3390
Sök

Köpråd: "Raktfram racer" max 80k kr

Räser Förer
386 Inlägg
20 juli 2012
#81
Adder skrev:
reyland skrev:
Om du ska ha rakt fram bil är s2 det bästa valet, mycket effekt och hållbart, lätta att skruva med också

Förstår dock inte ditt resonemang med dyra delar direkt =S det kommer inte bli direkt billigt vilken bil du än köper och för 80 lapp får du inte mycket som går under 5.8 till 100 direkt

S2orna är ju schyssta men de flesta har ju gått 20k+ mil vilket inte känns så lockande men jag vet inte.

Refererar dels ju lite till dig när du hade din, du nämnde att de vart rätt dyrt om vissa saker pajja.
Sen hade jag en i förra garaget som köpte en risig och skulle fixa till den t ex bromsar de var ju rätt saftig peng för de lika så lite annat smått och gott. Men jag vet inte.

Denna såg ju inte helt fel ut http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_S2 … 20&w=3

Sen var ju försäkringen skapligt dyr om den är reggad som en S2a. Står de t ex AUDI 89 Q, 1993 Så kosta den 7000 kr stod de S2 kosta den 10000 kr =/

Ang den annonsen så var den dyr. Kompisen köpte sig en s2 -92 för 75k, porsche big red fram, kw coilovers och trimmad till 450 hk av dahlbäck smile går riktigt fint. Stirra dig inte blint på att bilar gått långt, finns inte många s2or som gått mindre än 20 direkt smile
Delarna till s2 är inte direkt dyrare än till nån annan prestandabil tycker jag. Väldigt välbyggda bilar detdär faktiskt, kolla på rs2 annars wink du har ju support om du behöver hjälp med något (mig)

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2012
#82
Anubis skrev:
Xuri skrev:
Anubis skrev:

Här har du en http://www.blocket.se/jamtland/Mitsubis … 16&w=3

Här har du med en som går riktigt bra http://www.blocket.se/sodermanland/Mits … 16&w=3

201m på 7,55 och slut fart på 151km/h o den kostar 48k då har du 32k till o få den o åka snabbare på.

Fegt med 4wd å visa tiderna på 201...   till och med min gamla volvo gick 136km/h med bara 300 hästar för 3 år
sedan ett par slicks på de så hade den ännu fortare...

Nä ju snabbare 60-fot man får ju sämre blir topphastigheten men tiden blir bättre....

så du menar att me slicks hade jag fått sämre fart  men bättre tid jämnfört med mina 225 lågprofilare...


Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 juli 2012
#83
Xuri skrev:
Anubis skrev:
Xuri skrev:

Fegt med 4wd å visa tiderna på 201...   till och med min gamla volvo gick 136km/h med bara 300 hästar för 3 år
sedan ett par slicks på de så hade den ännu fortare...

Nä ju snabbare 60-fot man får ju sämre blir topphastigheten men tiden blir bättre....

så du menar att me slicks hade jag fått sämre fart  men bättre tid jämnfört med mina 225 lågprofilare...

Hahaha lol

1 255 Inlägg
21 juli 2012
#84
Xuri skrev:
Anubis skrev:
Xuri skrev:

Fegt med 4wd å visa tiderna på 201...   till och med min gamla volvo gick 136km/h med bara 300 hästar för 3 år
sedan ett par slicks på de så hade den ännu fortare...

Nä ju snabbare 60-fot man får ju sämre blir topphastigheten men tiden blir bättre....

så du menar att me slicks hade jag fått sämre fart  men bättre tid jämnfört med mina 225 lågprofilare...

Ju snabbare du kommer iväg i början ju längre slutfart får du men din tid blir bättre min bästa tid när ja kört 201m är även den med sämst sluthastighet

Sen visst har du ett monster som inte greppar något alls lär även slutfarten bli högre men inte på en 300hk volvo.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

2 046 Inlägg
21 juli 2012
#85
Anubis skrev:
Xuri skrev:
Anubis skrev:

Nä ju snabbare 60-fot man får ju sämre blir topphastigheten men tiden blir bättre....

så du menar att me slicks hade jag fått sämre fart  men bättre tid jämnfört med mina 225 lågprofilare...

Ju snabbare du kommer iväg i början ju längre slutfart får du men din tid blir bättre min bästa tid när ja kört 201m är även den med sämst sluthastighet

Sen visst har du ett monster som inte greppar något alls lär även slutfarten bli högre men inte på en 300hk volvo.

ska pröva utan däck med min 340hk Audi se om de går snabbare än med däck!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 juli 2012
#86
Anubis skrev:
Xuri skrev:
Anubis skrev:

Nä ju snabbare 60-fot man får ju sämre blir topphastigheten men tiden blir bättre....

så du menar att me slicks hade jag fått sämre fart  men bättre tid jämnfört med mina 225 lågprofilare...

Ju snabbare du kommer iväg i början ju längre slutfart får du men din tid blir bättre min bästa tid när ja kört 201m är även den med sämst sluthastighet

Sen visst har du ett monster som inte greppar något alls lär även slutfarten bli högre men inte på en 300hk volvo.

okej de där går inte riktigt ihop för mig i alla fall.. hur fan kan bättre grepp ge sämre fart. de är samma sträcka å   samma effekt som ska ner i backen, ju bättre grepp ju mer pulver kan användas å ju fortare kan man köra eller är jag helt ute å cyklar där.

men du menar alltså att om jag är på löpartävling å jag har oknytna skor så springar jag fortare än dom andra, medans dom som har knutit sina skor har bättre tid än mig

jag ritade 1-2an utan problem dom reporna jag körde... hade de inte ritat där så hade nog corvette c5an jag körde mot aldrig vunnit,


1 255 Inlägg
21 juli 2012
#87
Xuri skrev:
Anubis skrev:
Xuri skrev:

så du menar att me slicks hade jag fått sämre fart  men bättre tid jämnfört med mina 225 lågprofilare...

Ju snabbare du kommer iväg i början ju längre slutfart får du men din tid blir bättre min bästa tid när ja kört 201m är även den med sämst sluthastighet

Sen visst har du ett monster som inte greppar något alls lär även slutfarten bli högre men inte på en 300hk volvo.

okej de där går inte riktigt ihop för mig i alla fall.. hur fan kan bättre grepp ge sämre fart. de är samma sträcka å   samma effekt som ska ner i backen, ju bättre grepp ju mer pulver kan användas å ju fortare kan man köra eller är jag helt ute å cyklar där.

men du menar alltså att om jag är på löpartävling å jag har oknytna skor så springar jag fortare än dom andra, medans dom som har knutit sina skor har bättre tid än mig

jag ritade 1-2an utan problem dom reporna jag körde... hade de inte ritat där så hade nog corvette c5an jag körde mot aldrig vunnit,

Säg att du har en 60-fot på 2,2 med vanliga däck och slänger på slicks o helt plötsligt får en 60-fot på 1,5 kommer den repan med slicks ha sämre topphastighet svårt o förklara o låter kanske galet men de är så de har vart för mig o dom ja känner som kör strippen och så vidare sen får ni tro precis va ni vill smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
21 juli 2012
#88
Anubis skrev:
Xuri skrev:
Anubis skrev:

Ju snabbare du kommer iväg i början ju längre slutfart får du men din tid blir bättre min bästa tid när ja kört 201m är även den med sämst sluthastighet

Sen visst har du ett monster som inte greppar något alls lär även slutfarten bli högre men inte på en 300hk volvo.

okej de där går inte riktigt ihop för mig i alla fall.. hur fan kan bättre grepp ge sämre fart. de är samma sträcka å   samma effekt som ska ner i backen, ju bättre grepp ju mer pulver kan användas å ju fortare kan man köra eller är jag helt ute å cyklar där.

men du menar alltså att om jag är på löpartävling å jag har oknytna skor så springar jag fortare än dom andra, medans dom som har knutit sina skor har bättre tid än mig

jag ritade 1-2an utan problem dom reporna jag körde... hade de inte ritat där så hade nog corvette c5an jag körde mot aldrig vunnit,

Säg att du har en 60-fot på 2,2 med vanliga däck och slänger på slicks o helt plötsligt får en 60-fot på 1,5 kommer den repan med slicks ha sämre topphastighet svårt o förklara o låter kanske galet men de är så de har vart för mig o dom ja känner som kör strippen och så vidare sen får ni tro precis va ni vill smile

