hejhej allt folk här på forumet tänkte höra med er om ni kan säga hur man ser/mäter om själva dosan man kopplar in xenon lampan i inte funkar har som två doser på mina till varje lampa en liten och en stor de surrar i den lilla och ibland blinkar det till i lampan men den tänds aldrig =/ så tänkte höra om någon vet hur man kollar det tack på för hand!
det låter som om du har 2 olika ballaster = dosan,, finns olika sorter å storlekar,, att den inte tänder och bara blinkar låter som om den får för lite ström,, då kan dem blinka,, prova att montera ett relä å se om det hjälper,,
är det bara en ballaster som vägrar?? för isåfall är den NOG kass de kan pajja ganska snabbt om man har otur,, hände mig,, den höll bara en resa,, men fick en ny givetvis,, men kändes lite surt,,
hejhej allt folk här på forumet tänkte höra med er om ni kan säga hur man ser/mäter om själva dosan man kopplar in xenon lampan i inte funkar har som två doser på mina till varje lampa en liten och en stor de surrar i den lilla och ibland blinkar det till i lampan men den tänds aldrig =/ så tänkte höra om någon vet hur man kollar det tack på för hand!
Mvh TobiasEkstranD
Den stora är "Ballasten", den lilla är "tändmodulen". På vissa ballaster är tändmodulen inbyggd i samma enhet. I regel är ballasten då avsevärt mycket större. De flesta så kallade "slim ballast" modeller har tändmodulen extern, så man kan göra ballasten mindre...
Ifall din lampa bara blinkar ibland, kan det vara dålig kontakt till lampan... Jag har ständigt problem att få mina "kina lampor" att tända när de är kalla. Pga att ena "piggen" går av på dem, blir det dålig kontakt. Nästan varje morgon, medan jag väntar på att garage dörren öppnas, ser jag att ena lampan inte lyser, då slår jag av/på ljuset och hoppas att den mörka behagar tända.
Skall du in och mäta strömmen? var försiktig... Ballasten ger ut ungefär 85V. Tändmodulen ger ut över 30'000V.
Orkar hålla på med billigt skit som inte funkar. Varför inte köpa saker som funkar från börjar. Blir ju bara dyrare i längden när man måste hålla på att stöka och köpa nytt hela tiden.
Orkar hålla på med billigt skit som inte funkar. Varför inte köpa saker som funkar från börjar. Blir ju bara dyrare i längden när man måste hålla på att stöka och köpa nytt hela tiden.
håller me faktist men va drf ja fråga om biltems kitt va ngt att ha eller om jag ska beställa på xenonkungen.se
håller me faktist men va drf ja fråga om biltems kitt va ngt att ha eller om jag ska beställa på xenonkungen.se
tänker iaf inte köpa kina bajs
Bara namnet feltema säger väl de;) Köp från xenonkungen eller humanhabbit istället.
yes de är de ajja har 4 till så de e chilla du vet inge bra ställe o beställa h3 billigt 6000k sen hal o hel ljus satts ? med h4
Merljus.se, de är billigast och har då fungerat bra för mig
Ett sätt att testa om ballasten är trasig är ju att byta plats på den trasiga och den hela ballasten. Börjar det då lysa är ballasten trasig, börjar de inte lysa har du något problem med spänningen fram till ballasten.