Ska byta lmm till min volvo och tänkte mig att det är enkelt fixat även för en sån som jag. Det enda jag funderar på är att på min gamla lmm sitter det en skruv av 2. Den nya jag har fått med har skruvhål men inga skruvar.. Finns det någon mening med att skruva i där? Själva mätaren sitter ju fast mellan en slang och luftfiltret genom "runda klämmor".
här ser man de guldfärgade gängorna där det tydligen ska sitta skruv?
och här syns hur den är monterad
Vad fyller gängorna för funktion och ska jag skruva där eller inte?
Ja om du skruvar fast den i de skruvarna kommer du inte behöva byta igen, en LMM med varmtråd skakar snart sönder när den hänger och slänger i bara en slang sådär...
Ja om du skruvar fast den i de skruvarna kommer du inte behöva byta igen, en LMM med varmtråd skakar snart sönder när den hänger och slänger i bara en slang sådär...
Okej! Det låter logiskt, då ska jag fixa skruvar
Inte bara skruvar, en plåtbit att skruva den mot oxå behövs ju...
Okej! Det låter logiskt, då ska jag fixa skruvar
hmm, hur menar du då? Mätaren ligger ju löst mellan luftfiltret och slangen, finns ju ingen del i huven att skruva den mot. På bilder jag ser på 940s i samma utförande är den inte fastskruvad i någon plåt?
hmm, hur menar du då? Mätaren ligger ju löst mellan luftfiltret och slangen, finns ju ingen del i huven att skruva den mot. På bilder jag ser på 940s i samma utförande är den inte fastskruvad i någon plåt?
Det hjälper ju föga att bara dra i skruvar i hålen...
Original sitter den fast i luftburken och slangen till insuget och skruvhålen används inte.... Ska du ta bort luftburken och köra öppet filter är de ju bra, då kan du skruva fast den i en plåtbit
Original sitter den fast i luftburken och slangen till insuget och skruvhålen används inte.... Ska du ta bort luftburken och köra öppet filter är de ju bra, då kan du skruva fast den i en plåtbit
Filtret är öppet, ja. Fick felkod 144, lastsignal och misstänker fel på lmm. Har ni några bilder på hur man kan lösa det med en plåt?