• Miltal 40k, dock renoverades motorn nån gång över 30k.
• Modifikationer på bilen Original förutom 3" downpipe
• Hur yttrar sig felet? Kan ej hålla en jämn tomgång, går om jag gasar och sen släpper och sen fortsätter så. Men så fort jag håller ett stabilt varv, ex 3000rpm så går det bara i nån sekund sen börjar den bluddra och vill sedan dö.
Går mycket oroligt på tomgång, och vill gärna bluddra till som att man har soppatorrt när man åker med den.
• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland? Uppstår hela tiden, kanske något bättre när bilen är kall.
• Vilken felsökning har redan gjorts? Bara kollat över div vacuumslangar, inte så stora felsökningar har gjorts än.
Den gick utmärkt innan jag hade ur motorn.
Sitter bara en downpipe på nu, så det blir lättare att höra hur motorn går. Filmklipp:
Sen ett till filmklipp när jag försöker hålla jämn gas men småbluddrar lite och sedan släpper jag gasen och då dör den.
Tog bort tändstiften och kollade gnistan, och det var gnista på alla 4a. Oboyfärgade var dom också.
Dock var det här tändstiftet lite oljigt men det tror jag beror på att ventilkåpspackningen är sönder över det tändstiftet så det rinner ner lite.
Gnodde av så mycket som möjligt med en trasa och putsade till med en stålborste och satte tillbaka det igen, och nu går den faktiskt bättre men det är fortfarande inte 100.
Så en redig service med stift,ventilkåpspackning,kablar, fördelare och allting kanske skulle göra sugen.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
För göra det imorgon också. Att jag inte tänkte på de.. Jätte lätt med dioduttaget ju.
Precis, återkom med resultat
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Verkar som att det är LMM som det är fel på, rycker jag kontakten så går den jätte bra på tomgång. Men man tycker ju att man borde få en felkod om den är trasig?
Säkert det där "sportiga" äckliga luftfiltrets fel..