idag damp första paketet ner på bra länge, ny IC...
Även gått och grunnat på hur jag ska göra med lilla kylaren, den gamla ser förjävlig ut, och jag köpte en begagnad som visade sig vara i precis lika dåligt skick...så då började jag fundera på om jag inte skulle anamma något sånt här istället....
köpa en sådan här oljekylare som är lika bred som orginalkylaren och använda istället, funktionen borde ju kunna bli densamma, och kostar betydligt mindre.
Är det någon därute som har testat att använda oljekylare istället för orginal och har erfarenheter av hur det fungerar med den lösningen? Har googlat järnet på det, men det är så spridda skurar på alla som ser sig själv som världsbäst på diverse forum
Blev ju skit bra med intercoolern Kylaren funkade bra på bilen min men när jag tvättade av den med avfettning vittrade en massa kylflänsar bort, men det skickade jag flera bilder på och berättade i förväg. Men vi tar tillbaks affären så är alla glada och nöjda
Blev ju skit bra med intercoolern Kylaren funkade bra på bilen min men när jag tvättade av den med avfettning vittrade en massa kylflänsar bort, men det skickade jag flera bilder på och berättade i förväg. Men vi tar tillbaks affären så är alla glada och nöjda
Haha Det är helt lugnt Sparky, visste att den skulle vara lite rutten, men jag kan bara konstatera att jag måste ha tag i någonting i lite bättre skick ändå, min nuvarande ser också förjävlig ut men håller, men vill våga lita på grejjerna sen när jag laddar på vid mappning osv
Har du någon koll på om det skulle fungera med oljekylare istället?
Jag kör med en fet oljekylare där istället och har bara stora vattenkylaren. På svarta bilen har jag en fetare i aluminium och på röda har jag en nyare i mässing. Har fungarerat fint på mina bilar. Det finns delade meningar om det där med lilla kylaren.
Men för mig har det fungerat utmärkt utan den lille iaf.
Du behöver inte lilla kylaren om du inte känner att du MÅSTE ha den. Kör antingen med originalkylaren och dundra på nån spalfläkt, eller köp en i aluminium (turbobanditens för 1500;- kanske?) och sen spalfläkt på det. Jag hade inga som helst problem med hög vattentemp eller liknande när jag körde med org. kylaren med spalfläkt (tryckande).
Skickade iväg nya intercoolern för lite modifiering och fick tillbaks den idag, har måttat in den ikväll och börjat skissat så smått på fästen osv, allt ser ut att passa skitbra och känns som den kommer bli kanon. Även hittat på en spritt ny liten kylare till fronten på ebay, så äntligen börjar det röra på sig igen
Skickade iväg nya intercoolern för lite modifiering och fick tillbaks den idag, har måttat in den ikväll och börjat skissat så smått på fästen osv, allt ser ut att passa skitbra och känns som den kommer bli kanon. Även hittat på en spritt ny liten kylare till fronten på ebay, så äntligen börjar det röra på sig igen