3251
Sök

Golf Mk2 -90 |Stance| rullande "projekt"

Vad som hänt och händer med brukisen

Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 202 Visningar
Projektet avslutat 25 september 2012
3 519 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Skoppet skrev:
Snyggt hörru! kanske får hem en mk2a nu te nästa vecka! du gav mig lite inspiration där wink Schakrutigt golv ftw!

Det blir nog för mycket tror jag.. Man lär ha lite lagomt så man inte tröttnar smile
Tack iaf smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
6 september 2012
Tror golvet hade kunnat bli coolt om man sen lägger svarta tygmattor vid alla fötter. Då sticker det bara fram lite rödrutigt lite här och där, hade kunnat bli grymt big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

3 519 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
rickylicious skrev:
Tror golvet hade kunnat bli coolt om man sen lägger svarta tygmattor vid alla fötter. Då sticker det bara fram lite rödrutigt lite här och där, hade kunnat bli grymt big_smile

Det hade nog kunnat bli snuggt ja. Dock har jag inte så mycket tyg liggandes. Beställde detta från nätet, och dom beställde från tyskland. Väntade i säkert 2 månader på skiten. Samma dag jag skrev ett mail till dom att dom lika gärna kunda skippa att skicka skiten till mig så sa dom att dom hade skickat det, hehe. Så om man fick tag på något schysst tyg i butik vore det bäst smile

818 Inlägg
6 september 2012
Ser riktigt bra ut smile

3 519 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
rasurbo skrev:
Ser riktigt bra ut smile

Tack smile
Lite utstickande sådär..

983 Inlägg
6 september 2012
rickylicious skrev:

Nej nej! svart vit gammal golv matta (50-tals stuk)! ist för plast mattor eller det i bagage golvet smile fick värsta planerna nu! måste skaffa mk2!!!!!

3 519 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Får duga för iår. Eftersom jag bara få enormt mycket skitbyten och dåliga bud jag inte vill släppa bilen för, funderar jag nu på att ha kvar bilen och bygga vidare på till nästa år. Fräscha till rosten ocn andra saker.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-c307e58ad8499c3f9457d6741d1d049d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-b113b11f9eef69cb7f6914b65eb1abaa.jpg

983 Inlägg
6 september 2012
Ha kvarn! dock fåru lägga tid på mk1an oxå sad bida bilarna är ju as goa men mk1an ä ju ändå i mer behov av vård än 2an va ?smile Vart dyng fränt med allt tyg! big_smile

3 519 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Skoppet skrev:
Ha kvarn! dock fåru lägga tid på mk1an oxå sad bida bilarna är ju as goa men mk1an ä ju ändå i mer behov av vård än 2an va ?smile Vart dyng fränt med allt tyg! big_smile

Håller på med flytt nu, och ska försöka starta eget, så mk1an har lagts på is ett tag. Mk2an brukar jag varje dag, och just därför blir det lite pill med den.
Har dessutom ingenstans än att ställa Mk1an efter flytten.. Finns även planer på om jag ska skrota den och senare när jag har tid ev köpa en annan mk1a och göra i ordning.. Får se

983 Inlägg
6 september 2012
Mr_M_ skrev:
Skoppet skrev:

Håller på med flytt nu, och ska försöka starta eget, så mk1an har lagts på is ett tag. Mk2an brukar jag varje dag, och just därför blir det lite pill med den.
Har dessutom ingenstans än att ställa Mk1an efter flytten.. Finns även planer på om jag ska skrota den och senare när jag har tid ev köpa en annan mk1a och göra i ordning.. Får se

jaha hmm fan att man inte hade tid med en te mk1a hmm Vart blir flytten då? va för typ av företag?wink

3 519 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Skoppet skrev:
Mr_M_ skrev:
Skoppet skrev:

jaha hmm fan att man inte hade tid med en te mk1a hmm Vart blir flytten då? va för typ av företag?wink

