Lexusen fick en nedslag när jag försökte besikta den med kompressorn monterad. Annars har den aldrig någonsin fått någon anmärkning hos bilprovningen. Även yarisen har rullat igenom med blanka papper sedan den var ny.
Man ska inte köpa en alfa alltså (inte min.. men den var rolig ändå..) Den där borde dom nästan satt Spanska flaggan på eller?
Köpte en 240 för 500spänn för några år sedan, visste att det var mängder av fel på bilen, tänkte iallafall besikta och se ifall det var något mer att gnälla på en vad jag hittade. Huvlås paj, styrled glapp, sönderkexade balkar under, helt felinställd ljus, blinkade man höger blinkade alla lampor i baklampan och säkert något mer skit. Bilen gick dessutom inte igång när vi skulle köra av rampen, puttade ut bilen och stod och fipplade 15 minuter innan den gick igång, byglade bränslepumpsrelät lite fort som dog i hallen. Jag åkte därifrån med blanka papper och det kändes sådär alltså
Åkte visserligen till verkstaden helgen efter och åtgärdade allting så var ju iofs skönt att slippa efterkoll, men långt ifrån alla har ju koll på sina bilar. Besiktningsmannen måste haft en riktigt bra dag, eller en riktigt dålig natt. Men efter denna besiktning undrar man ju vilka lik som egentligen rullar därute:|
Edit: Här finns lite mer att läsa för er intresserade
Fick 2a på dimljus fram, bländande. Förra året kollade dom inte ens dimljusen fram, ganska segt att få en 2a på det. Hade jag varit smart så kunde jag tydligen ha plockat bort glödlamporna under besiktningen men så smart var inte jag:(
Fick inte ens köra igenom hallen på ombes, fick backa ut genom porten efter bes som gick på 1 minut typ.
245an rullade genom utan anmärkning sist, jag som trodde det skulle bli skroten!
Besiktningsmannen sa till och med att den var fin, men det var ju extremt mycket snöslask just då så han knackade i princip ingenting undertill vilket var tur!
Volvo 744 ´88A 29900 mil, köptes och besiktades i januari. En bra att veta på rost reservhjulsbalja. Köpte den för 3400:-(fick med 15" Borbet fälgar), då med nybytt vindruta. Känns bra det hehe
Alltså besiktning handlar aldrig nånsin om tur. Utan hur man sköter bilen. Siste bilen fick jag 2or för jag i princip köpte och sen besikta utan att ha tid. Fick för rost på 2 länggående bromsrör och ett till höger bromsok. Spindelled och dåliga skivor fram. på min 300m. Beställde alla delar via tyskland och såg till att mekanikern som fixade bilen tog och bytte alla bromrör förutom 2 som han inte orka med.
Otur med den besiktningen var att gubben var blind och missa att fjäderben var totalt sönderrostat i nedre fjädertallrik. Förvisso tur för mitt bespapper men har hellre allt på pappret.
Annars brukar de väl vara vanligt med parkeringsbromsen i övrigt allt annat viktigt under färd har funkat.
Det handlar visst om tur, Får du en bra bessgubbe så är det väll tur?
Vissa gubbar är svin och anmärker på minsta lilla medans vissa kan släppa skitsaker.
OT: Bessade 745:an igår.
Fock en tvåa på att tutan inte funka och en bra att veta på stödlagret, Anser jag vara helt vettigt!
Kan inte hålla med. Är de tur om han missar att man har enbart stål mot stål på bromsar?. När jag hade v40 så fick jag de klassiska felet, ingen handbroms. Bromsoket hade gett upp helt. Och de är ju ingen fara under färd direkt hade ju räckt med en bra och veta om man jämför med att kompisen som hade likadan bil körde just stål mot stål och fick de bara på bra att veta. Något med att de inte var mycket kvar på beläggen. Jag bytte hans klossar och de var bara stålet kvar.
De är som sagt att hålla skicket på sin bil även om de är struntsaker som tex din tuta.
Missar han stål mot stål på bromsar är det ju slarv och handlar inte om tur
Givetvis syftar jag på att han gott kan släppa en icke fungerande nummerbelysning eller andra skitsaker, Anmärka på det ja! Men inte åka in och visa upp det igen.
