3340
Sök

Ang opel manta exclusive.

3 182 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
har alltid undrat vad jusst exclusive har för betydelse om det är någon extra utrustning eller varför namnet finns där .

94 Inlägg
2 juni 2012
pukan2 skrev:
har alltid undrat vad jusst exclusive har för betydelse om det är någon extra utrustning eller varför namnet finns där .

Vad jag har hört (och läst på ett antal sajter..) så är det så att Exclusive hette de sista årsmodellerna (från sena 86-88) och ska ha blivit ihopsatta hos Irmscher med deras utrustning.
Anledningen till att Irmscher satte ihop dom ska ha varit att Irmscher köpte ett stort antal bilar direkt från Opel för att stoppa i Monza/Senator 3 liters sexor.. Men sen kom oljekrisen som bromsade allt.
Utrustningen var vad jag kommer på på rak arm; irmscher ratt, röda recaro inredningen, Irmscher's stora bakkjol (tillval) Jag har ett antal brochyrer med allt möjligt gällande Manta, (typ: 1,8 versionen, GSi, GT/E, i200,i240,i240 dakar, I300, och 400) så jag ska kolla lite mer vad som står i dom och återkomma! smile

Mvh
Martin

3 182 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
oki tackar för det har alltid stört mig att inte veta vad exclusive hade för betydelse.

Sök