Hejsan, lite funderingar nu, att tillägga redan från start är att bilen inte är i topp skick, inget jag kommer lägga ner allt för mycket på vill bara ha det så bra jag kan med det jag har ev billigt tillköp.
Som jag har det nu så har jag:
3.5" JBL GTO högtalare tvåvägs högtalare på instrument panelen, sitter provisoriskt eftersom orginal högtalarna som satt hade special hölje, tips på hur man tätar runt där gärna med bild
5.25" JBL GTO högtalare i framdörrarna, samma sak där var orginal högtalarna lite special, vad jag sett andra gjort är att dom sågat ut en fyrkant under gallret, monterat en bit playwood skiva där dom skurit ut en circel passande högtalarna, utseénde där under är ju inte så viktigt, men vad säger ni? Kan jag täta på annat sätt som skulle fungera bättre?
Det är ju inte speciellt bra tätat orginal i Volvo 850 dörrarna och det skramlar lite när basen går igång, hur viktigt är det med tätning i dörrarna för ljudets skull och hur kan man täta på ett enkelt & (billigt) sätt? köra in lite bomulls liknande material i dörrens tomrum kanske eller bara låta det vara?
Hathyllan har jag inget i just nu efter rekommendationer, köpte mig ett par 6x9" men var ju såklart fel storlek så dom sålde jag vidare, det är 5x7" i hatthyllan orginal, dom högtalare jag har hittat har rund magnet medans hålen i Volvo 850 orginal är lite ovala, ser jäkla fult ut utan högtalare där men vad jag förstått gör dom ingen ljudskillnad för mig som förare där fram? Är det värt att införskaffa sig ett par JBL GTO 5x7" då kablar är draget & för att det ser snyggare ut tro? kostar ju inte speciellt mycket ändå så.
I bagageluckan har jag en ganska stor låda, kan inte exakta måtten men det är en färdigbyggd låda med 2st 12" Xzound tror jag högtalar märket är, 2st 12", det är separata utgångar för högtalarna dom är inte bryggade med andra ord. Till det har jag ett 1000w Mutant steg med inställningar, level, sonic boost (LP), bass boost.
Huvudenheten är en Pioneer "xxxx" mosfet 4x50w kan inte modell namn på rak arm, har 1st lågnivå utgång, går ej ställa in till sub läge heller, men hade inte pengarna & tidigare hade jag bara något jula skit, när pengarna räcker till blir det en med separat sub lågnivå + extra utgång så man ev kan sätta framsystem på steg också.
Har ni några tips & ideér till mig vänligen skriv