22/10-12
Hallå krappar å flickor!
fick lite gjort igår, trixade dit tic spridare samt motstånd.
Lite frågor först då, vart går gränsen för hög/låg ohm's spridare? tic spridarna låg omkring 3.5~~ när jag mätte upp dom. Sen mätte jag vart resistansen låg när jag kopplat in motståndet, 9ohm~~ (själva spridarkontakten). Är detta korrekt?
För skalade upp härvan, 4st gröna och 4st gråa kablar från spridarna. Dom gröna går ihop till en grön/röd samt en blå/röd kabel.
Och jag kopplade in motståndet på dom gröna kablarna, 4st till spridarna, sen den 5'e till den kabeln som dom 4 går ihop till.
Rätt? Men den blå/röda, vad är de? Hittade inget om den i elschemat? Varken på tic schemat eller vanliga gl. Skumt. Men den kopplades också in.
Men när de kom till start av skiten då, drar runt startmotorn, men hände inget(lika som med saab spridarna). Skruvar den stiften å blåser rent dom, sätter tillbaka. Å provar igen, då hostar den igång å några sek å dör sen igen. Tic spridarna ska väl fan inte kunna ge för mycket soppa dom å? Kan de vara stiften? Testade med och utan kallstartsventil, ingen skillnad.
Lite bilder,
Kul med el? Tur att man har en snäll far då, hehe.
B230(skrot)f
Hoppas inte de vart för rörigt, kom med tips nu! Hoj!