Oboy..Har sagt det förr o säger det igen: Har TA-Technix "coils" på min bruxis, har suttit på i knappt ett år eller 3000 mil om man så vill. Iaf de är APHÅRDA. Åker man själv i bilen utan bagage/last är det knappt så man har nån fjädring. Om man däremot lastar ner bilen med typ 200kg så blir de betydligt bättre. Hur väghållningen är vet jag ej då jag inte kör "inspirerat" med bruxisen, men i vintras var jag på väg att "studsa av" vägen när jag körde på en för mig välkänd väg i en hastighet som var "odramatisk" med originaldämparna. Det som hände var att de aphårda dämparna fick bilen att "studsa" nästan när jag körde i god fart över ett "gupp", ett gupp som originaldämparna parerade fin-fint...Fördelen med TA är att man kan få en snygg sänkning, hade jag vetat att de var så här hårda hade jag köpt nåt annat. Förvisso kan de tänkas funka bra på en mer "entusiast" betonad bil men på en brukis vette-katten om jag skulle rekommendera de. Hållbarhetsmässigt verkar de dock bra. Om man nu tvunget skall ha coils skulle jag kolla på andra (bättre & dyrare!) märken, tex "Kina kit" som D2,K-Sport eller XYZ, eller Lowtec. Skall tilläggas att jag kör 17" på sommaren och 16" på vintern.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure