3374
Sök

Automatlåda började plötsligt betèe sig underligt? Camaro -99 (LS1)

2 174 Inlägg
24 juni 2012
hedley skrev:
Mh, det suger röv. I USA finns det en uppsjö av lådor men fraktkostnad + tullavgift gör att man inte tjänar några stora summor på sådana "små köp" tyvärr. Blir nog att fixa iordning den och sälja till förmån för kombi eller 4d bil iallafall..

likabra, jag är så grymt nöjd med min merca, men ska köpa en modell nyare manuell har ja tänkt mig, så den är till salu när du får sålt camaron, pendlar 11 mil om dagen , 0.54-0.6 brukar ja ligga på med 170 hk och 400 nm, 1.9 ton och automat tycker jag är jävligt bra smile

Jag sa ju innan du köpte den att du inte skulle köpa för det va skit bilar men nu har du provat iaf tongue du skulle inte sålt våran gamla t5a fan vilken bil...

30 Inlägg
24 juni 2012
Är nog inte Jänke låda som är problemet... Utan hur den körts och inte servats...En MB låda kostar nog mer och dom är inte bättre dom...

mvh Hasse
Senast redigerat av heas (24 juni 2012)

Saaboholic
3 129 Inlägg
24 juni 2012
Trådstartare
Går man efter årsmdl, miltal och utrustning så ligger dom mellan 70-85tkr just nu. Ja det går att göra så, det har jag även möjlighet att göra men de som kunde göra det tar hem nästa lass först i augusti och så länge vill jag inte gärna vänta..

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 171 Inlägg
26 juni 2012
Skulle vara intressant att veta vad det egentligen är för fel på lådan. Någonstans måste ju felet ligga. Låter ju som kortslutning i kick-down signalen eller något. Har man otur hjälper det inte att byta fysisk låda utan det sitter i någon ECU istället.

Saaboholic
3 129 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
hangman skrev:
hedley skrev:
Mh, det suger röv. I USA finns det en uppsjö av lådor men fraktkostnad + tullavgift gör att man inte tjänar några stora summor på sådana "små köp" tyvärr. Blir nog att fixa iordning den och sälja till förmån för kombi eller 4d bil iallafall..

likabra, jag är så grymt nöjd med min merca, men ska köpa en modell nyare manuell har ja tänkt mig, så den är till salu när du får sålt camaron, pendlar 11 mil om dagen , 0.54-0.6 brukar ja ligga på med 170 hk och 400 nm, 1.9 ton och automat tycker jag är jävligt bra smile

Jag sa ju innan du köpte den att du inte skulle köpa för det va skit bilar men nu har du provat iaf tongue du skulle inte sålt våran gamla t5a fan vilken bil...

T5.an var fin som snus den.. men den drack ju fan lika mycket soppa som camaron.. kom aldrig under 1.4 i stan även när jag körde lugnt haha tongue

Jag älskar camaron förövrigt, sjukt go bil att glida i men börjar bli tradigt att låna föräldrarnas bil när jag ska skicka paket och åka iväg med hunden tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"

Sök