Fars dodge dart har gått igenom varje år förutom för ca 20 år sedan när han fick anmärkning på bromsrör (Det var smuts på röret och bilen har fortfarande samma bromsrör 20 år senare). Tycker det är ganska bra ändå med tanke på att han har haft bilen i 34 år.
Sist jag besiktade fick jag 2a på stötdämpare bak, dämpverkan otillräcklig men det var en golf 2 så det gick snabbt att byta skiten
Det handlar visst om tur, Får du en bra bessgubbe så är det väll tur?
Vissa gubbar är svin och anmärker på minsta lilla medans vissa kan släppa skitsaker.
OT: Bessade 745:an igår.
Fock en tvåa på att tutan inte funka och en bra att veta på stödlagret, Anser jag vara helt vettigt!
Kan inte hålla med. Är de tur om han missar att man har enbart stål mot stål på bromsar?. När jag hade v40 så fick jag de klassiska felet, ingen handbroms. Bromsoket hade gett upp helt. Och de är ju ingen fara under färd direkt hade ju räckt med en bra och veta om man jämför med att kompisen som hade likadan bil körde just stål mot stål och fick de bara på bra att veta. Något med att de inte var mycket kvar på beläggen. Jag bytte hans klossar och de var bara stålet kvar.
De är som sagt att hålla skicket på sin bil även om de är struntsaker som tex din tuta.
Missar han stål mot stål på bromsar är det ju slarv och handlar inte om tur
Givetvis syftar jag på att han gott kan släppa en icke fungerande nummerbelysning eller andra skitsaker, Anmärka på det ja! Men inte åka in och visa upp det igen.
Jag menar på att de kan stå på bra och veta så att de iallafall är ordnat inom ett år. Finner inte varför de ska låta bli att skriva upp något som är fel. 2 or på fel som inte är trafikfarliga kan jag med tycka är onödigt, därför finns bra och veta så man måste göra vid det. Så de är fortfarande enbart skicklighet för att man tar hand om bilen
"Otillfredsställande ljudsignal"/motsvarande på förstabilen (Volvo 740 GLE '88) nån gång 2006 typ. Tutan funkade men ljudet var lite distat, jag försökte med att jag tyckte att ljudet var tillfredsställande men det dög inte ändå
Hade lite annat på den men nuvarande bilarna har klarat blankt än så länge
Gick igenom bilen grundligt innan besiktningen, Inga fel förutom att jag kände något glapp i framvagnen..
Besiktade och fick anmärkning på Positionsljus.... Men alla lampor lös så fint!
Jag kommer hem och tror att jag inbillar mig att det glappar i framvagnen, men jag kör bilen och testar att få bilen att rycka till och höra om det är glapp.. Det är glapp! Länkarmsbussningarna är ju totalt utslitna! Volvo fick byta dem.
Besiktade svärfars bil i veckan och fick två på fullt godkända däck. Argumentet var: Dom kommer ju bli nedslitna innan säsongen är slut. Va fan?!
ska han skita i är det godkännt så är det om du så bara har 2 mm kvar.1,6 gäller
Vafan dom flesta däck lär ju vara slut när säsongen är slut. Eller många i alla fall
Precis, jävligt knepigt argument. Då kan han ju sätta två på broms beläggen på alla bilar som kommer in i hallen. För dom kommer ju ta slut:)? Haha fy fan, de blev lite vilda diskutioner där kan man säga. Man va så förbannad så man skakade när man åkte där ifrån.
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Alltså besiktning handlar aldrig nånsin om tur. Utan hur man sköter bilen. Siste bilen fick jag 2or för jag i princip köpte och sen besikta utan att ha tid. Fick för rost på 2 länggående bromsrör och ett till höger bromsok. Spindelled och dåliga skivor fram. på min 300m. Beställde alla delar via tyskland och såg till att mekanikern som fixade bilen tog och bytte alla bromrör förutom 2 som han inte orka med. Otur med den besiktningen var att gubben var blind och missa att fjäderben var totalt sönderrostat i nedre fjädertallrik. Förvisso tur för mitt bespapper men har hellre allt på pappret.
Annars brukar de väl vara vanligt med parkeringsbromsen i övrigt allt annat viktigt under färd har funkat.