Köper jag dessa sparar jag 4000 bara på däcken jämfört med Continental jag kolla på först.
Vad har ni för erfarenheter av Budgetdäck och framför allt NS-2an ?
Tack på Förhand
Hallo
jag har ingen erfarenhet utav NS-2an däremot så köpte jag själv General , det är samma concern som Continetal sa säljaren, dock vet jag inte om det spelar någon roll, säkert sämre kvalite än Continetal, men jag är nöjd!
Jag har aldrig åkt på Nankang, men arbetat med däcken och hört explosioner under färd. Inget däck som jag skulle rekommendera. Budgetdäck som jag själv har testat heter Semperit, Barum (Barvuris 2) och Hankook .. Semperit var så länge sen så där kommer jag inte håg så mycket, var bra grepp när det var vått ute iaf. Barum använde jag endast i max 200 mil innan jag bytte till Hankook pga för stora däck, men de var väldigt tysta. Hankook var jag riktigt nöjd med trots däckljudet. Om jag ska köpa budgetdäck så blir det Hankook, om man nu inte får riktigt bra priser på premiumdäck förstås. I dagsläget kör jag på Michelin 245/40-18 så dom duger
hadde NS2or på primeran i nästan 3 säsonger innan dom byttes funkar skit bra dock lite hala då det är blött ute. en kompis körde dom på sin S13 innan hadde bytte til 18" och han gillade dom med men som sagt halt då det är blött.
Körde Fullrun HP199 tidigare, riktigt bra däck med bra fäste och verkade räcka rätt länge tyckte jag. Kostade runt tusingen för 225/40. Snyggt V-mönster med
ja dom är lite hala när det är blött ute men dom håller bra tycker ja. jag brukar köra 3 säsonger på dom innan ja byter ut dom. Kört med ns-2an i snart 9 år och jag är då nöjd
Kolla på Nokians däck. I den dimensionen har de nog inget fälgskydd om du behöver. De är väl mellansegment, är väldigt nöjd med mina vinterdäck från dem och har inte hört något ont om sommardäcken. För egen del blev det Michelin i år, men det var för att jag inte hittade Nokian med fälgskydd där jag köper mina däck.
Nankang har jag aldrig läst något bra om, förutom från en massa randoms som tycker att fungerar att montera på fälgar. Mer eller mindre. Ingen idé att lita på vad privatpersoner eller säljare om däck. Bättre att läsa tester där man jämför däck och presenterar fakta.
Nokian Z G2 kan man köpa relativt billigt, alternativt Dunlop-däck och då får man däck som presterar ok i tester och så slipper man surgubbar som klagar på däckmärkesval i forumtrådar
Edit: Hankook Ventus Evo-nånting nånting kanske också kan vara nåt. Har tom vunnit några tester. Finns en äldre variant och en nyare (1 respektive 2).
Slängde just på en uppsättning Falken o dom känns bra hittills, kanske ngt sladdrigare i sidled än mina gamla Conti Sportcontact men håller i helt OK även uppåt maxfart.
Tror jag hade ngt som heter Nexen eller ngt i den stilen på min gamla BMW och dom var hyfsade med.
Har kört ca 3-400 mil nu på mina federal formoza fd-2, tysta, bra grepp i både vått och torrt. Hur de är med slitage är lite för tidigt att säga något om. Men så långt är jag mycket nöjd med dom
Jag är vill ha däck som håller ett par säsonger, och som inte är såphala vid Normal körning i vått. Gärna tysta också
Har testat flertalet lågpris däck och har inte upplevt att nåt enda av dom är såphala. På bana däremot märks det skillnad men för vanligt svensson åkande kan det inte spela nån större roll vad man åker på. Sen angående ljudet så hänger väl det en hel del på vilket mönster däcken har, eller har jag fått det helt om bakfoten?
Är inne på tredje säsongen nu på mina Nankang NS-2 däck profil 215/35-18 Väldigt nöjd med dom, kommar köpa dom fler gånger, men när det är väldigt blöt ut med mer inspirerad körning så tycker jag dom kan kännas lite orolig dock inget jag märkt när man kör som man ska köra