Idag så testkördes frambälgarna, o dom lyfter utan minsta problem bilen på ca 2-3sec o börjar lyfta redan vid 1,5bars tryck. Fullt utfjädrar så har jag ca 4bars tryck i bälgarna. Känns mycket bättre!
Det står inte stilla i garaget, håller på med elen o tycker det är lagom intressant att ta kort på. All el mellan komponenter är dragen, o piskan till motorn har börjat dragits. Buren är också snart klar, bara taksträvorna som ska svetsas dit.
Jag trodde man kunde programmera maxxecu efter bilens originala trigger.
Bra att du valde ett riktigt sprut istället för att buska ihop ett trionic t5 på volvomotorn. Jag har själv t5 och jag hade hellre använt en riktig motorstyrning på ett projekt som var mer än en isbil/lekbil.
____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
Rodden är numera utrustad med en bur. 42,4mm rör. Bultas fram o bak. Bak 8st m12. Fram 8st m10. Ett stag för att få rätt vinkel för axelremmarna har svetsats in efter bilden togs.
Liten bild för o visa skalan. 26" downhill cykel.
Annars håller motor rummet på att byggas om för o göra plats åt en regnskog med givare. Nästan alla trådar är dragna till sina destinationer. Nu ska dom bara kopplas in också
Har hänt lite på senaste fronten i garaget. Hela inredningen med bur o allt är på plats, o all el fungerar. Kommer dock rivas ut o byggas om lite smartare. Men alla funktioner fungerar. Lite småjusteringar kvar på motorelen innan första uppstart. Bilen är dessutom helt fylld på vätskor överallt, och ingenting läcker! Är lite förvånad. Vi får se hur det blir när systemen blir trycksatta.
Tanken är att bilen ska rulla på Gatebil Mantorp i slutet på sept. Känns inte helt omöjligt!
Och jag blir alltid lika förvånad när det läcker, vilket det gör Optimist! Javisst, Klart att du hinner.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Jag har en fråga till folket, jag har stött på ett litet men ack så stort problem. Luftnippeln som sitter i komphuset på turbon (kkk27) har gått av, o jag undrar, vad e det för gänga? Inget jag provat med passar
Då är bilen uppstartad och inkörd!! Dock så e det lite strul med kopplingen så har inte vart ute och kört nått med den än. Känns väldigt surt måste jag säga.
Hann med att rulla ut den på Arn Racings Sommarlandsträff, vilket var roligt! Tänkte lägga upp lite bilder som folk tog som jag tyckte var bra.
Vart nere på Overtake i Jönköping för mappning. Riktigt bra grabbar där nere, rekomenderar dom helt klart.
Den som är pågång just nu är att färdigställa elen, fixa avgas, byta koppling, och pyssla lite med exteriören, ska på en gangsterkeps t.ex.
Helt btw, så gängan för luftnippeln till turbon var M8x1
Fy fan va rå den ser ut tummen upp. Svarta fälgar är snyggt.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Två steg frammåt, ett steg bakåt. Det är väll så man dansar vals va?
Hursomhelst så verkar det som att kopplingen inte tyckte det var så roligt med turbo, eller tryckplattan rättare sagt. Eller så har jag monterat fel saker, det är oklart. Så ut med skiten
Det gick faktiskt förvånansvärt smidigt att plocka ut allt, och det medförde ett par bra saker. Nu kan jag ordentligt täta vxl-tunneln innifrån, förbättra kylarfastsättningen och renovera spakstället m.m.
Om allt går som det ska, så kommer jag rulla på Mantorp under gatebil Vi håller tummarna!