4338
Sök

Volvo 940 Byta från B230f till B230FT

TBM NINJA
917 Inlägg
2 augusti 2012
#21
X-Force skrev:
tror jag har turbo tryckplatta liggandes, ska kolla det, men lamellen är samma på B230FT och B230F?

Edit: hur ska spridarmotstånden kopplas? måste ja löda ihop de i kabelhärvan nånstans eller kan man montera det som det sitter orginal på turbon?

m90 lådan har annan splines än m47lådan...så satt där en m90 på ft bilen så passar inte lamellen (22 eller 20 splinad och 240mm iställe för f motorn som har 22eller 20 splines och är på 228mm)

du klipper ut härvan från spridarna så tar du (om det är samma färg som på min) och klipper dom 4 gröna sladdarna..tvinnar ihop dem och sen koppla den 4tvinnade på den blåa från motståndet, sen tar du dem 4a utgångarna på motståndet och skarvar ihop med varsin spridare där du klippte de gröna
alla dom gamla volvosarna så öppnar alla spridare samtidigt så spelar ingen roll vilken spridare du skarvar med vilken sladd
Senast redigerat av henke_92 (2 augusti 2012)

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

725 Inlägg
2 augusti 2012
#22
Hade tur och hittade högohmiga spridare från Audi S2, 337cc alltså lika stora som 940.

Du får inte glöma att byta bussningen till ingående axeln ibak på veven, automat har bara en bussning medan manuell är ett kullager


103 Inlägg
3 augusti 2012
Trådstartare
#23
plockar kulagret från F motorn då smile

läste nått om att man var tvungen att ställa om tändningen på motorn me om de har varit en automatare till? :S


103 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
#24
hah, nu sprängdes 3an på M47an tongue

blir M46 imån smile


Pim_Pim
8 augusti 2012
#25
Ajaj, m46an går nog också snart ! wink

7 Inlägg
8 augusti 2012
#26
Då går det gött. :-)

103 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
#27
får väll införskaffa M90 smile


Pim_Pim
8 augusti 2012
#28
X-Force skrev:
får väll införskaffa M90 smile

Ja det är nog bättre, m46an ger upp rätt lätt. sad

7 Inlägg
8 augusti 2012
#29
Man byter allt några m46:or på en m90 dom e ju praktiskt taget gratis

725 Inlägg
9 augusti 2012
#30
Eller så skaffar du BMWlåda med en gång då den är ännu billigare smile


103 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
#31
gratis M46 är väll ändå billigast? smile


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 augusti 2012
#32
Jag fattar inte hur alla lyckas köra sönder alla lådor

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Pim_Pim
9 augusti 2012
#33
_Performance_ skrev:
Jag fattar inte hur alla lyckas köra sönder alla lådor

Inte så svårt..

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 augusti 2012
#34
Pim_Pim skrev:
_Performance_ skrev:
Jag fattar inte hur alla lyckas köra sönder alla lådor

Inte så svårt..

Jag tycker det, under 7 år har det gått åt en, endast för att oljan runnit ut..

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Pim_Pim
9 augusti 2012
#35
_Performance_ skrev:
Pim_Pim skrev:
_Performance_ skrev:
Jag fattar inte hur alla lyckas köra sönder alla lådor

Inte så svårt..

Jag tycker det, under 7 år har det gått åt en, endast för att oljan runnit ut..

Ok.

7 Inlägg
9 augusti 2012
#36
Samma här. Skippa fullgasväxlingarna bara så håller det länge

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 augusti 2012
#37
Calvin skrev:
Samma här. Skippa fullgasväxlingarna bara så håller det länge

Exakt, om man nu prompt ska fullgasväxla se till att ha bra koppling. Vilket inte många har tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

TBM NINJA
917 Inlägg
10 augusti 2012
#38
verkar osså som min m47a håller bra ännsålänge för 240 häst ^^ men ja, man kan väl ha otur smile

håller dock med en av förgående talare, satsa på zf direkt, blir sjuuukt mykt billigare i längden, för den kan du sen ha ända upp till 600 häst, dock blirre dyrt med ny koppling och kardan

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

725 Inlägg
10 augusti 2012
#39
Rasade min 47:a när jag bromsade upp och skulle slänga i 3:an lite för snabbt.. Dock kör jag getrag 260 "stora" 6:an för utväxlingens skull då jag åker mycket och inte vill varva hur mycket som helst


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
10 augusti 2012
#40
henke_92 skrev:
verkar osså som min m47a håller bra ännsålänge för 240 häst ^^ men ja, man kan väl ha otur smile

håller dock med en av förgående talare, satsa på zf direkt, blir sjuuukt mykt billigare i längden, för den kan du sen ha ända upp till 600 häst, dock blirre dyrt med ny koppling och kardan

Kompisen kör 350hk på M45 och det håller ^^, men den här killen verkar det som han bara ska byta till tubo motorn. Då skulle ja hellre lagt pengarna på nå annat än en ZF låda direkt tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658


Sök