Något man ska komma ihåg dock är att dom flesta som tagit körkort och kör 740 får behålla det fastän dom har svinat som fan.
Sen så kommer 740n säkert gå sönder lite då och då men om du kör cross och kan meka med den så kan du meka med 740n.
Personligen så tycker jag det är bra att ha en gammal bil i början när man ska lära sig köra, en gammal bil får du se som en rolig och lärorik utbildning:)
Och sen så kan man inte komma ifrån det faktum att förr eller senare så kommer säkert något hända, det kan vara en liten sak som att du kör in i en snövall men bilen. Gör du det med 740n så händer troligen ingenting men nyare bilar har ju något så idiotiskt som lackade kofångare som inte håller för någonting!
Det behöver ju inte ens vara ditt fel, jag stog parkerad med min 740 i ett parkeringsgarage, kom tillbaka några timmar senare och ser att det är fullt med brunt färgskrap på bakkofångaren! Detta försvann ju lätt när jag var hemma med en svamp men vad hade det kostat och hur hade det sett ut om det var en v70 jag hade haft istället?
Så v70 är nog det problemfria alternativet, den är säkert mer pålitlig, bekväm och mera praktiskt eftersom det är kombi så är det ett problemfritt men tråkigt bilägande du är ute efter så kör på v70n. Vill du ha ännu tråkigare men mera ekonomiskt och driftsäkert så köp en toyota yaris.
Vill du ha roligt som fan och ha en lite slitnare bil som det inte är så noga med och som är lättskruvad och framförallt bakhjulsdriven så köp en 740. Du kommer ha bra mycket roligare med en sån än en v70 tror jag.
Om du har svårt att ta dig fram så tror jag du kommer fram bättre med en 740 med någon typ av diff än med v70n. Och en diff är inte svårt att hitta till en 740 och inte heller speciellt dyrt. precis som med allt annat till 740n så är det lätt att hitta och byta ut saker och modifiera så du får bilen mer som du vill ha den, sånt är svårare med nya bilar, om du vill ha en fet ljudanlägging eller bara byta tex huvudenheten i v70n så är det ett mindre helvette?
Som sagt innan v70n är det trygga alternativet och 740 eller någon annan lite äldre RWD bil är det roliga alternativet:)