3385
Sök

Volvo 945 turbo, rycker när laddtrycket kommer ungefär..

Diesel är det enda rätta!
229 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Har en 945 turbo -97a med b230fk och m90.

I stortsett helt orginal förutom "15g" turbo, sportluftfilter.
Jag har satt på fulltrycksklocka och laddade 0.6

Bilen har gått skit bra tills ett par dagar tillbaka, då började den rycka och bete sig lustigt när man gasar..

I förrgår satte jag dit ett JT 3" Avgassystem, och det vart ingen större skillnad.
Så min teori var att den fick för lite soppa gentemot laddtryck, så då tryckte jag i ett "Viking ecomax chip" men detta gjorde ingen skillnad utan det rycker och håller på, vad kan felet bero på? börjar bli trött på de och tycker de e synd o skicka iväg bilen för nåt piss fel.

Fråga gärna efter mer information så jag kan lösa det.

/knutzon

Mr White
1 072 Inlägg
235 Inlägg
30 maj 2012
låter som gången förpump.

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)

229 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Den går ju bra om man gasar lugnt, men även om man gasar lugnt tills laddet kommer börjar den likadant. Hade en bil i vintras som för pumpen va sönder på , den va ju skit svår att starta och gick inte alls som denna.
Senast redigerat av knutzon (30 maj 2012)

235 Inlägg
31 maj 2012
Kan ha börjat bli allmänt sliten också så den inte pumpar så hårt, ja hade en 740 som började hacka och gå skit när laddet kom och det visade sig vara en dålig pump iaf. Inga problem med start osv

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)

229 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Okej får kolla upp pumpen i tanken då. för den under går och låter hur fint som helst.

229 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Drog ut säkringen till pumpen i tanken och då dog den direkt, så det är nog inte den. Har även märkt att den blå ryker lite. Inget glapp i turbo eller så heller.

Sök