Tjena! hanns inte med någon uppdate i torsdags, men vi kör en nu istället!
Köpte 2 stycken fjäderben å spindlar från en volvo 960.dessa är delbara med 2 skruvar och på så vis kan man få ställbar kpi-vinkel genom att fila upp hålen. det var i första hand spindel som jag behövde, då det i framtiden blir coils, men denna sesongen blir det 960 fjädrar/dämpare. jag trodde 960 hade insatsdämpare, precis som 940, men i själva verket är spindelfäste å fjädertalrik påsvetsat på en stabil dämpare. allting var väldigt fräscht och kommer ifrån en kompis bil. men spindlarna ska blästras.
över till bilder:
960 allt till vänster, 940 till höger
nedersta hål upptagna 2mm
hade flax å fick 4 vinterdäck, dubb kvar å hyffsat mönster, blir å navvända ett par 15-tummare till vinterbilen
sedan en sistabild på mina 2 andra "skrotbilar" den vita har i de närmsta satt sig i marken, 3cm markfrigång, den röda är smälld i fram, men tokfräsch å utrustad med taklucka, elhissar å backspeglar, blir å ta delar å bygga ihop en fin
Sedan igår köpte jag ännu en bil
en 96:a volvo 945 turbo. plockar m90in från den och aven grenröret för att bisiktiga med orginalturbo, sedan ska väl även den skrotas, ingen bild, men är grön med klarlacksläpp, köptes utanför horred.
har även gjort en beställning på klracing, malpassi btr, 40mm wastegate och grenrörsböjjar och flänsar, sedan hade de bra pris så blev kulleder fram, nya bromsar bak, fram blir ombyggt till v70 bromsar med större skivor, Magistern här på gorg hade en bra guide så de tackar vi för
om någon behöver delar till volvo 7/900 serien så hör bara av er, har ju ett par bilar nu, sen så är extraktorgrenröret till salu, bilder finns här i tråden men även i mina album:)
Mvh Alexander