Av det jag läst måste man regga om bilen som lätt lastbil för att få montera krok då chassit på ST220 räknas som Sport-Chassi.
Hjullager är inget man ska rycka på axlarna åt, jag har själv bytt båda mina bak och dem kostar runt 2500kr/st, fram är mycket billigare men mycket svårare att byta då man måste pressa in dem. Akta ABS-sensorn när du byter bak, plasten på kontakterna är riktigt dålig och spricker lätt.
Nånting du måste kolla är spruckna vakumslangar, enklast är att koppla in en bredbandslambda eller försöka spruta startgas på alla slangar och lyssna efter varvtalsökning. Dom är billiga, så är du osäker byt dem direkt, 3st slangar orsakar mest problem. Du har en stor som sitter på baksidan av insuget, sen har du en som går från den bakre ventilkåpan och en som går från den främre.
Tomgångsmotorn, om det är fel på den orsakar det stigande tomgång som kan gå över 1500rpm.
Hjulinställningar är nått du måste kolla, vanligtvis äter dessa bilar upp bakdäckens innersida.
Bussningar, kolla om det låter konstigt från bakvagnen när du kör.
Krängningshämmare, är den svampig när du svänger så måste dem bytas, köp inte det billigaste då dom billigare går fort sönder igen.
Dämpare bak på kombi, kolla ifall dem läcker och om dämparna dämpar som dom ska, gunga lite i Rails:en eller stå och gunga lite i trösklarna vid bakdörrarna.
Tickar motorn när du gasar, om den gör det så köp den inte då det kan tyda på lager-ras. Dock finns det en "EGR"-ventil som kan ticka lite, den hänger på högra sidan av insuget, sätt handen på den så känner du om det är den som låter.
Det finns vissa modeller som har lite rost bakom kofångaren bak, det kan du se om du rycker bort nedre listerna till bagageluckan, då ser du om det finns rost där.
Några modeller har problem med dränering av vatten i framdörrarna vilket orsakar svår rost, det är lite svårare att upptäcka men har bilen servats på Ford så kan du känna dig trygg då dem kollar efter såna saker.
Mer än så lär det bara vara det vanliga, tändstift, misständning, Xeon-lamporna, servovätska, etc
Edit: Kom på att svänghjul är nått som kan ryka på dessa, enklast att kolla det är att sätta foten på kopplingen och låta den vila. Se till att inte trycka in den nog långt för att den ska börja släppa, men inte heller längst ut.
Sen gasar du, känner du kraftiga vibrationer genom kopplingen kan det tyda på att svänghjulet är på väg att ge sig.