3607
Sök

BONNtrimma 940

121 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
Tjena!

Ja jag vet att det finns hur många 940trimmtrådar som helst, men det enda som går att läsa på dom trådarna hur dåligt det är att pystrimma (tycker det funkar hur bra som helst sålänge man vill hålla sig på 0,6). Men nu åter till topic.

Farsan ska köra ett litet specialevent där man får 3000 kronor att köpa bil för som sedan ska köras i folkrace. Så vi har vart och införskaffat oss en 940 ltt automat från -95. Och självklart så går han ju in för att vinna, så vi tänke lätta den och bonntrimma lite (inget seriöst). Så tänkte bara höra med alla erfarna här om det finns något mer man kan göra än att pysa wastegaten och kanske borra hål i luftburken? smile

Alla tips är välkomna, något tungt och onödigt man kan ta bort som man kanske inte tänker på?

Va inte rädda för att skriva! smile

Tack på förhand

/TobiasAndersen

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
7 augusti 2012
Bort med mattor i bagaget, inne i bilen, baksäte, passagerarstol, reservhjul, dörrsidor, instrumentbräda &
borra hål i lite plåt.

Borde göra lite granna iallafall.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 758 Inlägg
7 augusti 2012
Turbo är inte tillåtet i folkrace, så byta motor eller bil vore kanske mest lämpligt.

121 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
schnauz skrev:
Turbo är inte tillåtet i folkrace, så byta motor eller bil vore kanske mest lämpligt.

Vet inte riktigt om du läste men det är ett specialevent alltså inte ett riktigt folkrace...

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!

Pim_Pim
8 augusti 2012
Ur med inredningen som sagt och rutorna framförallt tongue

TBM NINJA
917 Inlägg
10 augusti 2012
lätta den så mykt ni kan (hålborr, vinkelharry ska fram, mattorn, dörrsidor, tak, asfaltsmattorn, bagage skit, lykttorkar motorerna osv. ska ut) så behöver ni inte "bonnatrimma litegran"

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

2 452 Inlägg
10 augusti 2012
äh släng i ett par chip med i bilen då kostar ju inte mer än runt 500-1500 kr ju

döden kommer tillbaka

19 Inlägg
11 augusti 2012
960 motorn är ju en sugmotor. Finns både 170hk och 204hk.

Köp en billig sådan och så bonntrimmar du den.

Vet inte om det passar rakt av dock.

Sedan rensa bilen på allt onödigt och gör den så lätt som möjligt.

Skrev ju ett tips iaf! Kanske inte det bästa då, men men.
Senast redigerat av SheriffN (11 augusti 2012)

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 augusti 2012
Såga hål i plåten är mer eller mindre meningslöst faktiskt. Man tjänar väldigt lite på det. Jag skulle rekommendera en rejäl fasta. Kan man pressa 5kg på sin egen vikt så ger det mer än vad 20timmar med en hålsåg gör.

Såga upp scoop i huven så det kommer in rejält med kalluft.

Plocka ur låsen.

Finns det AC? Riv ut skiten.

Är det kortbana? Mindre diameter på hjulen och lättare hjul. Ett kilo på hjulen motsvarar ungefär 8kilo i skuffen och med mindre diameter blir bilen snabbare i accet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök