3414
Sök

Någon som kan något om vägtullarna i Italien?

188 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
Hej jag ska bila ner till Milano inom kort och när kollar på ruten ner till Milano via google maps så ser jag att det står att visa vägar är avgiftsbelagda? vart betalar man dessa ? pris?

146 Inlägg
25 juni 2012
Det är stationer uppsatta på/över vägen, och om jag inte missminner mig så får man en biljett som man sedan ska stämpla när man kör av vägen och får då veta priset som är baserat på hur långt du kört på vägen.
Kan däremot med säkerhet säga att trots att man får betala lite mer så "tjänar" man på att köra på betalvägarna i både tid och blodtryck smile

535 Inlägg
25 juni 2012
visa mastercard funkar bra i dom, upp mot 1 euro per mil i Frankrike har ja för mig säkert nå liknande i Italien..
Senast redigerat av aha_100 (25 juni 2012)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 juni 2012
Du kommer till en station när du ska på autostrada, där får du en biljett. Sen när du ska av igen så kommer du till en likadan station där du sätter in biljetten du fick. Sen sägar apparaten hur mycket du ska pröjsa för att bommen ska öppnas

Jonas

154 Inlägg
1 juli 2012
Hade ingen aning hur det funkade när jag åkte ner till Monaco. Men kom till en station som ledde mig vidare in på autostrada. Där fick jag en biljett sen när jag åkte av löste jag ut den på ett lite belopp. Kostar inte många euros så var inte orolig big_smile Det löser sig.

The Ultimate Climax Route
419 Inlägg
13 juli 2012
Smidigt Med betalning och vägar av bästa skick....
Det funkar med kontant betalning och med kort...
Snabbast med kontant.

Som att åka över bron i Malmö... Det är bara att läsa på skyltarna vart du ska åka in...

Sök