2891
Sök

Ljudet försvinner

45 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Hejsan,
I lördags köpte jag en ny baslåda o slutsteg när jag hade kopplat in de och allt så var jag och en polare ute och åkte på kvällen o helt plötsligt märkte vi att ljudet i högtalarna försvann men basen fortsatte spela.
Någon som kanske vet vad det är för fel? har fungerat hur bra som helst innan, är någon avant stereo ifrån netonnet och 2st 5.25 eller 6.5 och 2st 6.9or och slutsteget är ett gas något 350.

Skulle vara väldigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig

Det sitter i en Volvo 740 a-traktor

//MrMuffiN

3 466 Inlägg
2 juli 2012
Den infon kommer inte ge dej mycke hjälp.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

45 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Vet inte vad jag ska skriva mer:/

3 466 Inlägg
2 juli 2012
MrMuffiN skrev:
Vet inte vad jag ska skriva mer:/

Fullständiga modellnamn och hur de e kopplat. mono, 2 eller 4 kanalssteg? Bryggat? Vilka högtalare/basar kopplat på detta? Vilka högtalare är kopplade på stereon osv?

45 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … paket.html det paketet köpte jag med de 350 steget. Bara basarna är inkopplade i de och sen lågnivå kablar till stereon och sen högtalarna är inkopplade direkt i stereon

45 Inlägg
3 juli 2012
Trådstartare
Det börjar fungera ibland om det guppar till eller om jag svänger hastigt, dock så försvinner de rätt fort igen :s

409 Inlägg
3 juli 2012
Låter som glapp om det kommer och går när du svänger/guppar, börja leta efter glappa anslutningar på steget och stereon

3 466 Inlägg
3 juli 2012
Ta ut stereon och kolla igenom kablaget om där är någon lös kabel synligt. Annars kan du testa o slå igång stereon när du har den ute och dra lite i kablarna. Blir de ingen skillnad då så finns de risk att de e högtalarkablarna som ligger och kortsluter någon stans så de e bara o börja leta!

45 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
Verkar som att det är glapp i kontakten till stereon eller kontakten där, men så fort jag tycker i hela kontakten igen så dör ljudet har bytt kontakt också och provat med två andra stereo.

Ska riva ner allt på fredag när jag slutar jobbet och hoppas på att jag blir klar till lördag kväll smile

45 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Har testat att byta kontakt också men ger inget resultat hmm

45 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Hittade felet en av kablarna som går bak till ena 6.9:an låg under skenan vid passagerar stolen så den hade legat där och blivit rätt skavd

Sök