Ju bättre grepp ju högre slutfart och lägre tid fram till 201 m eller 402 m vill jag ha det till. Givetvis ska man mäta med samma bil om man jämnför olika däck. Det är min teori för olika bilar får ju ner kraften i backen lite olika.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 juli 2012
#89
Vettemannen skrev:
Anubis skrev:
Xuri skrev:

okej de där går inte riktigt ihop för mig i alla fall.. hur fan kan bättre grepp ge sämre fart. de är samma sträcka å   samma effekt som ska ner i backen, ju bättre grepp ju mer pulver kan användas å ju fortare kan man köra eller är jag helt ute å cyklar där.

men du menar alltså att om jag är på löpartävling å jag har oknytna skor så springar jag fortare än dom andra, medans dom som har knutit sina skor har bättre tid än mig

jag ritade 1-2an utan problem dom reporna jag körde... hade de inte ritat där så hade nog corvette c5an jag körde mot aldrig vunnit,

Säg att du har en 60-fot på 2,2 med vanliga däck och slänger på slicks o helt plötsligt får en 60-fot på 1,5 kommer den repan med slicks ha sämre topphastighet svårt o förklara o låter kanske galet men de är så de har vart för mig o dom ja känner som kör strippen och så vidare sen får ni tro precis va ni vill smile

Ju bättre grepp ju högre slutfart och lägre tid fram till 201 m eller 402 m vill jag ha det till. Givetvis ska man mäta med samma bil om man jämnför olika däck. Det är min teori för olika bilar får ju ner kraften i backen lite olika.

/Benny

Är helt å hålled med på bennys resonemang,
dock kan för stora däck på för klen motor ge motsatt effekt.
har inte motorn de som krävs å orkar hålla varvet upp när man dumpar koppling tappar man istället, kan vara bättre med lite hjulspinn ibland....  men som i mitt fall åkte jag på tvären i 60-80 blås...


Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
21 juli 2012
#90
Xuri skrev:
Vettemannen skrev:
Anubis skrev:

Säg att du har en 60-fot på 2,2 med vanliga däck och slänger på slicks o helt plötsligt får en 60-fot på 1,5 kommer den repan med slicks ha sämre topphastighet svårt o förklara o låter kanske galet men de är så de har vart för mig o dom ja känner som kör strippen och så vidare sen får ni tro precis va ni vill smile

Ju bättre grepp ju högre slutfart och lägre tid fram till 201 m eller 402 m vill jag ha det till. Givetvis ska man mäta med samma bil om man jämnför olika däck. Det är min teori för olika bilar får ju ner kraften i backen lite olika.

/Benny

Är helt å hålled med på bennys resonemang,
dock kan för stora däck på för klen motor ge motsatt effekt.
har inte motorn de som krävs å orkar hålla varvet upp när man dumpar koppling tappar man istället, kan vara bättre med lite hjulspinn ibland....  men som i mitt fall åkte jag på tvären i 60-80 blås...

när man kör dragrace eftersträvar man väl hjulspinn ? fick de förklarat för mig utav en gammal räv smile han menade på att det var farligt att ha 100% grepp i och med att däcken blir så pass deformerade så hela bilen skakar något helt sjukt... detta gäller väl iofs de lite vassare bilarna dvs inga "gatbilar"


2 118 Inlägg
21 juli 2012
#91
Anubis skrev:
Xuri skrev:
Anubis skrev:

Ju snabbare du kommer iväg i början ju längre slutfart får du men din tid blir bättre min bästa tid när ja kört 201m är även den med sämst sluthastighet

Sen visst har du ett monster som inte greppar något alls lär även slutfarten bli högre men inte på en 300hk volvo.

okej de där går inte riktigt ihop för mig i alla fall.. hur fan kan bättre grepp ge sämre fart. de är samma sträcka å   samma effekt som ska ner i backen, ju bättre grepp ju mer pulver kan användas å ju fortare kan man köra eller är jag helt ute å cyklar där.

men du menar alltså att om jag är på löpartävling å jag har oknytna skor så springar jag fortare än dom andra, medans dom som har knutit sina skor har bättre tid än mig

jag ritade 1-2an utan problem dom reporna jag körde... hade de inte ritat där så hade nog corvette c5an jag körde mot aldrig vunnit,

Säg att du har en 60-fot på 2,2 med vanliga däck och slänger på slicks o helt plötsligt får en 60-fot på 1,5 kommer den repan med slicks ha sämre topphastighet svårt o förklara o låter kanske galet men de är så de har vart för mig o dom ja känner som kör strippen och så vidare sen får ni tro precis va ni vill smile

Instämmer på detta, var samma för polaren som kör hoj på strippen.. hans bästa repa hade lägst toppfart tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 juli 2012
#92
Det stämmer överhuvudtaget inte!

