3102
Sök

Driva fler saker på ett monosteg?

137 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
Tjena, har bytt lite ljud i bilen men är inte riktigt nöjd big_smile så undrar, om det kan gå att koppla på mina högtalare i hatthyllan, två st 5,25or, på mitt monosteg som driver en mds 12 i bak? steget är ett http://www.mds.se/sv/product/16673/MDS- … -monoblock

kan tillägga att jag inte dunkar sönder med basen, har på ganska normal volym, inget volvodunk.

undrar även om någon vet om man kan driva en högtalare med fler källor? tex från stereon, och från steget, så får den "lite extra" liksom, bara nyfiken på om det funkar big_smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
10 maj 2012
Nej det går inte

137 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
Nitromast skrev:
Nej det går inte

okej, nej på vilket av dom? har du lust att förklara varför?

16 197 Inlägg
10 maj 2012
en bas ska bara spela BAS...  å driver du då dina 5,25" med samma steg så kommer dom oxå bara spela bas sen kommer säkerligen även gå sönder..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

137 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
en bas ska bara spela BAS...  å driver du då dina 5,25" med samma steg så kommer dom oxå bara spela bas sen kommer säkerligen även gå sönder..

okej, tack för svaret big_smile

du vet inte om det kan vara värt att dra nya kablar från stereon? lite grövre, sitter väldigt tunna original..
Senast redigerat av kimme_94 (10 maj 2012)

3 187 Inlägg
10 maj 2012
kimme_94 skrev:
evilaudio skrev:

du vet inte om det kan vara värt att dra nya kablar från stereon? lite grövre, sitter väldigt tunna original..

menar du högtalar kabel så nej.

137 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
big-jepp skrev:
kimme_94 skrev:
evilaudio skrev:

menar du högtalar kabel så nej.

menade hötalarkablar ja, tack för svaren! men har du någon aning om hur dethär kan komma sig då, har haft 2 st 5,25or med diskanter i, kicker, i dörrsidan, och nyss flyttade jag den högra ner bakom kickpanelen, och har jag bara den igång, så låter det bra på volym 35/40 på stereon, medans vänster låter illa vid 30/40..

kan det ha något att göra med att det sitter endast en liten diskant original där den vänstra sitter?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
10 maj 2012
kimme_94 skrev:
Nitromast skrev:
Nej det går inte

okej, nej på vilket av dom? har du lust att förklara varför?

Som evilaudio sa så skulle de andra högtalarna spela bas och gå sönder.
Du kan inte driva en högtalare med fler olika enheter.
Undantaget är 2st steg om basen du driver har dubbla talspolar, detta är dock avancerat.

Sök