3879
Sök

Köpråd: "Raktfram racer" max 80k kr

Adder
972 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#41
Rquired skrev:
Speedster finns med en turbomotor på två liter och 200hk original, med tanke på modellens låga vikt måste en sådan vara riktigt giftig i starten vilket du sökte efter? Sedan går det säkert att hämta mer effekt ur den, utan att det syns i samma utsträckning som en konverterad BMW gör.

Jo visst, skrev bara i rubriken max 80000 kr så  :-)

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#42
steifan skrev:
Kolla försäkringspremier på BMW M3 3,2 E36? Finns en del att välja på i prisklassen och de är väl i klass med Speedstern prestandamässigt, kanske aningens snabbare.

De är för dyra på flera plan och som sagt Speedstern går nog bättre.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

huh?
10 427 Inlägg
16 juli 2012
#43
Adder skrev:
steifan skrev:
Kolla försäkringspremier på BMW M3 3,2 E36? Finns en del att välja på i prisklassen och de är väl i klass med Speedstern prestandamässigt, kanske aningens snabbare.

De är för dyra på flera plan och som sagt Speedstern går nog bättre.

Trodde att det var turbon du hade btw. M3 E36 3,2 och Speedster Turbo/motsvarande har lika effekt/viktförhållande.

Här har du M3 3,2 vs Speedster 2,2 16V:
http://www.zeperfs.com/en/duel449-274.htm

M3 vinner ganska hårt, lite beroende på hur pass fort man vill åka wink


230 Inlägg
16 juli 2012
#44
Adder skrev:
steifan skrev:
Kolla försäkringspremier på BMW M3 3,2 E36? Finns en del att välja på i prisklassen och de är väl i klass med Speedstern prestandamässigt, kanske aningens snabbare.

De är för dyra på flera plan och som sagt Speedstern går nog bättre.

En frisk M3 E36 3.2 är de riktigt bra knuff i, inte långt efter M5 E39. Din Speedster får nog bra med pisk

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 juli 2012
#45
Adder skrev:
Rquired skrev:
Speedster finns med en turbomotor på två liter och 200hk original, med tanke på modellens låga vikt måste en sådan vara riktigt giftig i starten vilket du sökte efter? Sedan går det säkert att hämta mer effekt ur den, utan att det syns i samma utsträckning som en konverterad BMW gör.

Jo visst, skrev bara i rubriken max 80000 kr så  :-)

Jag tänkte mer på en import när ändå japanska högerstyrda modeller var på tal, visserligen heter den Vauxhall VX220 om den kommer från öriket men priserna är klart lägre. Det kanske även går att hitta en i Italien där sportbilar rasat i pris den senaste tiden, men en Speedster med tvålitersmaskin drabbas inte av Italiens höga skatt på större motorer och den kanske inte heller väcker det italienska skatteverkets granskande öga heller? smile
Senast redigerat av Rquired (16 juli 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Adder
972 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#46
steifan skrev:
Adder skrev:
steifan skrev:
Kolla försäkringspremier på BMW M3 3,2 E36? Finns en del att välja på i prisklassen och de är väl i klass med Speedstern prestandamässigt, kanske aningens snabbare.

De är för dyra på flera plan och som sagt Speedstern går nog bättre.

Trodde att det var turbon du hade btw. M3 E36 3,2 och Speedster Turbo/motsvarande har lika effekt/viktförhållande.

Här har du M3 3,2 vs Speedster 2,2 16V:
http://www.zeperfs.com/en/duel449-274.htm

M3 vinner ganska hårt, lite beroende på hur pass fort man vill åka wink

Okey, schysst sida. Tittar man på siffrorna ser de ju mörkt ut, vet bara att jag läste på lite forum och beroende på hur en ev en bana är utformad dvs utan "många" långa raker så kan de gå. Men sen beror de ju mycket på föraren, Speedstern är nog bra mycket lättare och köra, har dock aldrig kört en M3a.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
16 juli 2012
#47
Kolla lite på Supra mk3orna också.. ligger ganska billigt i pris om man räknar på hur många hk dem har jämfört med andra bilar.. finns ett gäng med 500hk på blocket för rimliga priser.. smile

~Andy~

Avstängd
1 714 Inlägg
17 juli 2012
#48
Recept för "Fort rakt fram - kaka"

5000kr Valiant och 75.000kr big block.

Alternativt 10.000kr Honda Civic EG och 70.000kr K20 turbo.
Senast redigerat av Emilius (17 juli 2012)


1 255 Inlägg
17 juli 2012
#49
Emilius skrev:
Recept för "Fort rakt fram - kaka"

5000kr Valiant och 75.000kr big block.

