Tjena Daniel här, jag har ett stort intresse för bilar och bygger just nu ett spännande bilbygge som jag hoppas står klart till våren 2013.
Det är nu tre år sedan jag köpte min Nissan 200a, och under vintern la jag ner mycket tid på motorn och renoverade den. När våren kom igen och bilen skulle provköras gick oljerituren och motorn skar. Det blev en väldigt kort säsong för min del, och bilen fick stå i garaget tills en dag då en polare kom och tyckte att jag skulle börja på något udda projekt. Jag hade då kommit över de tidigare renoveringarna och jag var sugen på att börja bygga igen. Polaren hade en t5a stående, och det fick bli början på detta galna projektet.
Så här såg bilen ut när jag köpte den, och utsidan av bilen gör det fortfarande. Den största anledningen att jag bygger på denna bilen är karossen, som är näst in till helt rostfri. Jag ska starta bilen och få motorn att fungera innan lackering och styling blir aktuellt.
Här åker den gamla motorn och lådan ut.
Första gången jag lyfter i T5 motorn för att börja måtta.
Märker snabbt att motorn behöver flyttas längre bak.
All inredning och el rensar jag ut för att kunna flytta bak torpedväggen.
Mitt i allt garagearbete hittade jag en omsvetsad bmw zf låda från en 5 serie.
Och självklart får inte den plats, lådan kommer hamnar cirka 20-30 cm högre än orginal.
Bygget rullar på, och jag har kommit betydligt längre än så här och det kommer snart nya uppdateringar. Men nu tar jag en paus från garaget och beger mig till Rudskogen i morgon förmiddag med ett helt gäng biltokiga för att kolla på bilar och drifting hela helgen.