Kan säga att det tar emot som fan med att skrota mk1an, fast den är risig som ett as.
Blir flytt till Karlskoga. Inte så långt visserligen.
Kan inte avslöja företags idén alltför mycket. Men det handlar om vw smile Dock kan jag nog berätta det för dig om du skickar pm, om du är intresserad

983 Inlägg
6 september 2012
Mr_M_ skrev:
Skoppet skrev:
Mr_M_ skrev:

Kan säga att det tar emot som fan med att skrota mk1an, fast den är risig som ett as.
Kan inte avslöja företags idén alltför mycket. Men det handlar om vw smile Dock kan jag nog berätta det för dig om du skickar pm, om du är intresserad

Åh fan big_smile Då har man inte långt att åka om man ska hälsa på wink
Åh Vw låter som en riktigt bra ide!! Hoppas de går bara!

3 519 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Skoppet skrev:
Mr_M_ skrev:
Skoppet skrev:

Hehe, nä precis smile
Jag tror det kommer att gå bra, får bara ge det lite tid. Och man måste ju testa och våga chansa för att veta om något fungerar smile Jag har den viljan..
Tack

983 Inlägg
6 september 2012
Mr_M_ skrev:
Skoppet skrev:
Mr_M_ skrev:

Hehe, nä precis smile
Jag tror det kommer att gå bra, får bara ge det lite tid. Och man måste ju testa och våga chansa för att veta om något fungerar smile Jag har den viljan..
Tack

Jo ger man det tid och informerar/ gör reklam till folk så kommer det garanterat fungera.Och Vw grejer kommer aldrig att dö ut. Så många vw bilar som "stylas/stukas"  nu för tiden har det aldrig varit förut så dom grejerna kommer nog bli ganska lätt att sälja om det är rätt saker vill säga:) kan bara önska lycka till å kommer självklart stötta dej big_smile

3 519 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Skoppet skrev:
Mr_M_ skrev:
Skoppet skrev:

Hehe, nä precis smile
Tack

Jo ger man det tid och informerar/ gör reklam till folk så kommer det garanterat fungera.Och Vw grejer kommer aldrig att dö ut. Så många vw bilar som "stylas/stukas"  nu för tiden har det aldrig varit förut så dom grejerna kommer nog bli ganska lätt att sälja om det är rätt saker vill säga:) kan bara önska lycka till å kommer självklart stötta dej big_smile

Det tackar jag för.. Ska på plats i Karlskoga försöka få tag på så bra lokal som möjligt bara. Det är det som strulat till sig här.. Men i Karlskoga är det bättre utbud på lokaler samt ganska nära till många andra stora städer. Så jag ser fram emot att greja med detta smile

LOWMOTION
343 Inlägg
14 september 2012
Mr_M_ skrev:
Sänt den mera fram.. Blev ca 9 gäng fram.. Måste vara ca 2cm typ..
Blev mycket jämnare nu. Dock skrapade det i, i varje gupp på vägen ett tag, men nu är det bättre med det med wink

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-950b775779a3b971eff46543ccbb6914.jpg

Det slutar skrapa när däcken blivit till svarvade på sidan wink Men går ju att valsa upp innerkanten på skärmen. Men det kanske du gjort. snabbläste igenom tråden fort smile

3 519 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Bild tagen från Stance/Jdm träffen på Mediamarkt 15/9. Bilden tagen av Fotografen_Micke

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-b0a6c583616fe91b08c6597e3c7062e7.jpg

626 Inlägg
20 september 2012
snyggt stuk på bilen du fått till utan att vara "för mycket" smile till salu eller har du ångrat dig? wink

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

3 519 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
hinowa skrev:
snyggt stuk på bilen du fått till utan att vara "för mycket" smile till salu eller har du ångrat dig? wink

Fälgarna är sålda

3 519 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Fälgarna är sålda, och bilen är upphöjd, och ser ut såhär för tillfället.
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-6785566ef5c7e2e8350214fdb166ffe7.jpg

Får se om jag har den kvar till nästa år med andra planer, eller om jag byter bort den till en annan.
Skulle behöva ha en större bil till företaget jag håller på att starta.

Sök