2547
Sök

Stora tråden om temat Polisbilar/ Blåljus/ Civilare mm.

218 Inlägg
19 juni 2013
Du får ej ha siren (som jag skrev tuta) kopplat med blåljus.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Avstängd
10 388 Inlägg
19 juni 2013
Tommty skrev:
Du får ej ha siren (som jag skrev tuta) kopplat med blåljus.

Om det var det du menade så fine (var ju inte riktigt vad du skrev i inlägget jag kommenterade dock)

Märkligt hur så många har problem, får väl se "turen" i att det är rött o blått på släden här

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 160 Inlägg
19 juni 2013
zoopåse skrev:
Är det någon fler som har sett en mörklila MB Vito? Höll på för en månad sedan att oprovocerat i en hastighet av 110km/h på tom väg bli prejad av E20 av en sådan som visade sig hade blåljus baktill. Är det en riktig bil eller någon som försöker skämta?

har sett en sån i skåne e6  o   e22an den är riktig
Senast redigerat av horbybonnen (19 juni 2013)

59 Inlägg
19 juni 2013
zoopåse skrev:
Är det någon fler som har sett en mörklila MB Vito? Höll på för en månad sedan att oprovocerat i en hastighet av 110km/h på tom väg bli prejad av E20 av en sådan som visade sig hade blåljus baktill. Är det en riktig bil eller någon som försöker skämta?

Och det är kanske den frågan som gör att det borde vara olagligt?!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
20 juni 2013
du får antingen ha siren eller blåljus...

Pappaledig
47 Inlägg
9 oktober 2013
Då har  man blivit med en fd målad v70n

Entreprenör
1 286 Inlägg
9 oktober 2013
5BarnsPappan skrev:

Faaan vad fränt!!! Kan jag få din autograf?

// Niklas Johansson

1 436 Inlägg
9 oktober 2013
NiKeMaN skrev:
5BarnsPappan skrev:

Du börjar inte tycka det blir lite tjatit nu?

Det finns nog ingen i tråden som missat din inställning till polisbilskloner, frågan är mest varför du följer tråden. Bara för att man hatar exempelvis tjocka behöver man inte gå in hos viktväktarna varje vecka och berätta för dessa späckhögar vilka vidriga varelser de är.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 oktober 2013
Bra sagt Caffe!

Entreprenör
1 286 Inlägg
9 oktober 2013
Caffe skrev:
NiKeMaN skrev:
5BarnsPappan skrev:

Du börjar inte tycka det blir lite tjatit nu?

Det finns nog ingen i tråden som missat din inställning till polisbilskloner, frågan är mest varför du följer tråden. Bara för att man hatar exempelvis tjocka behöver man inte gå in hos viktväktarna varje vecka och berätta för dessa späckhögar vilka vidriga varelser de är.

Ahh vilken bra jämförelse cool

// Niklas Johansson

111 Inlägg
9 oktober 2013
Körde min mörkblåa 9-5a igår kväll och det var en lirare som dumpade sin (skrot)bil i McDrive. Satt i gul arbetsjacka (reflexjacka) och pillade på min dashcam medan jag väntade i kön. Jag råkade titta på honom och han hoppade ur bilen, lämnade den tom med dörren öppen och mer eller mindre sprang iväg. Tänkte köra efter han och påpeka att jag inte var en civilare, men var för hungrig så jag sket i det. Par timmar senare fick jag ett sms genom ortens kontaktnät att det rullar en svart saab civilare i morabergsområdet.

Hade föv en gammal Polizei målad merca förut. Riktigt kul kärra, förvirrade ett par turister en gång. Blev tom bjuden på kaffe och bulle till slut. Kan säga att bilen stod mer hos polisen än vad den gjorde i garaget. Så jag fattar absolut inte varför folk envisas med att köra polismålat. Det var oerhört mycket trubbel med min, kan tänka mig hur mycket ni med svenska kärror bli trakasserade.

Värt att nämna att den målades om till en neutral vit efter att den lämnades tillbaka med mysteriöst totalhavererade bromsar. Fick nya bromsar och motor efteråt. Dock var polarn dum nog att få plåtarna lysta så den står i en lada för tillfället.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 oktober 2013
Kul läsning, och kul att tråden lever igen big_smile

111 Inlägg
10 oktober 2013
Snabb fråga. Sån där gummiskydd som finns på amerikanska polisbilar vart kan man hitta det? Inte Push bar, utan bara metallarmerad gummi som kan skruvar fast i ståtfångarna.

Hade drakkrok på min förra bil som skyddade när nån brakar in i mig bakifrån (vilket händer förvånadsvärt ofta i stadstrafik), men nu har jag inte det på saaben.

109 Inlägg
10 oktober 2013
http://www.galls.com/cgi/CGBCSRCH?PMWTN … 0000001647

Här är en bra sida med det mesta till Amerikanska polisbilar

4 150 Inlägg
10 oktober 2013
Är sånna här lagliga i sverige/EU? http://www.galls.com/photos/styles/SS120_500_1.JPG

Måste ju verkligen vara en säker död för en oskyddad trafikant att bli påkörd en en sådan?
Senast redigerat av zemet (10 oktober 2013)

Forummoderator
26 351 Inlägg
10 oktober 2013
zemet skrev:
Är sånna här lagliga i sverige/EU? http://www.galls.com/photos/styles/SS120_500_1.JPG

Måste ju verkligen vara en säker död för en oskyddad trafikant att bli påkörd en en sådan?

Vad skiljer egentligen en sådan "pushbar", från en sådan extraljusbåge som Pickuper brukar ha?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
11 oktober 2013
En sådan pushbar blir endast laglig i Sverige om du sätter extraljus i den smile

Volvo - For Life

7 394 Inlägg
11 oktober 2013
BOLIN_ skrev:
En sådan pushbar blir endast laglig i Sverige om du sätter extraljus i den smile

konstigt men sant,, för den gör ju lika mkt skada på folk och cyklister med extraljus wink

men klart samma sak med alu vingar och takräcken,,
hade en bil med ett takräcke som skruvarna stack ut på bes ua,, men en aluvinge NEJ wink misstänker att takräcket gör mer skada wink

men det är ju bara å monter i några extraljus å sen åka med den wink den är ju cool wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 oktober 2013
BOLIN_ skrev:

varför skulle den bli laglig för extraljus monteras? tongue

7 394 Inlägg
11 oktober 2013
Funkiee skrev:
BOLIN_ skrev:

varför skulle den bli laglig för extraljus monteras? tongue

då är den ett extraljusfäste och inte en frontbåge så att säga wink korkat men sant

Sök