4233
Sök

Lär jag byta OKet när det ser ut såhär? bild finns

1 808 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
#1
https://www1.garaget.org/gallery/images/35/34695/34695-1e084cf01b0a64d7ced3d343ffa76bf2.jpg

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

vilken volvonööörrd man är!
8 Inlägg
24 maj 2012
#2
ha ju sett de som ser jävligare ut, men vist de skadar ju inte att byta! Men fungera de riktigt så kör att tag till.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 maj 2012
#3
Så länge oket inte läker och kolven rör sig som den ska så är det bara att rengöra och köra på.

Fila till spåren där beläggen kommer så dom inte kan fastna på något sätt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 808 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
#4
Men det har ju spruckit, för en pinnen där man låser beläggen..

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

1 808 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
#5
https://www1.garaget.org/gallery/images/35/34695/34695-7901002d17b386d8663e41ee7fcf28e4.jpg

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

vilken volvonööörrd man är!
8 Inlägg
24 maj 2012
#6
Gronwalls skrev:
Men det har ju spruckit, för en pinnen där man låser beläggen..

Okej men då tycker jag att de lika bra är att byta de.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
24 maj 2012
#7
hade ett ok där örat sprukit på en 245 fungerade skit bra ganska länge..men en dag tappade jag belägget smile

lite läskigt men sen monterade jag dit nya belägg och körde vidare

men visst man ska byta oket när det ser ut så där

får du inte tag på något ok så håjta till för det är väll bakoket till s70.
har en hög med sånna ok som ska fungera fint

Kör fort så hinner inget hända...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 maj 2012
#8
Ja nej, är det sprucket så byt. Man ska inte ta genvägar när det gäller något så viktigt som bromssystemet.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 808 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
#9
Kommer byta, för kolvarna var fastrostade och gummipackningarna spruckit sönder samt ena nippel fastrostad.

Usch blir skitdyrt detta..
Senast redigerat av Gronwalls (24 maj 2012)

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Supraman
2 300 Inlägg
24 maj 2012
#10
Hellre ett hål i plånboken än att sitta virad runt ett träd.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 808 Inlägg
25 maj 2012
Trådstartare
#11
Båda OK:en är bytt samt bromsrör.. blev sammanlagt 4500-5000kr för Nya ok, skivor, belägg och bromsrör

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

...has left the building...
4 474 Inlägg
25 maj 2012
#12
Det var väl inte så farligt med ca 5" för allt det där! Själv har jag precis renoverat 4 ok (blästring, målning samt nya packningar) o det gick ca 1800 för alla 4. Lägg till skivor till det (4000 runt om), samt nya belägg (2000), stålomspunna slangar (1000) o så 2 "bromsrörsstumpar", bromsvätska o nya clips så hamnar vi kring 10", o då har jag skruvat själv...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 808 Inlägg
25 maj 2012
Trådstartare
#13
Nu ska vi se:
Nya ok = 2900kr
Nya skivor och belägg = 1500kr
Nya rör = 140kr
Olja = Gratis
Sönderslagen tumme = Gratis, fast de kosta lite svett och svordommar.
=
4540kr, jäääääävlar om dom klagar på besiktningen nu

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.


Sök