3325
Sök

Volvo 855 T5 bränslepump funkar, men bilen startar ej! HJÄLP OMGÅENDE!

219 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
Tjena har försökt byta bränslepump på min 850 konstaterade att det inte var den det var fel på min gamla pump funkade! Nu till min fråga vad kan det annars vara för fel? MVH

2 024 Inlägg
23 augusti 2012
Du behöver nog ge lite mer information om du ska få hjälp.
Varför har du försökt byta pump tex? Går inte pumpen när den sitter i bilen?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

219 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
bilen starta inte i förrigår.. så kolla fördelarlocket,rotor och kablarna men det såg bra ut,, stiften kolla jag inte för hade inte verktyg just då.. så tänkte att det var pumpen som gett sig eftersom min pappa hade kört bilen dagen innan och då hade den dött när han körde. så nu när jag vet att pumpen är hel så vet jag inte vad som kan vara felet till att den inte startar

2 024 Inlägg
23 augusti 2012
Det mest grundläggande i felsökning är att börja med att konstatera om det är bränsle eller tändningsrelaterat fel. Dvs kolla om det kommer soppa ut genom spridarna och om det blir gnista på stiften. När man vet vad som saknas kan man börja söka vidare.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
23 augusti 2012
Kan vara pumpen som glappar. Var så på farsans 850. Fungerade och sen bara la av när man körde. Startade när man knackade på den. Gick perfrkt igen efter byte av pump.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

19 Inlägg
23 augusti 2012
Och även vad menas med startar inte. Går startmotorn runt tex?

219 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
Det e fixat nu! hade bara förväxlat anslutningarna på pumpen! så nu gick han igång! smile Tack för alla svar

18 Inlägg
8 oktober 2012
Jag har lite utav samma fel eller a på min bil så får jag inte fram någon ström till bränsle pumpen, kolla tändstiften och det va ingen gnista heller har Bytt relät men det hjälpte inte:( någon som kan hjälpa mig eller har nåt förslag ?

219 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
kolla om du har brott i tändkablarna smile har du mätt så du inte har någon ström till pumpen?

8 250 Inlägg
10 oktober 2012
turbosorken skrev:
Jag har lite utav samma fel eller a på min bil så får jag inte fram någon ström till bränsle pumpen, kolla tändstiften och det va ingen gnista heller har Bytt relät men det hjälpte inte:( någon som kan hjälpa mig eller har nåt förslag ?

Har du ingen gnista så kan det vara ide att prova att rulla igång den eller använda startkablar. Sjunker spänningen i batteriet under en viss nivå görs inga startförsök = ingen gnista bland annat.

Sök