Det var dags att i skolan välja ett projektarbete och då snubblade jag över denna bil och en jäkla massa extragrejer, däribland 4 extramotorer. Men det blev väl inte riktigt som jag tänkt från början och ist så satte jag i... Visa mer
Haha, tänkte lägga mig på runt 300 kusar, mer behövs inte :-) fick tag på en ic modell stor också :-)
Den motorn jag fick var "nyrenoverad"... Det låter bultar i oljetråget. Behöver jag säga något mer om renoveringen?
Det är omöjligt att lita på att någon annan gjort rätt. Det är bara att göra om och se till att man gör rätt själv. Jag råkade ut för samma grej, håller på att fixa felen nu.
Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!
Haha, tänkte lägga mig på runt 300 kusar, mer behövs inte :-) fick tag på en ic modell stor också :-)
Den motorn jag fick var "nyrenoverad"... Det låter bultar i oljetråget. Behöver jag säga något mer om renoveringen?
Det är omöjligt att lita på att någon annan gjort rätt. Det är bara att göra om och se till att man gör rätt själv. Jag råkade ut för samma grej, håller på att fixa felen nu.
Tråkigt värre är det.. Får se vid provstart vad jag har missat varit trasigt
he ä bara skruvning, bröt sönder växellådsfästet här om dagen så ska fram med mig svetsen till helgen, sen blir en jävla massa bussningsbyten
Igen?? Hur många fästen pajjar du per år? eller är det olika varje gång?
Nu har troligtvis tändkasetten pajjat, då den vägrar gå på mer en 1 eller max 2 cylindrar när den är varm. Passar bra det till avställningen.
Ni ska jag bygga klart aeromotorn med nya turbon, införskaffa en ny koppling etc. Sen blev jag lite sugen att bygga bakhjulsdrift då jag har en BMW 5-serie drivlina liggandes. Vi får de vad som händer
jajamen.. samma fäste, troligtvist är det bara dåliga bussningar som ställer till det för mig, annars så är det att motorn sitter i fel läge så att det blir för högt tryck på fästet men har ändå kört 600mil sen det gick sönder sist så jag tror på bussningarna.. okejokej! lycka till
Går den för egen maskin nu? Ska du bygga motor nu, eller göra nått annat innan? Ska du göra något med utsidan? Oavsett, så har jag nog sagt det förr, men slutresultat lär bli nått alldeles extra! Vi har alldeles för så trubbnosar på vägarna
Sen har jag kommit fram till att jag gjorde helt fel som inte skapade trådar om mina fyra "projekt", hade vart skoj o veta vad folk tyckte längs vägen
Går den för egen maskin nu? Ska du bygga motor nu, eller göra nått annat innan? Ska du göra något med utsidan? Oavsett, så har jag nog sagt det förr, men slutresultat lär bli nått alldeles extra! Vi har alldeles för så trubbnosar på vägarna
Sen har jag kommit fram till att jag gjorde helt fel som inte skapade trådar om mina fyra "projekt", hade vart skoj o veta vad folk tyckte längs vägen
Den går för egen maskin nu, dock avställd. Denna motor ska ju få trionic 5 och lite annat lullull. Tänkte få ihop airflowpaketet lite temporärt till sommarn. Tänkte satsa på att få den att gå bra i vinter, och fixa utseendet nästa vinter. Då blir den helt rostlagad och förhoppningsvis får den någon snygg färg. Funderar på antingen skyblue eller viggenblå, men det får tiden utvisa.
Den går för egen maskin nu, dock avställd. Denna motor ska ju få trionic 5 och lite annat lullull. Tänkte få ihop airflowpaketet lite temporärt till sommarn. Tänkte satsa på att få den att gå bra i vinter, och fixa utseendet nästa vinter. Då blir den helt rostlagad och förhoppningsvis får den någon snygg färg. Funderar på antingen skyblue eller viggenblå, men det får tiden utvisa.