3308
Sök

Saab 9000 cc - Från kaoz till gaträzer

Det var dags att i skolan välja ett projektarbete och då snubblade jag över denna bil och en jäkla massa extragrejer, däribland 4 extramotorer. Men det blev väl inte riktigt som jag tänkt från början och ist så satte jag i... Visa mer

53 019 Visningar
Projektet avslutat 18 juli 2014
109 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
Idag har jag hämtat en kkk24 turbo i bra skick med 3" dp och extraktorgrenrör. Det blev även en 3bars btr och en 3bars mapsensor!

Saab Freak
292 Inlägg
24 november 2012
Trevligt trevligt smile

Mvh:Andreas

589 Inlägg
26 november 2012
lär väl röra på sig och låta fint!

saab turbo!

G4Z Racing
132 Inlägg
26 november 2012
Åh extraktorgrenrör, det skulle man inte banga på! Blir säkert kanon smile

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!

109 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
Haha, tänkte lägga mig på runt 300 kusar, mer behövs inte :-) fick tag på en ic modell stor också :-)

Den motorn jag fick var "nyrenoverad"... Det låter bultar i oljetråget. Behöver jag säga något mer om renoveringen?

G4Z Racing
132 Inlägg
3 december 2012
Xises skrev:
Haha, tänkte lägga mig på runt 300 kusar, mer behövs inte :-) fick tag på en ic modell stor också :-)

Den motorn jag fick var "nyrenoverad"... Det låter bultar i oljetråget. Behöver jag säga något mer om renoveringen?

Det är omöjligt att lita på att någon annan gjort rätt. Det är bara att göra om och se till att man gör rätt själv. Jag råkade ut för samma grej, håller på att fixa felen nu. smile

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!

109 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
Ceasarsalladen skrev:
Xises skrev:

Det är omöjligt att lita på att någon annan gjort rätt. Det är bara att göra om och se till att man gör rätt själv. Jag råkade ut för samma grej, håller på att fixa felen nu. smile

Tråkigt värre är det.. Får se vid provstart vad jag har missat varit trasigt hmm

589 Inlägg
3 december 2012
he ä bara skruvning, bröt sönder växellådsfästet här om dagen så ska fram med mig svetsen till helgen, sen blir en jävla massa bussningsbyten

saab turbo!

109 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
stojf skrev:
he ä bara skruvning, bröt sönder växellådsfästet här om dagen så ska fram med mig svetsen till helgen, sen blir en jävla massa bussningsbyten

Igen?? Hur många fästen pajjar du per år? eller är det olika varje gång?

Nu har troligtvis tändkasetten pajjat, då den vägrar gå på mer en 1 eller max 2 cylindrar när den är varm. Passar bra det till avställningen.

Ni ska jag bygga klart aeromotorn med nya turbon, införskaffa en ny koppling etc. Sen blev jag lite sugen att bygga bakhjulsdrift då jag har en BMW 5-serie drivlina liggandes. Vi får de vad som händer smile

589 Inlägg
12 december 2012
jajamen.. samma fäste, troligtvist är det bara dåliga bussningar som ställer till det för mig, annars så är det att motorn sitter i fel läge så att det blir för högt tryck på fästet men har ändå kört 600mil sen det gick sönder sist så jag tror på bussningarna..
okejokej! lycka till smile

saab turbo!

109 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Ush vad lat man kan vara, har inte hänt något på ett tag nu, men nu blire ändring på det!

Har varit och handlat lite:

Formanpassad alu IC
Siemens Deka 630 spridare
Bosch 044 kopia
6 puckad 240mm sjädrad sinterlamell

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172849/172849-7425a0733052e49411fd8b87ea5a02e2.jpg

9 Inlägg
589 Inlägg
8 januari 2013
vad fick du ge för sintern?

saab turbo!

Exporterad Colombian
812 Inlägg
8 januari 2013
Går den för egen maskin nu? Ska du bygga motor nu, eller göra nått annat innan? Ska du göra något med utsidan?
Oavsett, så har jag nog sagt det förr, men slutresultat lär bli nått alldeles extra!
Vi har alldeles för så trubbnosar på vägarna wink

Sen har jag kommit fram till att jag gjorde helt fel som inte skapade trådar om mina fyra "projekt", hade vart skoj o veta vad folk tyckte längs vägen smile

109 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
Går den för egen maskin nu? Ska du bygga motor nu, eller göra nått annat innan? Ska du göra något med utsidan?
Oavsett, så har jag nog sagt det förr, men slutresultat lär bli nått alldeles extra!
Vi har alldeles för så trubbnosar på vägarna wink

Sen har jag kommit fram till att jag gjorde helt fel som inte skapade trådar om mina fyra "projekt", hade vart skoj o veta vad folk tyckte längs vägen smile

Den går för egen maskin nu, dock avställd. Denna motor ska ju få trionic 5 och lite annat lullull. Tänkte få ihop airflowpaketet lite temporärt till sommarn. Tänkte satsa på att få den att gå bra i vinter, och fixa utseendet nästa vinter. Då blir den helt rostlagad och förhoppningsvis får den någon snygg färg. Funderar på antingen skyblue eller viggenblå, men det får tiden utvisa.

stojf skrev:
vad fick du ge för sintern?

Jag gav 1300 tror jag på KL Racing smile

589 Inlägg
8 januari 2013
okej det var ju riktigt bra!

saab turbo!

Exporterad Colombian
812 Inlägg
8 januari 2013
Xises skrev:
Den går för egen maskin nu, dock avställd. Denna motor ska ju få trionic 5 och lite annat lullull. Tänkte få ihop airflowpaketet lite temporärt till sommarn. Tänkte satsa på att få den att gå bra i vinter, och fixa utseendet nästa vinter. Då blir den helt rostlagad och förhoppningsvis får den någon snygg färg. Funderar på antingen skyblue eller viggenblå, men det får tiden utvisa.

Very nice plans big_smile Skyblue röstar jag på wink

9 Inlägg
9 januari 2013
Även här faller en röst på skyblue, men det visste du redan iofs wink

Lite OT men måste tillägga att det var en helt okej 9-3:a på bilden!

109 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Annars kan jag ju lacka den såhär smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/134444_ywa0be.jpg

Sök