Hejsan.
Har lite problem med mitt ljud, då jag inte riktigt får något bra ljud ifrån lådan eller 6x9orna.
Kan det bero på tätheten inne i bilen, eller om det kanske är något annat fel?
Tänkte stoppa in en Aeropipe 2-3" i hatthyllan, så lådan för mer luft.
Har en RE Audio SR 15" påväg ifrån dhl, så skulle vilja ha lite hjälp på hur det skulle kunna bli bra ljud.
(Problemet är alltså då att det bara skramlar och håller på, ej ingen ljudeffekt som man känner...)
Har ev. kollat felkoppling, allt verkar sitta bra på sitt ställe med kablar osv.
När jag startar bilen försvinner mestadels all bas, och det vill jag verkligen veta varför det gör det... (!)
Jag driver 6x9orna på Stereon som är en Kenwood, dock vet jag ej modellen på den.
Modellen är Mutant. Dessa sprakar lite grann om jag justerar basen på stereon, kan detta bero på en förgammal stereo? Skulle tro att den är kanske runt 7-8 år?
Gas 12an ska ha ca 600watt (?) Drar Gas 12an med mitt 800watt slutsteg, och får inte riktigt in rätt effekt, utan det låter riktigt hemskt när jag sätter igång och vill ha lite bas.
Tackar och bockar för alla svar och tips.
Om ni inte riktigt förstod vad jag var ute efter så är det bara att ni skriver här så återkommer jag.
Är ej så baskunnig, men jag vet vad jag gör när jag håller på så det är inga problem att förklara för mig vad jag behöver göra..
(Bilen är en Mercedes 300E)