Alternativt 10.000kr Honda Civic EG och 70.000kr K20 turbo.

Tror fortfarade en sådan hade fått pisk av en original evo 1-3 på 201m =P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Livsnjutare
1 707 Inlägg
17 juli 2012
#50
Anubis skrev:
Emilius skrev:
Recept för "Fort rakt fram - kaka"

5000kr Valiant och 75.000kr big block.

Alternativt 10.000kr Honda Civic EG och 70.000kr K20 turbo.

Tror fortfarade en sådan hade fått pisk av en original evo 1-3 på 201m =P

Med slicks på valianten så knappast.
Utgår från att man använder slicks på en "fort rakt fram-kaka".

1 255 Inlägg
17 juli 2012
#51
HereComesTrouble skrev:
Anubis skrev:
Emilius skrev:
Recept för "Fort rakt fram - kaka"

5000kr Valiant och 75.000kr big block.

Alternativt 10.000kr Honda Civic EG och 70.000kr K20 turbo.

Tror fortfarade en sådan hade fått pisk av en original evo 1-3 på 201m =P

Med slicks på valianten så knappast.
Utgår från att man använder slicks på en "fort rakt fram-kaka".

Rymmer ju inte i budgeten då den va på 80k

Sen skrev han ju 201m inte så många som brukar köra med slicks på dom sträckorna, iallafall inte när ja vart o kört 201m, brukar ju mer va 402m slicksen kommer fram smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Livsnjutare
1 707 Inlägg
17 juli 2012
#52
Anubis skrev:
HereComesTrouble skrev:
Anubis skrev:

Tror fortfarade en sådan hade fått pisk av en original evo 1-3 på 201m =P

Med slicks på valianten så knappast.
Utgår från att man använder slicks på en "fort rakt fram-kaka".

Rymmer ju inte i budgeten då den va på 80k

Sen skrev han ju 201m inte så många som brukar köra med slicks på dom sträckorna, iallafall inte när ja vart o kört 201m, brukar ju mer va 402m slicksen kommer fram smile

Då får han köpa en bigblock för 70k så är det klart :p

Precis tvärtom..Det är på 201m du behöver slicksen för att komma iväg.
Vi spöar lätt 4wd med slicks.

1 255 Inlägg
17 juli 2012
#53
HereComesTrouble skrev:
Anubis skrev:
HereComesTrouble skrev:

Med slicks på valianten så knappast.
Utgår från att man använder slicks på en "fort rakt fram-kaka".

Rymmer ju inte i budgeten då den va på 80k

Sen skrev han ju 201m inte så många som brukar köra med slicks på dom sträckorna, iallafall inte när ja vart o kört 201m, brukar ju mer va 402m slicksen kommer fram smile

Då får han köpa en bigblock för 70k så är det klart :p

Precis tvärtom..Det är på 201m du behöver slicksen för att komma iväg.
Vi spöar lätt 4wd med slicks.

Behöver ja, de är väl dock inte så många som tar 201m så seriöst att dom bökar med o byta, iallafall den uppfattningen ja fått då ja bara sett en bil med slicks alla gånger ja kört 201m vilket skulle uppskattas till ca 15 gånger.

Sen vet man ju inte kanske är så att han tänkte mer på typ streetrace =P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Adder
972 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
#54
Emilius skrev:
Recept för "Fort rakt fram - kaka"

5000kr Valiant och 75.000kr big block.

Alternativt 10.000kr Honda Civic EG och 70.000kr K20 turbo.

Så kan man göra, men tanken är att nyttja bilen till annat också smile så skriver till lite krav.

Annars skulle de vara en modell smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

230 Inlägg
18 juli 2012
#55
Audi S4 biturbo? En med chipp och avgas går riktigt gött.
Hade Hr-coilovers på min var faktiskt riktigt bra väghållning

Avstängd
1 714 Inlägg
18 juli 2012
#56
Anubis skrev:
Emilius skrev:
Recept för "Fort rakt fram - kaka"

5000kr Valiant och 75.000kr big block.

Alternativt 10.000kr Honda Civic EG och 70.000kr K20 turbo.

Tror fortfarade en sådan hade fått pisk av en original evo 1-3 på 201m =P

Evo 8?

http://www.youtube.com/watch?v=a5EDNR8SCLQ

Evo 9?

http://www.youtube.com/watch?v=91byk6jVIsU

Nu är det visserligen J-series i den hatchen men för fan utan turbo.

Evo är slöa bilar..


