3648
Sök

Mekonomen !?!?

16 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
I Onsdags beställde jag delar till min Mazda via nätet, och fick senare ett svar via e-post med priser och en totalsumma på 5 310.-.

Så långt var jag nöjd.

I dag Torsdag var jag förbi Mekonomen i Älvsjö för att hämta grejerna, och fick då ett helt annat pris: 6 055.-
Jag visade expediten den medhavda utskriften på det svarsbrev jag fått av Mekonomen.
Men expediten (killen) påstod först att driv-knutarna kostar mer än vad det står på min utskrift, men efter ett telefonsamtal med någon kollega, så ändrade han sig och sa att det är momsen som tillkommer !?!?

Även om det hade varit ett ex.moms pris jag fått, vilket inte står skrivet någonstans i svarsbrevet, så får man inte vilseleda en konsument med ex.moms priser, jag tror till och med att det finns en lag på det.
Om det är ett ex.moms pris, så måste det framgå med all tydlighet.

En kompis till mig ringde till en annan Mekonomen butik för att kolla priserna med dom, och han fick samma pris som jag fick i svarsbrevet, alltså 5 310.- inklusive moms.
Inte ex.moms som han påstod i butiken.

Nu lämnade jag butiken heligt förbannad, utan att köpa någonting, och jag kommer förmodligen ALDRIG sätta min fot på Mekonomen igen.

Expeditens reaktion; "jaha ska ru inte ha nånting då ?"

Hur låg IQ får man ha som expedit i en Mekonomen butik ?
Försöker han dryga ut sin ekonomi genom att blåsa kunderna på pengar ?

Så här ser svarsbrevet ut som jag fick från Mekonomen:

OBS! Det går inte att svara på denna epost, detta är ett automatiskt genererat brev.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2012-08-01
Vi håller på att behandla din beställning 6528737 och har uppdaterat informationen om beställningen

Varorna finns inte hemma men kommer att finnas för avhämtning idag
Varorna kommer ca 15

Information om din beställning
02-MDB1680               Bromsbeläggsats bak      1 st 463 kr 
02-Q1270                 Monteringssats för belägg bak1 st 146 kr 
06-24051                 Drivknut yttre           2 st 1522 kr
06-25520                 Drivaxeldamask yttre     2 st 300 kr 
15-KL121                 Bränslefilter Mahle      1 st 261 kr 
15-P2061                 Oljefilter Bosch         1 st 71 kr   
41-C4007567              Trans Castrol Syntrans Multivehicle3 st 233 kr 
15-220124S               Oljeplugg med packning   1 st 26 kr   

Totala summan på beställningen är 5 310,00 kr

Grossistvägen 1-5, 125 30 Älvsjö, Tel: 08-50308494
EMail: alvsjo@mekonomen.se
Öppet: Vardagar: 7-18   Lör-Sön: 10-15

Tack för din beställningen hos Mekonomen! Vet du att du kan se din
status på beställningen, skriva ut beställningen, se aktuella erbjudanden
och uppdatera din personliga information på vår websida

Vill du kontakta oss;
http://www.mekonomen.se

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
OBS! Det går inte att svara på denna epost, detta är ett automatiskt genererat brev.

Är det fler som råkat ut för det här ?
Om ni absolut måste handla på Mekonomen, så håll i plånboken, för annars blir ni rånad.

Dennis the Menace  q8~)

Det bästa är gott nog. q8~)

456 Inlägg
2 augusti 2012
mekonomen är skiiiiiiit.... Autoexperten (BDS) alla dagar i veckan...

Osponsrad
1 631 Inlägg
2 augusti 2012
VinDisel skrev:
mekonomen är skiiiiiiit.... Autoexperten (BDS) alla dagar i veckan...

+1

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

89 Inlägg
2 augusti 2012
Vad hade det kostat att köpa alla produkter hos Mazda? roll

Jag är imponerad med tanke på att du skickade din beställning igår och kunde hämta sakerna samma dag. Det är snabbt! riktigt snabbt! Med tanke på att några av artiklarna är inget som butikerna normalt har på lager utan beställer direkt ifrån grossiten.

Ang prissuppgifterna är det synd, pratade du med någon ansvarig i butiken? om inte så hade dom säkert kunnat gjort något åt priset.
Senast redigerat av skön (2 augusti 2012)

4 005 Inlägg
2 augusti 2012
Jaha? Har du pratat med kundservice? Vad sa dem?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
2 augusti 2012
dennis the menace skrev:
I Onsdags beställde jag delar till min Mazda via nätet, och fick senare ett svar via e-post med priser och en totalsumma på 5 310.-.

Så långt var jag nöjd.

I dag Torsdag var jag förbi Mekonomen i Älvsjö för att hämta grejerna, och fick då ett helt annat pris: 6 055.-
Jag visade expediten den medhavda utskriften på det svarsbrev jag fått av Mekonomen.
Men expediten (killen) påstod först att driv-knutarna kostar mer än vad det står på min utskrift, men efter ett telefonsamtal med någon kollega, så ändrade han sig och sa att det är momsen som tillkommer !?!?