För att få så hög sluthastighet som möjligt behöver du ha bra fäste.

Om ni inte provat tillräckligt med egna bilar så är det bara att tänka logiskt.


Helt ärligt så trodde jag ni skämtade när ni började snacka om att sämre fäste ger bättre slutfart!

Självlärd
3 083 Inlägg
21 juli 2012
#93
HereComesTrouble skrev:
Det stämmer överhuvudtaget inte!

För att få så hög sluthastighet som möjligt behöver du ha bra fäste.

Om ni inte provat tillräckligt med egna bilar så är det bara att tänka logiskt.


Helt ärligt så trodde jag ni skämtade när ni började snacka om att sämre fäste ger bättre slutfart!

Det står ju tvärt om.

Sämre grepp = bättre sluttid.

Bättre grepp = bättre slutfart.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 juli 2012
#94
Volvo142_73a skrev:
HereComesTrouble skrev:
Det stämmer överhuvudtaget inte!

För att få så hög sluthastighet som möjligt behöver du ha bra fäste.

Om ni inte provat tillräckligt med egna bilar så är det bara att tänka logiskt.


Helt ärligt så trodde jag ni skämtade när ni började snacka om att sämre fäste ger bättre slutfart!

Det står ju tvärt om.

Sämre grepp = bättre sluttid.

Bättre grepp = bättre slutfart.

Hur får du ihop det har du tänkt?

Bättre grep = bättre tid, hastigheten kommer inte påverkas speciellt mycket.

Turbo bil därimot kommer ha bättre hastighet än motsvarande sug/kompressor fast sämre acc.

Skulle fysikens lagar helt plötsligt sluta att gälla så att den bil som har tappat i starten helt plötsligt börjar acca snabbare för att den har sämre däck än den som har bra däck!? lol
Därimot påverkar frukansvärt många olika faktorer hur repan går, inte minst mänskliga faktorn.

Om ni inte vet är det bättre att ni är tysta :p

36 Inlägg
27 juli 2012
#95
http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_S8 … 11&w=3

Vem säger att den måste vara super sportig? denna gör 0-100 på 5.5, men är fan så mycket lyxigare o behagligare än nån evo...

Självlärd
3 083 Inlägg
27 juli 2012
#96
HereComesTrouble skrev:
Volvo142_73a skrev:
HereComesTrouble skrev:
Det stämmer överhuvudtaget inte!

För att få så hög sluthastighet som möjligt behöver du ha bra fäste.

Om ni inte provat tillräckligt med egna bilar så är det bara att tänka logiskt.


Helt ärligt så trodde jag ni skämtade när ni började snacka om att sämre fäste ger bättre slutfart!

Det står ju tvärt om.

Sämre grepp = bättre sluttid.

Bättre grepp = bättre slutfart.

Hur får du ihop det har du tänkt?

Bättre grep = bättre tid, hastigheten kommer inte påverkas speciellt mycket.

Turbo bil därimot kommer ha bättre hastighet än motsvarande sug/kompressor fast sämre acc.

Skulle fysikens lagar helt plötsligt sluta att gälla så att den bil som har tappat i starten helt plötsligt börjar acca snabbare för att den har sämre däck än den som har bra däck!? lol
Därimot påverkar frukansvärt många olika faktorer hur repan går, inte minst mänskliga faktorn.

Om ni inte vet är det bättre att ni är tysta :p

Vadå jag? Jag skrev bara vad som stod skrivet i tidigare inlägg.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
27 juli 2012
#97
Det var menat till den som skrev det innan, sorry,.

Självlärd
3 083 Inlägg
27 juli 2012
#98
HereComesTrouble skrev:
Det var menat till den som skrev det innan, sorry,.

ah okej smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.


Sök