1 255 Inlägg
18 juli 2012
#57
Emilius skrev:
Anubis skrev:
Emilius skrev:
Recept för "Fort rakt fram - kaka"

5000kr Valiant och 75.000kr big block.

Alternativt 10.000kr Honda Civic EG och 70.000kr K20 turbo.

Tror fortfarade en sådan hade fått pisk av en original evo 1-3 på 201m =P

Evo 8?

http://www.youtube.com/watch?v=a5EDNR8SCLQ

Evo 9?

http://www.youtube.com/watch?v=91byk6jVIsU

Nu är det visserligen J-series i den hatchen men för fan utan turbo.

Evo är slöa bilar..

De gamla är rappare än de nya då dom väger bra mycket mindre men för 80k går de lätt fixa en evo 1-3 o få upp han i 400hk, sen verkar ju ingen av de k20 motorerna i filmerna va original vilket också blir väldigt missvisande.

Och att evo är slöa bilar stämmer ju ändå inte riktigt låter som ett dumt påstående, hur kan en bil som helt original gör 0-100 under 5 sekunder va slö?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Avstängd
1 714 Inlägg
18 juli 2012
#58
Anubis skrev:
Emilius skrev:
Anubis skrev:

Tror fortfarade en sådan hade fått pisk av en original evo 1-3 på 201m =P

Evo 8?

http://www.youtube.com/watch?v=a5EDNR8SCLQ

Evo 9?

http://www.youtube.com/watch?v=91byk6jVIsU

Nu är det visserligen J-series i den hatchen men för fan utan turbo.

Evo är slöa bilar..

De gamla är rappare än de nya då dom väger bra mycket mindre men för 80k går de lätt fixa en evo 1-3 o få upp han i 400hk, sen verkar ju ingen av de k20 motorerna i filmerna va original vilket också blir väldigt missvisande.

Och att evo är slöa bilar stämmer ju ändå inte riktigt låter som ett dumt påstående, hur kan en bil som helt original gör 0-100 under 5 sekunder va slö?

Brorsan, vem sa något om att en K20 måste vara original? Nu höftar du bara grejer för att försvara dina älskade evos.

För övrigt är den andra motorn ingen K20 utan en J-serie V6 som är original.

Jag vill se den som bygger en Evo med 400hk för 80 lappar, vad kostar en sån i inköp för det första, 70?

0-100 på 5 sekunder är slött om man jämför med vad man betalar för skiten.


1 255 Inlägg
18 juli 2012
#59
Emilius skrev:
Anubis skrev:
Emilius skrev:

Evo 8?

http://www.youtube.com/watch?v=a5EDNR8SCLQ

Evo 9?

http://www.youtube.com/watch?v=91byk6jVIsU

Nu är det visserligen J-series i den hatchen men för fan utan turbo.

Evo är slöa bilar..

De gamla är rappare än de nya då dom väger bra mycket mindre men för 80k går de lätt fixa en evo 1-3 o få upp han i 400hk, sen verkar ju ingen av de k20 motorerna i filmerna va original vilket också blir väldigt missvisande.

Och att evo är slöa bilar stämmer ju ändå inte riktigt låter som ett dumt påstående, hur kan en bil som helt original gör 0-100 under 5 sekunder va slö?

Brorsan, vem sa något om att en K20 måste vara original? Nu höftar du bara grejer för att försvara dina älskade evos.

För övrigt är den andra motorn ingen K20 utan en J-serie V6 som är original.

Jag vill se den som bygger en Evo med 400hk för 80 lappar, vad kostar en sån i inköp för det första, 70?

0-100 på 5 sekunder är slött om man jämför med vad man betalar för skiten.

Här har du en http://www.blocket.se/jamtland/Mitsubis … 16&w=3

Här har du med en som går riktigt bra http://www.blocket.se/sodermanland/Mits … 16&w=3

201m på 7,55 och slut fart på 151km/h o den kostar 48k då har du 32k till o få den o åka snabbare på.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Adder
972 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#60
Anubis skrev:
Här har du en http://www.blocket.se/jamtland/Mitsubis … 16&w=3

Här har du med en som går riktigt bra http://www.blocket.se/sodermanland/Mits … 16&w=3

201m på 7,55 och slut fart på 151km/h o den kostar 48k då har du 32k till o få den o åka snabbare på.

Fast tar man den nedersta så får man ju betala för att den går så pass bra/är körd där efter.

Nedsatt pris pågrund av kopplings problem ,kopplingen fungerar bra efter luftning men efter en stund tappar den trycket & vibrerar.

Nedanstående pris gäller som den står måste tas på kärra om man inte vill starta den på tvåan & köra hem smile.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\


Sök