Hej Allihopa!
lite segt med uppdate nu! tappade telebobo i golvet för någon vecka sen så kan inte knäppa några bilder för tillfället
Men kör en skriftlig uppdate hur det ligger till i nuläget!
igår (torsdag) beställde jag grejjor från Ridetech.se det blev 2 svarta spörtstolar gjutna i glasfiber såklart á la 2200:- väger 6.8 kg styck
någon som vet vad orginalstolarna väger? borde la röra sig om en 30kg stolen
sedan blev det blåa fyrpungtsbälten, för å matcha lite med ex polybussningarna (även om du ej ser dem så tydligt) och så ska bromsoken lackas blåa med. beställde även 2 mätare, performans nånting. laddtryck och oljetemp, dock var jag dum att jag inte beställde oljetryck med, glömde att original oljetryck endast visas som varningslampa när trycket blir för lågt!
det speciella med dessa mätare, vilket jag gillar är dels att de funkar som ex nyre audi/vw att när de får tillslagsström går de upp till max sen minst som ett sk självtest, sedan går de på styrströmmen de får från givarna för rätt värde! och att endast markeringar lyser starkt och ej hela mätarn/bakgrunden, så man inte bländas, endel mätare bländar ngt jävulskt!
och idag fick jag svar från KG Trimmning om min beställning, förbannat hårda motorkuddar till volvo 164 ( har ju b30 motorn, ett bastant as) och ny vxl-lådskudde M90. nya pedalgummin till koppling/broms och en oljetryckskontakt
sedan har bromsarna lite smått komma på plats. 305mm bromskivor från v70ll + oken. saknar okhållare och beläggen, blir bättre än original där! nya bromssköldar runt om med.
fan de e mycket nu
jag har även idag skaffat ett nytt urtrampningslager. jag ska flytta ut det 15mm har ja kommit fram till, för att det ska nå den nya kopplinen. imorgon åker motorn i
sedan ha jag även fått ett halvårs provanställning som övergår till fast, på Toveks Bil i Kinna, Scania lastbilsmek!
känns jävligt bra, cash flow!
bilder kommer när telefonen är hel. vet ej när! Hade Gött !!
Med vänlig hälsning Alexander