3496
Sök

Myror + Diesel = Döda myror

12 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Myrorna i trädgården: Jag drog bort alla plattor förra sommaren, dränkte ett par cm jord i Myrr och nu på morgonen ser jag att de rackarna är tillbaka.

Jag läste för länge sen om att diesel ska vara synnerligen effektivt mot myror. Någon som provat?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
4 maj 2012
Bartz skrev:
Myrorna i trädgården: Jag drog bort alla plattor förra sommaren, dränkte ett par cm jord i Myrr och nu på morgonen ser jag att de rackarna är tillbaka.

Jag läste för länge sen om att diesel ska vara synnerligen effektivt mot myror. Någon som provat?

testa, går fort big_smile

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 maj 2012
Grovsalt och vatten funkar fint, håller även borta gräs och annat skräp som gärna växer upp i skarvarna mellan plattorna. Stinker inte heller och är ofarligt för barn och djur som skulle kunna tänkas stoppa skiten i käften...

Edit: Diesel funkar säkert det också, se bara upp så inte fel person ser dig när du häller ut diesel på marken, är nämligen olagligt...
Senast redigerat av TS_quattro (8 maj 2012)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

197 Inlägg
9 maj 2012
Kokhet vatten dödar myror direkt. Men som TS_quattro skrev är det bra om du ser till att det inte finns nåt skräp omkring. Kanska salta under plattorna så inget "mat" växer eller kryper där som lockar myrorna.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

337 Inlägg
10 maj 2012
Kan komma med svar snart, Körde ner ca 3 - 5 liter diesel i en stor jävla myrstack som plågat polaren länge på hans tomt big_smile

197 Inlägg
10 maj 2012
Bravo. Om inte den fungerar så kan du ta ett par hundra kilo DDT och testa.

Sleeper
3 084 Inlägg
10 maj 2012
Körde med myrr som blandas med vatten och jag tyckte då det var effektivt. Man såg att de bara dog efter ett par minuter. Sen gäller det ju att få ihjäl drottningarna... Ett annat husknep är ju att ta myror från ett annat samhälle. Då blir det krig.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

27 Inlägg
16 juli 2012
Prova med att slå ner ett långt stålrör så långt ner du kan i en myrstack blir hemskt kallt på vintern wink

Chevrolet 2500 4x4 1994 6,5 td

197 Inlägg
16 juli 2012
Eller skaffa en naturlig lösning..  http://wildanimalspictures.org/Anteater.jpg

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
16 juli 2012
AutoCool skrev:
Eller skaffa en naturlig lösning..  http://wildanimalspictures.org/Anteater.jpg

HAHA awesome!

Lobster knife fight