3922
Sök

Dubbel moms på reservdelar ?

16 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
I Onsdags beställde jag delar till min Mazda via nätet, och fick senare ett svar via e-post med priser och en totalsumma på 5 310.-.

Så långt var jag nöjd.

I dag Torsdag var jag förbi Mekonomen i Älvsjö för att hämta grejerna, och fick då ett helt annat pris: 6 055.-
Jag visade expediten den medhavda utskriften på det svarsbrev jag fått av Mekonomen.
Men expediten (killen) påstod först att driv-knutarna kostar mer än vad det står på min utskrift, men efter ett telefonsamtal med någon kollega, så ändrade han sig och sa att det är momsen som tillkommer !?!?

Även om det hade varit ett ex.moms pris jag fått, vilket inte står skrivet någonstans i svarsbrevet, så får man inte vilseleda en konsument med ex.moms priser, jag tror till och med att det finns en lag på det.
Om det är ett ex.moms pris, så måste det framgå med all tydlighet.

En kompis till mig ringde till en annan Mekonomen butik för att kolla priserna med dom, och han fick samma pris som jag fick i svarsbrevet, alltså 5 310.- inklusive moms.
Inte ex.moms som han påstod i butiken.

Nu lämnade jag butiken heligt förbannad, utan att köpa någonting, och jag kommer förmodligen ALDRIG sätta min fot på Mekonomen igen.

Expeditens reaktion; "jaha ska ru inte ha nånting då ?"

Hur låg IQ får man ha som expedit i en Mekonomen butik ?
Försöker han dryga ut sin ekonomi genom att blåsa kunderna på pengar ?

Så här ser svarsbrevet ut som jag fick från Mekonomen:

OBS! Det går inte att svara på denna epost, detta är ett automatiskt genererat brev.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2012-08-01
Vi håller på att behandla din beställning 6528737 och har uppdaterat informationen om beställningen

Varorna finns inte hemma men kommer att finnas för avhämtning idag
Varorna kommer ca 15

Information om din beställning
02-MDB1680               Bromsbeläggsats bak      1 st 463 kr
02-Q1270                 Monteringssats för belägg bak1 st 146 kr
06-24051                 Drivknut yttre           2 st 1522 kr
06-25520                 Drivaxeldamask yttre     2 st 300 kr
15-KL121                 Bränslefilter Mahle      1 st 261 kr
15-P2061                 Oljefilter Bosch         1 st 71 kr   
41-C4007567              Trans Castrol Syntrans Multivehicle3 st 233 kr
15-220124S               Oljeplugg med packning   1 st 26 kr   

Totala summan på beställningen är 5 310,00 kr

Grossistvägen 1-5, 125 30 Älvsjö, Tel: 08-50308494
EMail: alvsjo@mekonomen.se
Öppet: Vardagar: 7-18   Lör-Sön: 10-15

Tack för din beställningen hos Mekonomen! Vet du att du kan se din
status på beställningen, skriva ut beställningen, se aktuella erbjudanden
och uppdatera din personliga information på vår websida

Vill du kontakta oss;
http://www.mekonomen.se

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
OBS! Det går inte att svara på denna epost, detta är ett automatiskt genererat brev.

Är det fler som råkat ut för det här ?
Om ni absolut måste handla på Mekonomen, så håll i plånboken, för annars blir ni rånad.

Dennis the Menace  q8~)
40 het som 17
Senast redigerat av dennis the menace (3 augusti 2012)

Det bästa är gott nog. q8~)

1 319 Inlägg
2 augusti 2012
Inte för att jag kan ge dig något svar, men du borde verkligen läsa igenom din egen tråd innan du postar den...

_----------'

16 Inlägg
3 augusti 2012
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Inte för att jag kan ge dig något svar, men du borde verkligen läsa igenom din egen tråd innan du postar den...

En liten miss q8~)

335 Inlägg
3 augusti 2012
Lär ju inte vara momsen då slutsumman då skulle bli ungefär 6600:- ...  :?

huh?
10 427 Inlägg
3 augusti 2012
Står för övrigt detta under köpinformation på Mekonomens webshop:

"Priser
Priserna i Mekonomens reservdelskatalog på nätet anger dagsaktuellt pris. Vi förbehåller oss rätten att löpande justera priserna. Gällande momssats om 25 procent är inkluderad i samtligapriser."

335 Inlägg
3 augusti 2012
Då så, svart på vitt, kräv att få grejerna för överenskommet pris, nått annat får dom fan stå för...  Du har allt på din sida i detta fallet..

16 Inlägg
3 augusti 2012
Trådstartare
tobbe456 skrev:
Då så, svart på vitt, kräv att få grejerna för överenskommet pris, nått annat får dom fan stå för...  Du har allt på din sida i detta fallet..

Jo jag tycker det:
Men efter som att jag inte ens får svar på mina frågor som jag e-postat till Mekonomen.se, så har dom själva satt spiken i kistan, och jag kommer aldrig sätta min fot där igen.

Dessutom så hittade jag allt jag behöver på Skruvat .se för under halva priset.
Så Mekonomen har gott miste om affärer för minst 8500.- från mig + "ringarna på vattnet".

Dennis the menace  q8~)

Sök