Även om det hade varit ett ex.moms pris jag fått, vilket inte står skrivet någonstans i svarsbrevet, så får man inte vilseleda en konsument med ex.moms priser, jag tror till och med att det finns en lag på det.
Om det är ett ex.moms pris, så måste det framgå med all tydlighet.

En kompis till mig ringde till en annan Mekonomen butik för att kolla priserna med dom, och han fick samma pris som jag fick i svarsbrevet, alltså 5 310.- inklusive moms.
Inte ex.moms som han påstod i butiken.

Nu lämnade jag butiken heligt förbannad, utan att köpa någonting, och jag kommer förmodligen ALDRIG sätta min fot på Mekonomen igen.

Expeditens reaktion; "jaha ska ru inte ha nånting då ?"

Hur låg IQ får man ha som expedit i en Mekonomen butik ?
Försöker han dryga ut sin ekonomi genom att blåsa kunderna på pengar ?

Så här ser svarsbrevet ut som jag fick från Mekonomen:

2012-08-01
Vi håller på att behandla din beställning 6528737 och har uppdaterat informationen om beställningen

Varorna finns inte hemma men kommer att finnas för avhämtning idag
Varorna kommer ca 15

Information om din beställning
02-MDB1680               Bromsbeläggsats bak      1 st 463 kr 
02-Q1270                 Monteringssats för belägg bak1 st 146 kr 
06-24051                 Drivknut yttre           2 st 1522 kr
06-25520                 Drivaxeldamask yttre     2 st 300 kr 
15-KL121                 Bränslefilter Mahle      1 st 261 kr 
15-P2061                 Oljefilter Bosch         1 st 71 kr   
41-C4007567              Trans Castrol Syntrans Multivehicle3 st 233 kr 
15-220124S               Oljeplugg med packning   1 st 26 kr   

Totala summan på beställningen är 5 310,00 kr

Grossistvägen 1-5, 125 30 Älvsjö, Tel: 08-50308494
EMail: alvsjo@mekonomen.se
Öppet: Vardagar: 7-18   Lör-Sön: 10-15

Tack för din beställningen hos Mekonomen! Vet du att du kan se din
status på beställningen, skriva ut beställningen, se aktuella erbjudanden
och uppdatera din personliga information på vår websida

Vill du kontakta oss;
http://www.mekonomen.se

Är det fler som råkat ut för det här ?
Om ni absolut måste handla på Mekonomen, så håll i plånboken, för annars blir ni rånad.

Dennis the Menace  q8~)

Låt säga att vi lägger på moms på 5310 kr så slutar det på 6637 kr och inte de 6055 kr som Mekonomen sagt till dig så det är nåt som inte stämmer. Gör man affärer med privatpersoner så "SKALL MAN ALLTID" uppge priset med moms till skillnad mot företag där pratar man priser + moms.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

679 Inlägg
2 augusti 2012
Ja man får inte uppge ett pris utan moms till privatpersoner.. så då var snubben i kassan verkligen ute o cykla..

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
2 augusti 2012
Constantine skrev:
Ja man får inte uppge ett pris utan moms till privatpersoner.. så då var snubben i kassan verkligen ute o cykla..

Jamen att inte summan stämmer heller.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

89 Inlägg
2 augusti 2012
Vettemannen skrev:
Constantine skrev:

Jamen att inte summan stämmer heller.

/Benny

Ja det är lite knepigt... Dock är det tråkigt att man väljer att svartmåla en hel kedja pga att en enskild anställd begår ett misstag hmm

Satt och räknade på summan på ordern på deras hemsida... Och prisuppgifterna verkar stämma i mailet (om man bortser ifrån summan)...
Butikerna får betala pant för vissa drivaxlar och även endel drivknutar, frågan är om kassörskan glömt att räkna med den avgiften i mailet, jag förutsätter att priserna på hemsidan är med moms...
Senast redigerat av skön (2 augusti 2012)

3 059 Inlägg
2 augusti 2012
skön skrev:
Vad hade det kostat att köpa alla produkter hos Mazda? roll

Jag är imponerad med tanke på att du skickade din beställning igår och kunde hämta sakerna samma dag. Det är snabbt! riktigt snabbt! Med tanke på att några av artiklarna är inget som butikerna normalt har på lager utan beställer direkt ifrån grossiten.

Ang prissuppgifterna är det synd, pratade du med någon ansvarig i butiken? om inte så hade dom säkert kunnat gjort något åt priset.

Det är den ENDA fördelen med mekonomen.. att dom får hem grejorna samma dag eller dagen efter allt som oftast.. sällan det tar längre tid. Och visst, för den servicen kan man betala lite mer men ändå inte så mycket som dom vill ha för sina grejor.

Finns ju en anledning till att denna tråden finns: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 88&p=1
Senast redigerat av Smajly (2 augusti 2012)

8 883 Inlägg
2 augusti 2012
Låser och ber trådskaparen återkomma med en informativt och beskrivande rubrik.
Den här informationen ges även när man startar en ny tråd så man kan inte missa det.
2§ När du startar en ny tråd
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök