Min 330 touring med manuell låda ligger på 1.05 med sommarsulor (samm förb. när ja hade 225-235/45-17 som 225/40-18) och 1.15 på vintersulor.
Kör mestadels till och från jobbet, vilket är ca 1 mil blandad körning.
Långkörningar så stämmer siffrorna från teknikens värld hyggligt
Som crille_86 säger så bör du kolla jäkligt noga efter rost, min har fått fläckar på:
skärmkant bak, där kanten möter kofångaren
mitt på en bakskärm
underkant av bakdörrarna vid kitt-skarven <- dedär är rena döden
mitt på bagageluckan (inget i karosskarven dock)
bakre nederkanten av framskärmarna
nederkanten av huven, under njurarna, syns bara med öppen huv.
Detta efter ~28000 mil (varav 16000 nere i tyskland) så kolla noga!
Tur man har en rekondare i trakten som är billig på att åtgärda sådant, men måste ju fortfarande lämnas in en gång om året då såntdär kommer tillbaka efter ett tag, nedrans salt!
Tänk också på kostnad av vintersulor, då frambromsarna inte tillåter mindre fälgar än 17", och däcken till dessa kostar en slant.
I övrigt så är det en underbart rolig bil, klart mer förutsägbar än e36 som gärna går på understyrning in i kurvor och överstyrning ut.
E46 (iaf med m-chassi, inte provat något annat) är väldigt neutral, och kliver ut om man övertalar med gasen.