turbo_sport skrev:
Vilken av slangarna måste bytas och varför?
Har du hela armaturen eller bara själva pumpen?
Ska du byta pump i armaturen så kommer du få skära/klippa sönder slangen från pumpen upp till T-korset som sitter där eftersom denna inte går att få bort på annat sätt,
Är det en orginalpump som ska i då så har den 6mm anslutning både på pumpen och T-korset,
Dock kan de ju hända att bilen som pumpen kommer ifrån har haft bytt pump en gång o då kan de vara 8mm anslutning. Inga större problem, du låter helt enkelt orginalslangen vara kvar på T-korset, klipper den precis innan, köper en 8mm bensinslang och slangklämmor så kan du trä den över och spänna fast den.
Dock är begagnade pumpar inget jag skulle rekommendera. Bytte till en beggad pump från skroten på min gamla 9000 och ett halvår senare fick jag byta igen. Kan tillägga att jag fick ge lika mycke för en pump på skroten (visserligen med armatur) som biltema tar.
De tar 10min o byta pump i armaturen så de e inte särksilt mycke mer besvär.
"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"