ingen regskyltfram det spelar ingen  roll  du körde endå en bil med  regskyllten kan de bara se  vem det är som äger bilen

Forummoderator
26 339 Inlägg
2 maj 2012
Transporter89 skrev:
Har du tur så blir du inte av med den men  Vad ja ghar set på en klip hur de gör ner folk  har blivit fotade så kommer du tyvärr bli av med dit körkort för gränsen går vid max 30km/h över tillåtna hastigheten . Att du har ingen regskyltfram det spelar ingen  roll  du körde endå en bil med  regskyllten kan de bara se  vem det är som äger bilen

Va?

5 198 Inlägg
2 maj 2012
Kan nån som påstår att han blir av med körkortet förklara HUR,,, när ingen regskylt satt fram på bilen.. HUR ska dom då veta vem som är ägare på bilen... klura på det ni.. smart assses...

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
2 maj 2012
Transporter89 skrev:

Nej, Nej... det finns ju inga bevis alls för vilken bil det är om inte skylten finns där.
Hur ska dom identifiera föraren??

TS: du kan vara lugn.

Dock så är det ju rent idiotiskt att köra så fort i tätbebyggt område (vilken tid det än är på dygnet)... men det spelar ju ingen roll om jag eller någon annan påpekar detta, eller hur wink

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
2 maj 2012
Transporter89 skrev:

Men snälla.. han hade ingen registreringsskylt på bilen. Hur ska dom då veta vad för bil han kör?

Ont om hästkrafter är det gott om.

11 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
premonitioner skrev:
Transporter89 skrev:

Nej, Nej... det finns ju inga bevis alls för vilken bil det är om inte skylten finns där.
Hur ska dom identifiera föraren??

TS: du kan vara lugn.

Dock så är det ju rent idiotiskt att köra så fort i tätbebyggt område (vilken tid det än är på dygnet)... men det spelar ju ingen roll om jag eller någon annan påpekar detta, eller hur wink

.

Det är en mack och en korsning inga bilar skulle aldrig köra så mycket för fort på tätbebyggt område!

Forummoderator
26 339 Inlägg
2 maj 2012
Transporter89 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Qyu1zT_NPnA  Du kan börja kolla   från 1:40  så

Har kikat nu..men TS körde ju utan registreringsplåt, så din teori håller inte.

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
2 maj 2012
BERGSTROMRIKARD skrev:
Det är en mack och en korsning inga bilar skulle aldrig köra så mycket för fort på tätbebyggt område!

Hur som helst så är det 50km/h där av en orsak. Vart det än är.
Men strunt samma, det hör ju inte hit.

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

5 198 Inlägg
2 maj 2012
Transporter89 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Qyu1zT_NPnA  Du kan börja kolla   från 1:40  så

Och vad bevisas där ? att dom ser föraren. .men hur bevisas vilken ägare det är om ingen skylt finns ?    Förklaring följer ?

865 Inlägg
2 maj 2012
gamlingen skrev:
Kan nån som påstår att han blir av med körkortet förklara HUR,,, när ingen regskylt satt fram på bilen.. HUR ska dom då veta vem som är ägare på bilen... klura på det ni.. smart assses...

Jo de ska jag förklara då jag känner folk som jobbar här med foton och mycket sällan men det händer kommer det folk som e kända eller riktigt kriminella som dvs ofta folk som e mycket i media det e dom man sätter fast utan regplåt... annars åker man inte fast för dom kommer aldrig leta bilden bland alla sveriges körkort/pass

Forummoderator
26 339 Inlägg
2 maj 2012
no_fake skrev:
gamlingen skrev:

Jo de ska jag förklara då jag känner folk som jobbar här med foton och mycket sällan men det händer kommer det folk som e kända eller riktigt kriminella som dvs ofta folk som e mycket i media det e dom man sätter fast utan regplåt... annars åker man inte fast för dom kommer aldrig leta bilden bland alla sveriges körkort/pass

Det är klart..är det alldeles uppenbart på fotot att det är Ranelid som sitter bakom ratten, så skulle dom väl kanske gå något steg längre i sina eftersökningar men är det en "vemsomhelst" så släpps det nog ganska fort i och med att registreringsplåten inte sitter på bilen.

11 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Jäklar vad snabbt det gick att få svar! Och bra svar!
tack för hjälpen nu kan jag andas och förhoppningsvis sova inatt smile

Forummoderator
26 339 Inlägg
2 maj 2012
Väntar fortfarande på svaret på min fråga..

arenwik
2 maj 2012
Har blixtrat minst 20 kameror utan regskylt och ca 5-10 stycken med regskylt. ALDRIG fått böter.
Både regskylt och ansikte måste synas BRA.

Så du kan nog sova lugnt wink
Senast redigerat av arenwik (2 maj 2012)

Sök