Alla pratar så mycket strunt om 740's... Ska mycket till om ni lyckas paja en sån..
Drog in för nån dag sen i en grushög i 60 blås, enda som hände var att lamp-hållaren fram "flög ut" istället för att krossas samt 'läppen' under blev lite deformerad. DET kallar jag pansarvagn.
Har åkt runt och svinat hela vintern och hela våren. Kört över 2000 mil med växlingar på 6k rpm. Motorn går som en klocka, gick nyss igenom besiktningen fläckfritt med plus i kanten för att de sällan skådar ett så fint underrede och motorrum..
Jag köpte den för 6500. Är nog de mest välplacerade pengar jag någonsin gjort.
Jag har ALDRIG pillat på något i motorrumet förutom att fylla på vatten å olja samt kolla olja å dra slutstegskablar.
Körde även av vägen i en hundra-hundratio blås i vintras, blev en sladd på vägen och gled ner i kanten, fick lite report på kanten och bilen låg upp och ner.. Inte ett enda glas spräckt, försök göra om det med en ny bil..
Har även några kompisar med likadana, vi brukar fickparkera in oss vid varandra. det mest praktiska är att alla har dragkrok, så då kan man "putta" varandra fram och tillbaka utan att riskera skada... Smackade en järnstolpe i en 20km/h också. Sa lite klonk, men inget mer med det.
Om vi säger såhär, jag har bränt runt 5 uppsättningar däck som alla hade schyssta möntser och den gick endå igenom besiktningen... Ska ni ha sönder en 740 ska ni fan jobba duktigt på det... För jag har då verkligen inte kört försiktigt.. (hoppat osv med bilen..)
MEN, jag hade nog valt en V70 om jag hade kunnat. En simpel 740 GL är inte så kul. GLT eller TIC isåfall om något.. men de flesta är nog buskörda redan..
P.S min bil har gått 33k mil och håller fortfarande...
EDIT: Drar under 1.1L oavsett hur jag kör. Med vintersulorna på 0.9 ungefär. Det är org däck till vinter då.. sommarsulorna är lite bredare och större...
Senast redigerat av DanneSundin (26 juli 2012)